When Saints Go Machine in Control

Asa cum era de asteptat, a venit si sfarsitul seriei New Pop Order. A venit aseara, mai precis, cand am fost la ultimul concert din cele patru organizate in Control (Discopolis, Vondelpark si Starfucker fiind celelalte trei). Dupa doua formatii britanice si una americana, scena a fost umpluta aseara cu instrumentele uneia daneze, din Copenhaga mai precis, When Saints Go Machine.

Desi primele sunete care au iesit din intrumentele in cauza te puteau pacali ca vei avea parte de o seara linistita, tobele abia auzindu-se undeva in fundal, vocea cu iz de Antony Hegarty plutind deasupra instrumentalului, pe la mijlocul primul cantec de pe setlist, muzica ne-a explodat in fata. Manunchiuri de energie se tot adunau din loc in loc, iar vocea, uneori infasurata strans in jurul liniei melodice, pana la punctul in care cuvintele pareau a se topi, era si un mod de a ne linisti si de a ne pregati pentru tobele violente, sintetizatoarele patrunzatoare si beaturile grele.

When Saints Go Machine @ Control When Saints Go Machine @ Control When Saints Go Machine @ Control When Saints Go Machine @ Control When Saints Go Machine @ Control

Nu au vorbit mult, cateva “Thank You” si multe priviri placut suprinse dupa fiecare strigat, fiecare moment in care se apaluda (uneori chiar in mijlocul unei piese) sau publicul arata cat de bine se simte. Un public care a hotarat sa umple camera in care se afla scena si sa danseze neincetat  (intre orele 11 si 12) pe muzica formatiei daneze. Ei ne-au dat energie, noi le-am transmis-o inapoi.

When Saints Go Machine @ Control When Saints Go Machine @ Control

Melodiile de pe setlist au fost aranjate si ele in asa mod incat, mai mult sau mai putin, totul sa fie o progresie, de la calm la de-a dreptul furtunos (cei care au stat pe langa vreo boxa stiu cat de tare vibrau spre sfarsitul concertului). Fiecare cantec oferea un plus de intensitate, pana la punctul in care multimea dansa aproape in acelasi timp - muzica bine inradacinata in maduva spinarii si in timpane.

Nici nu am simtit cand a trecut timpul, asa de captivati am fost de ce venea de pe scena incat, spre suprinderea tuturor, aproape trei sferturi de ora au trecut pe nesimtite si i-am auzit pe baieti cum ne promit inca o melodie si gata. Adica inca o izbucnire sonica si zeci de perechi de maine ridicate in aer si un public complet fascinat de sunetele care ieseau din boxe.

Asa ne-au lasat cand au iesit, incredibil de repede, de pe scena si cand s-au intors la fel de repede pentru inca doua piese, spre bucuria publicului. Au multumit inca o data, au aplaudat si ei cu noi, vadit impresionati de felul in care au fost primiti si de lumea stransa aseara in Control. Dintre care multi vor fi de accord ca aseara am fost la unul dintre cele mai bune concerte ale anului.

*Multumim lui Vlad B pentru o parte din poze