Za Funk Fest - Jazz, Gospel si Funk la un festival in premiera

Metropotam anunta cu bucurie ca tocmai a experimentat primul festival de funk din Romania. Desi la dimensiuni mici pentru inceput, "Za Funk Fest", organizat de Luiza Zan, a reunit o mana de muzicieni importanti in muzica de calitate romaneasca pe parcursul a trei seri in clubul The Passage din centrul Bucurestiului, pentru un public entuziast si numeros.

Din pacate, nu am putut fi prezenti decat la doua dintre cele trei seri, si anume vineri, cand i-am ascultat pe Loungerie II si pe Jimmy Cserkesz, Petra Acker & Gabi Balasa si apoi duminica, unde am avut placerea de a asculta un concert de gospel cu Snaps Vocal Band & Luiza Zan, si un concert de funk adevarat cu Luiza Zan & Za Band.

Seara de vineri a suferit modificari in line-up, pentru ca cei de la Free Connection din Sf. Gheorghe nu au mai putut ajunge in Bucuresti, asa ca Loungerie II le-a tinut locul, desi urmau sa mai cante o tura in seara de sambata. Ii putem caracteriza ca fiind o gasca de tineri veseli care se distreaza pe scena si experimenteaza metode cat mai variate de a canta jazz, lounge, funk si multe alte amestecuri de genuri muzicale. Am apreciat cand ne-au promis ca isi vor da silinta sa ii inlocuiasca intr-un mod cat mai placut pe cei de la Free Connection, dar ca nu stiu daca vor reusi sa cante la fel de frumos ca ei.

Za Funk Fest Za Funk Fest

Apoi, Petra Acker cu a ei voce rezonanta ne-a incantat alaturi de chitara lui Jimmy Cserkesz si percutia lui Gabi Balasa, intr-o atmosfera relaxanta, cu ritmuri de jazz si blues care au culminat cu o explozie de energie in momentul in care Luiza Zan a fost invitata sa li se alature pentru ultima piesa. Dupa concerte a urmat proiectia musicalului Jesus Christ Superstar

Za Funk Fest Za Funk Fest Za Funk Fest

Despre seara de sambata nu va putem povesti, pentru ca nu am fost acolo, dar stim ca am ratat o altfel de reprezentatie a celor de la Loungerie II, cantarea celor de la TiPtiL si proiectia musicalului Hair.

Duminica am avut parte de tratament extra-special din partea organizatoarei festivalului, cantareata Luiza Zan, care a adus grupul vocal Snaps pentru o demonstratie energica de gospel cu accente de funk, lucru mai rar intalnit in lumea concertelor bucurestene, dupa care a urmat climaxul festivalului, daca il putem numi astfel, cu Luiza Zan and Za Band, care ne-au demonstrat ce inseamna funkul de mare clasa, cu interpretari energice si instrumentaluri complexe, pornind de la piese deja consecrate, printre care s-au numarat Beck - We Dance Alone, Radiohead – Lotus Flower sau Maroon 5 – Moves Like Jagger. Au fost bisati de doua ori de catre un public extaziat, si s-au intors pe scena de fiecare data cu acelasi entuziasm si energie.

Za Funk Fest Za Funk Fest

Za Funk Fest Za Funk Fest

Atmosfera a fost la fel de prietenoasa, cum e de obicei la concertele Luizei Zan, careia ii place sa comunice cu publicul si sa se imprieteneasca cu ei, adresandu-le invitatii si dedicatii.

Din pacate a existat si un minus al festivalului, dupa parerea nooastra, si anume locatia. Desi initial a parut o idee bun sa fie schimbata locatia evenimentelor jazzistice din Bucuresti organizate de Art Jazz Club, Passage Club nu este o varianta cu mult mai fericita. Sonorizarea este dureroasa, am putea spune, dureroasa pentru urechi si pentru creier, sau mai bine spus zgomotoasa, mai ales cand numarul muzical implica baterie. Problemele de sunet se intampla in mod recurent, iar pe langa asta, spatiul scenei este unul foarte mic, limitat si de un pian care se pare ca nu poate fi miscat de acolo, desi nu este folosit de nimeni, iar cei opt oameni care trebuie sa se afle pe scena, alaturi de instrumentele lor sunt nevoiti sa nu se miste din patratelul ingust care le este alocat.

Plangem de o buna bucata de vreme dupa un spatiu decent in Bucuresti, care sa fie binemeritat pentru muzicienii de jazz din Romania, dar inca mai avem de asteptat, se pare.

Lasand aceste lucruri deoparte, ii multumim Luizei Zan pentru initiativa acestui festival, si asteptam cu interes editiile urmatoare!