Interviu - S.C.U.M

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Despre S.C.U.M presa muzicala a spus multe. Fie i-a poreclit “the little Horrors”, datorita legaturii de rudenie (basistul Huw Webb e fratele lui Rhys Webb de la The Horrors) si a faptului ca Tom Cowan, tot de la The Horrors, le-a produs primul single, Visions Arise. Fie i-a facut pretentiosi, pentru ca, probabil, nu au un mesaj politic sau social si tind sa fie mai artsy, ar spune unii. Dar le-a si laudat muzica si viziunea artistica cu fiecare ocazie. Sambata, cei cinci londonezi vor canta in Control si noi am stat de vorba cu ei, despre influente, Jim Sclavonus de la Grinderman si proiectul SIGNALS, printre altele.

Cum ati inceput sa cantati impreuna?

Bradley Baker (clape): L-a cunoscut pe Tom (Cohen, solistul trupei) printr-un prieten bun. El avea o chitara, eu tocmai imi cumparasem un sintetizator, asa ca am decis sa facem muzica impreuna si pe urma i-am cunoscut si pe ceilalti membrii ai trupei.

Numele vostru vine de la Society For Cutting Up Men, manifestul lui Valerie Solanas. A cui a fost ideea si de ce ati ales numele asta?

Bradley: Numele a fost ideea mea, mi-a venit la scurt timp dupa ce ne-am apucat de facut muzica, si ne-am gandit ca e un statement puternic si arata bine. Parea sa iasa in evidenta in acel moment si era destul de “radical” in comparatie cu alte nume de trupe din jurul nostru. Nu cred ca ne-am gandit ca o sa fie luat in serios vreodata.


Era ironic in vreun fel, avand in vedere ca la inceput erati numai tipi in trupa?

Bradley: Intr-o oarecare masura, pentru noi, da, daca ai citit cartea. Dar in acelasi timp, sunt multe formatii care si-au luat numele dupa o carte, un cantec, un film si tot asa, si care, sunt sigur, nu adera 100% la ideea din spatele numelui.


De ce ati ales sa lansati albumul de debut, Again into Eyes, de abia in septembrie anul trecut, desi sunteti o trupa din 2007?

Bradley: Eram mereu foarte ocupati cu concertele, asa ca ne-a luat o vreme sa ne simtim complet confortabil intr-un studio. In plus, relatia noastra ca muzicienii era complet diferita atunci fata de cum e in momentul asta si probabil albumul nu ar fi fost la fel de bine legat.

Sam Kilcoyne (chitara si clape):  Inainte ca Melissa (Rigby, baterista) sa ni se alature, eram o cu totul alta trupa. Seria SIGNALS si Again Into Eyes sunt proiecte la care lucram de cand a venit ea in trupa, suntem o noua trupa.

Cum decurge procesul de compunere a pieselor?

Bradley: Avem mai multe strategii cand vine vorba de scris in momentul de fata. Cu SIGNALS, pur si simplu facem cat mai multe bucati intr-un interval de timp cat mai scurt si pe urma cernem ideile pentru a creea o singura bucata. In cazul pieselor mai conventionale, ele pornesc de la o idee initiala, fie un riff, un anumit sunet, si pe urma ne ajutam reciproc pentru a compune partile indiviuale. De abia dupa inregistram melodia. Un cantec S.C.U.M are intotdeauna nevoie ca toti cei cinci membri ai trupei sa aiba propriile idei si sa isi aduca contributia la fiecare melodie pentru a fi cu adevarat al nostru.

Sam: Bleep, bloop, bang, wizzz, bonk, kabang, waaahhhh, record.

Ati fost comparati cu mai multe trupe si unii chiar va numesc “the little Horrors”. Dar ce va influenteaza de fapt?

Bradley: Comparatiile de tipul asta nu ne afecteaza, pentru ca lucram intr-o lume separata la nivel musical, unde influentele din exterior sunt putine. Avem pur si simplu un fel de a compune. Rezultatul poate fi similar cu al altor trupe sau nu, oamenii vor trage intotdeauna propriile concluzii.

Sam: Instrumentele pe care le folosim. Am folosit sintetizatoare analogice de la inceput, iar seria SIGNALS are la baza instrumente gasite peste tot sau care erau disponibile in studiourile in care am inregistrat. Masinile sunt in general cele care ne contureaza sunetul. Sau doar Brian Eno.

Ati lucrat cu Jim Sclavunos (Grinderman, The Bad Seeds). Cum ati ajuns sa colaborati si cum v-a influentat ca trupa?

Bradley: A fost o placere imensa sa lucram cu Jim! Am ajuns sa lucram cu el prin Mute (Records, casa de discuri a trupei), noi ne pregateam sa inregistram si rolul lui Jim a fost de a ne ajuta la partea de pre-productie. Atitudinea lui nemiloasa si prezenta lui sunt ceva ce nu poti sa explici si care au ramas cu noi de atunci. A fost un privilegiu sa lucram cu el.

Sam: Grinderman sunt ca un tunet, Jim e o persoana grozava care a injectat tunet si fulger in trupa.

Legat de seria SIGNLAS, in care inregistrati cate o melodie in diverse orase (Varsovia, Berlin, Paris si Atena pana acum). Cum a inceput si ce v-a inspirat? Aveti de gand sa mai lansati piese in cadrul ei?

Bradley: Ideea ne-a venit cand eram in Polonia pentru cateva concerte. A fost o situatie rara cand am avut liber, desi eram in turneu si ne-am hotarat sa inchiriem un studio in Varsovia. A fost o experienta foarte relaxata, pur si simplu am experimentat cu propriile instrumente si cele din studio. Noi incercam intotdeauna sa suprindem starea de spirit a unei locatii sau emotiile din timpul unui concert. Un exemplu bun e Athens, in care am folosit chiar sunete dintr-o intregistrate video din timpul concertului de acolo. E un proiect caruia nu cred ca o sa ii punem punct vreodata sau, cel putin, nu in viitorul apropiat. Cel mai recent cantec l-am inregistrat in Moscova si vrem sa il finalizam cand mai curand.

Sam: Intotdeauna vom incerca sa mai inregistram melodii pentru SIGNALS. Mi se pare ca sunt cele mai sincere si instinctive piese de-ale noastre. Eram intr-o statie radio din perioada comunista scoasa din folosinta, in Varsovia, in care se aflau instrumente si amplificatoare stricate si neiubite, adunate din mai multe ere si colturi ale lumii si ne-am decis sa facem o jungla cu ele. Rezultatul ne-a multumit atat de mult incat am hotarat sa tinem un jurnal de bord cu locurile care ne-au inspirat. 

Si ca tot vorbim de posibile piese noi, ce ne puteti spune despre continuarea la Again Into Eyes? Ati inceput sa compuneti pentru un al doilea album?

Bradley: Deja am fost intr-un studio si am inregistrat cateva demouri cu idei noi. O sa avem niste timp liber pana incepem sa cantam la festivaluri si vrem sa incepe sa scriem noi piese. Momentan, incercam sa ne dam seama ce instrumente noi vrem sa folosim si, cu cele pe care noi le avem deja, ce sa facem cu ele. In mod ideal, cateva piese noi vor fi gata in curand pentru a le canta live si pentru a le contura intr-un mediu live.

Si, pentru final, ce muzica ascultati in ultima vreme?

Bradley: Am descoperit fiecare muzica noua de cand ne-am intors din turneu, toata venita din diferite directii. Personal, acum ascult coloana sonora Le Mepris pe repeat.

Sam: Joey Bada$$, Lubomyr Melnyk si The Weirdos cu niste Throbbing Gristle aruncat in mix.

S.C.U.M - Whitechapel





2 comentarii vrei sa comentezi?

Interviu - S.C.U.M
CristinaMehe
#1 -

Comentariu nou

Foarte frumos scris interviul. Bravo Nancy!
Abia astept sa-i vad/ascult sambata. :)

Interviu - S.C.U.M
Coloured
#2 -

Concertul a fost super!

Salutari, Nance, tie si fetei plus 1 (Cristina:) Interviul este de asemenea awesome. Keep rockin!

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

Muzica


Muzicale

Ce gen de muzica asculti?
|Rezultate|Alte sondaje