The Dirty Weather Project 2 in Control

The Dirty Weather Project inseamna Lucas Lanthier si Frank Vollmann. Primul este vocalul trupei de deathrock din Los Angeles, Cinema Strange si al ceva mai putin cunoscutului the Deadfly Ensemble, dark cabaret. Al doilea, tot vocal, doar ca in formatia de gothic rock Frank The Baptist din San Diego. Proiectul comun Dirty Weather l-au inceput in 2007 si reluat in 2011, de data asta cu un 2 la coada. Iar aseara au trecut si prin Control. Prima oara in Romania pentru Lanthier, a doua pentru Vollman care a mai venit si cu trupa sa in 2010, la festivalul Darkwave.ro.

Cum muzica lor este putin cunoscuta, nici nu ne asteptam sa fie prea multa lume. Undeva in jur de 50 de oameni s-au strans in fata scenei din club pentru a ii asculta pe The Dirty Weather. Putina lume adunata insa nu a afectat defel calitatea concertului. Ba chiar parca a ajutat in a creea o atmosfera intima, de care are nevoie muzica duoului.

Dirty Weather Project Dirty Weather Project

Duo care a fost extrem de vorbaret. Cu cate un pahar de whisky, o bere, o pipa, doua taburete pe care mai stateau din cand in cand si o masuta cu lumanari intre ele, au facut pauze intre fiecare piesa pentru a ne spune cate o povestioara. Desi ne asteptam sa ii vedem "actionand" impreuna, pentru mare parte a concertului au cantat cand Lanthier, cand Vollmann, niciodata impreuna, dar au recuperat spre sfarsit si prin interactiunile dintre piese.

S-au amuzat cu faptul ca Lanthier a scris doar o piesa de dragoste in toata cariera, in timp ce Vollman are numai din acestea in repertoriu. Au legat o domnisoara pe scena (cand au "jefuit" o banca), si-au amintit cand au scris diverse piese si cum au ajuns sa le scrie. Ne-au spus si ce expresie au invatat ei in romana (indiciu : una care trebuie cenzurata). Si, pentru ca tot nu eram asa de multi, au propus sa mergem toti sa bem dupa concert.

Aparitia celor doi a facut jumatate din spectacol. Imbracati ca niste gangsteri, in camasi negre, cu cravate si veste sau bretele, cu palariile smechereste pe cap, te asteptai sa scoata din cutiile de instrumente doua mitraliere, nu chitarele. Aparitia rafinata a lui Lucas s-a schimbat la un moment dat surprinzator cand acesta si-a scos palaria, lasand sa cada pe umar... jumatate de pleata blonda.

Lucas, de altfel, a fost preferatul nostru seara trecuta, fiind mai teatral decat amicul Frank si avand avantajul unei voci neobisnuite, pe care am asemanat-o toata seara celei eterice si sincopate a artistei Sopor Aeternus. Ar trebui sa il includem si pe el in lista cantaretilor cu voci neobisnuite.

Publicul, ala putin, i-a primit foarte bine. Daca la inceput, aplauzele pareau timide, dupa o ora de cantat, nu i-ar mai fi lasat pe cei doi sa plece. Motiv pentru care, desi se pregateau sa coboare de pe scena dupa ceea ce parea a fi ultima piesa a serii (a drinking song, cum era si normal), Lanthier si Vollmann s-au hotarat sa mai stea putin si au mai cantat inca doua melodii. Si pe urma, au mai schimbat si cateva vorbe cu cei dornici.

La acest articol au contribuit Nancy si Cristina Petrescu

Mai multe imagini in slideshow-ul de mai jos (foto: Cristina Petrescu)