We Have Band din nou in Control

Ne-a placut foarte mult concertul celor de la We Have Band de anul trecut si se pare ca si lor le-a placut de noi, caci anul acesta au tot incercat sa se intoarca pentru un nou concert. Daca in primavara au fost impiedicati de celebra eruptie vulcanica, acum nu le-a mai stat niciun nor de cenusa in cale. Si daca data trecuta au fost trei, acum au fost patru, pentru ca au renuntat la formula de menage a trois si au decis sa ia cu ei si un tobosar.

Cei care s-au ocupat de incalzirea atmosferei din Control inainte de urcarea pe scena a britanicilor, au fost baietii si fata de la noua aparuta formatie de electro-pop YellLow. Acestia au dat dovada de mult entuziasm, iar muzica lor ne-a umplut cu energie pozitiva si good vibes. Vocea lui Didi Dudaievici a sunat excelent, crystal clear, si s-a potrivit de minune cu synth-urile si fx-urile lui Andi. Cu alte cuvinte, ne-au placut.

Interventia lor a fost insa una destul de scurta, jumatate de ora, probabil pentru ca inca nu au strans destul material pentru un album intreg sau pentru un concert mai lung. In orice caz, timp mai e, iar pentru noi raman un band to watch.

We Have Band @ Control 2010 We Have Band @ Control 2010 We Have Band @ Control 2010 We Have Band @ Control 2010

A urmat o scurta pauza, in care s-au schimbat instrumentele si YellLow a coborat in public pentru a lua parte la concertul britanicilor, apoi in locul lui Didi de la YellLow a aparut Dede de la WHB si show-ul lor pe care si-l descriu ca "we'll do something weird and then trick you into dancing to it" a putut incepe.

Controlul a fost full house, dar suportabil pentru ca britanicii au cerut ca publicul sa nu fumeze in timpul concertului, dorinta care a fost respectata de foarte multi oameni din public.

Nebunia a inceput cu Divisive, pe care urechile ni s-au umplut de sunetele pe care le scoteau toate obiectele/aparatele in care loveau cu talent cei de la WHB. Si s-a lovit mult, avand in vedere ca trei dintre cei patru erau dotati cu bete de tobe, pe care le-au folosit din plin.

Dupa piesa de start, WHB ne-a trecut prin piesele de pe albumul lor de debut (un playlist asemanator in mare cu cel din 2009), iar Darren ne-a incurajat sa lose control, chiar daca ne aflam in Control. Dede a schimbat ca de obicei o multime de instrumente si parea intrata intr-o transa, mai ales atunci cand in mana ii pica tamburina. Iar Thomas si-a pastrat aerul de shoegazer cu care a defilat si la concertul de anul trecut.

Tobele a adus un plus de forta sound-ului trupei si au facut ca multe dintre piesele pe care le mai auzisem o data live sa sune un pic diferit, in sensul ca le-au dat un aer mai "finisat".

We Have Band @ Control 2010 We Have Band @ Control 2010 We Have Band @ Control 2010 We Have Band @ Control 2010
We Have Band @ Control 2010 We Have Band @ Control 2010

S-a cantat si s-a dansat mult si daca de aceasta data oamenii n-au expirat fum de tigara, din public ieseau aburi de la cat de tare se incalzise atmosfera pe piese ca Oh!, WHB sau Divisive. Dupa ce ne-au trecut prin mai tot ce au strans pe albumul de debut, WHB si-a luat ramas bun, dar cu piesele Honeytrap si Time After Time, pentru un bis cerut cu insistenta.

In varianta live, piesele celor de la WHB sunt adevarate doze de energie, dar care se consuma foarte repede sau cel putin te lasa cu senzatia asta, pentru ca ora in care au cantat ni s-a parut ca a trecut foarte repede, pe fast forward. Daca nu ne-am fi uitat la ceas, am fi crezut ca a trecut jumatate. In orice caz, abia asteptam materiale noi de la WHB, care au luat la picior Europa pentru promovarea albumului, si, bineinteles, un alt concert cat mai repede.

Playlist aproximativ:
Divisive
Hear It in the Cans