The Cult, asa cum ne asteptam

Marea Britanie a fost reprezentata destul de bine la Rock The City, asta daca ma gandesc doar si la faptul ca pe scena de la Romexpo a urcat legenda numita Saxon, care duce alaturi de ea zeci de ani de istorie muzicala. Ei bine, n-au fost singurii care au impresionat, pentru ca ziua a treia i-a adus la rampa pe alti englezi, The Cult.

The Cult au pornit la drum prin 1983, fiind considerati o trupa post-punk cu un sound care duce spre heavy-metal. As spune, totusi, ca lucrul care-i defineste cel mai bine este timbrul aparte al vocalistului Ian Astbury, cel mai vechi membru al trupei alaturi de chitaristul Billy Duffy, cei doi fiind si cei care stau la baza pieselor trupei, si un hard-rock pe care l-au abandonat candva, dar la care au incercat ulterior sa se intoarca.

The Cult The Cult
The Cult The Cult

Si, pe scena de la Rock The City, The Cult au aratat ca sunt ceea ce ma asteptam sa fie: o trupa care chiar daca se considera ca a spus mai tot ce avea de spus, poate servi ca material de studiu despre modul in care trebuie sa canti. A fost un recital in care au predominat sonoritatile hard-rock, pentru ca The Cult sunt capabili si de altele si am auzit voci care au spus ca "suna la fel de puternic ca AC/DC".

Desigur, comparatia cu australienii este deplasata, dar la un anume nivel ea rezista fara mari probleme. The Cult au fost puternici si precisi, iar Ian Astbury a fost in forma maxima, si el si vocea lui, dar si "chestia" de blana din jurul gatului, despre care n-am reusit sa ne dam seama la ce folosea pe caldura aceea. Au prestat bine si publicul a fost langa ei, pentru ca au meritat din plin.

The Cult The Cult

Sa mai spunem ca la final Ian Astbury a aparut la cortul de presa pentru o sesiune ad-hoc de fotografii si de intrebari, sesiune prelungita apoi pe betonul de la Romexpo, pentru ca solistul era interpelat aproape de toata suflarea rocareasca pentru fotografii si autografe (mai ales suflarea feminina), spre disperarea fortelor de ordine care nu mai reuseau sa-l scoata pe acesta din mijlocul oamenilor. Nu cred, oricum, ca apareau probleme, mai ales ca-n ziua a doua i-am vazut pe cei de la Sweet Savage plimbandu-se singuri printre spectatori, cu o bere in mana.

The Cult The Cult

Speram sa-i mai vedem pe The Cult, pentru ca ar merita un concert doar al lor, in fata celor care le sunt fani, iar de cluburi care sa gazduiasca un astfel de eveniment nu ducem lipsa.

Sa ne auzim cu bine de la urmatoarea cantare.