Tropics @ Control

E greu sa nu te entuziasmezi putin cand auzi cuvinetele “New Pop Order”. Doar o privire aruncata peste numele care au trecut prin Control (Vondelpark, Thieves Like Us, When Saints Go Machine printre altii) in cadrul seriei, ii face pe unii sa dea attend concertelor ce au sa vina indiferent daca stiu trupa foarte bine sau nu. Aseara am avut parte de inca o trupa proaspata si bine primita de critici de afara: Tropics. Desi gresesc putin cand zic trupa: Chris Ward e omul din spatele proiectului, dar, in timp ce albumul de debut, Parodia Flare, a fost inregistrat doar de Ward (intr-o debara, cica), pe scena i se alatura inca doi membri. Ar fi, intradevar, un pic cam dificil pentru Ward sa cante de unul singur.

In primul rand, pentru ca ar fi imposibil sa cante la toate instrumentele in acelasi timp. Si apoi, desi muzica poate parea lejera si ca o briza, este, de fapt, teribil de complexa. Iar live, complexitatea in cauza este si mai evidenta. Basul serpuieste prin piese, tobele iti dau mici (sau mari) eargasms. Iar publicul a apreciat fiecare acord. Desi, n-a fost unul foarte numeros, desi, a luat ceva pana s-a umplut sala de concert (desi, inca puteai sa stai lejer, deloc inghesuit), cei care au hotarat ca un mod bun de a-si petrece seara de vineri e sa mearga la un concert Tropics au avut grija sa ii faca pe cei trei sa se simta bineveniti.

Tropics, club Control Tropics, club Control

Singura problema a fost vocea, care, din nefericire, a parut a fi data prea tare (in timp ce volumul chitarii era dat prea incet). Desi o voce aproape imposibil de auzit pare a fi trademarkul unui concert in Control, exact acum, cand vocea trebuia sa fie un fel de masa greu de descifrat, era un pic cam prea tare. A fost oarecum deranjant ca era atat de clara, ca parca se lasa greu peste melodiile vaporoase.

Dar, pana la urma, nu a contat prea mult. Si asa, momentele vocale au fost putine. Restul era mai important: felul in care tobele pulsau, sample-urile aranjate cu grija in piese, basul nebunesc de funky. Ti se bagau pe sub piele, adanc in oase si te faceau sa te simti prost in clipa in care stateai. Puteai sa faci orice: sa dai din picior incet, sa groove to the beat, doar sa nu stai, ca era pacat. Vibe-ul cool care venea fara pic de efort de pe scena, felul in care se infarusa in jurul tau, sentimentul ca mai ai putin si auzi cum valurile se izbesc de nisip si ca, nu, nu e posibil sa fii intr-un bar, intr-un oras, ascundand o simpla trupa live, toate te fac sa vrei ca Tropics sa vina sa iti cante macar o data pe saptamana.Tropics, club Control Tropics, club Control

Si pe urma auzi cuvintele alea nesuferite: “This is our last song” si plonjeaza intr-o ultima serie de beaturi ametitoare. Publicul, la fel ca pe tot parcursul concertului, aplauda, doar ca acum mai tare ca inainte si pentru mai mult timp. Se cere un bis si, pentru o vreme, pare ca baietii iau in considerare posibilitatea. Dar nu a fost sa fie: din boxe, si nu venind din instrumente, se aude muzica. Poate ca am avut parte doar de noua melodii, dar a fost un concert intens si, speram, nu ultimul al baietilor la Bucuresti.

Mai multe poze cu Tropics in Control, in galerie

Give It Up
Ophelia