The Guillotine Show - concert Kwoon in Kulturhaus

Sambata seara a avut loc a doua editie a serilor Kruna organizate de Kogaionon si DonisArt, care sub titlul The Music Bible isi propun sa faca periodic seri de concerte care sa promoveze spiritul underground, aducand in aceste editii cu format fix (o ora si jumatate de muzica live in Kulturhaus) trupe cu material discografic nou. Prima editie a apartinut irlandezilor Altar of Plagues, a doua, cea de sambata trecuta, a fost seara de post rock cu Kwoon si a treia, in decembrie, va fi seara de martial neofolk cu Rome.

Kwoon sunt francezi si canta post rock de prin 2006. I-ati mai vazut poate si anul trecut, tot in Kulturhaus, intr-o alta componenta, alaturi de Cecilia Eyes.

De data aceasta au venit fara violoncel, doar patru chitaristi (dintre care unul se mai muta si la clape), baterie si multe pedale pentru shoegazing. O alta schimbare de atmosfera a fost faptul ca, spre deosebire de anul trecut, concertul de sambata aceasta a avut un public de vreo patru ori mai numeros, si acest lucru ne-a mirat putin. Poate a fost la mijloc faptul ca francezii au lansat un material discografic nou, The Guillotine Show, care da si titlul turneului? Poate in Bucuresti a inceput sa se asculte mai mult post rock? Poate evanghelizarea The Music Bible da roade?

Kwoon Kwoon
Kwoon Kwoon Kwoon Kwoon

Indiferent de motiv, publicul prezent a apreciat foarte mult prezenta si prestatia celor de la Kwoon, care au sustinut un concert intens, in ciuda stilului lor mai degraba melancolic, trecand de la momente eterice si armonii onirice la constructii sonore epice, ca un cutremur care se stinge apoi in epicentrul jucaus al unui clopotel sau in vocea halucinanta a vocalului Sandy.

Kwoon Kwoon
Kwoon Kwoon

Ca materiale video, au venit insotiti numai de videoclipul care le-a adus probabil cea mai multa notorietate - I Lived on The Moon, al animatorului Yannick Puig, singura piesa Kwoon care a ajuns aproape la un milion de vizualizari pe youtube.

Lucrul ne-a facut sa ne gandim ca distanta de la underground la notorietate se poate reduce azi, in vremea youtube-ului, cu un videoclip original - I Lived on The Moon a castigat in anii trecuti cateva premii de cea mai buna animatie, la diverse festivaluri de film, facand astfel si un PR elegant trupei. Daca toate trupele mici sau aflate la inceput ar investi intr-un prim videoclip de calitate, poate fata muzicii comerciale s-ar schimba in bine, cu lumini si umbre de underground.

Iata mai jos si videoclipul care va face, ca si pana acum, ca numele si aparitia Kwoon sa ramana mereu asociate cu un peisaj lunatic si lunar, dand imagine unui stil muzical greu de pus in cuvinte, post rock melancolic.

Ouverture
Schizophrenic
The Guillotine Show