The Cranberries au umplut Zone Arena

Dupa un week-end pe care ni l-am petrecut aproape in intregime (cu exceptia pauzelor de somn si scris) la Zone Arena, am revenit si marti seara aici pentru concertul The Cranberries. Inca dinainte sa intram in spatiul de concert, am ramas surprinsi de cat de multa lume au reusit The Cranberries sa stranga la un concert plasat in timpul saptamanii (7000-8000 de oameni).

In deschidere, in jurul orei 19.30, pe scena au urcat The Amsterdams - una dintre trupele noastre de indie pop care a trecut de la scenele mici de club, la scenele mari de festival si care a inceput sa se obisnuiasca sa cante in fata unui public numeros. Din pacate, concertul lor de aseara nu a fost la fel de exploziv ca cel de la Liveland.

Dar nici publicul nu a fost foarte primitor cu ei, multi nici nu stiau cine e pe scena, pe piesele lor s-a socializat mai mult decat s-a dansat, iar aplauzele pentru The Amsterdams au fost nejustificat de anemice. Printre piesele pe care baietii ni le-au cantat s-au numarat: Apple, Kids in the Garden, You Make My Sun Glow, Apologies si Part of It, iar inainte de a cobori de pe scena, Ovidiu a tinut sa strige in microfon un "Dolores, I love you!".

Punctuali, cei de la The Cranberries au urcat pe scena la ora 21.00 pe un intro instrumental ce tachina nerabdarea publicului numeros ce astepta startul concertului. Ultima care a urcat pe scena a fost Dolores O'Riordan, o adevarata aparitie goth, intr-o rochita dantelata rozalie, manusi negre lungi fara degete si o pereche de ghete inalte.

cranberriescranberries

In ciuda aparitiei solistei, trupa nu si-a schimbat stilul muzical si dupa ce au salutat publicul, au anuntat ca au trecut de cea de-a 20-a aniversare impreuna si ca le pare rau ca nu au venit mai devreme in Romania. Apoi au dat drumul la concert cu piesa Analyze. Dolores a avut grija sa comunice constant cu cei din public, a anuntat cateva piese si a spus povestile unor piese precum Switch off the moment, pe care a scris-o in urma cu doi ani cand suferea de insomnie.

Ne-a adus aminte ca the night is still young si ne-a dat pe spate cu miscarile ei de dans, cu energia pe care o avea pe scena, miscandu-se dintr-o parte in alta, sarind de colo-colo. Daca nu am fi fost deja obisnuiti de pe albume cu vocea ei minunata, probabil ca aseara am fi ramas ca fermecati. Si cu siguranta a castigat si admiratie celor veniti sa auda Zombie si atat.

Dolores probabil ca a reusit sa-l convinga chiar si pe cel mai cinic spectator prezent aseara sa devina fan Cranberries. De la modul in care a interactionat cu oameni si cum s-a comportat pe scena, totul a fost de vis. Nu este doar o solista sarmanta, ci si una foarte talenta, cantand la chitara electrica pe cateva piese si la chitara acustica pe Dreaming my dreams.

cranberriescranberries

Publicul de aseara a fost unul dintre cele mai agitate si energice din cate am vazut in ultima vreme. S-a cantat impreuna cu trupa de la prima piesa, uralele au tinut tot concertul si aplauzele nu mai conteneau. Era incredibil sa te afli in multime, intre oameni care stau mai mult cu mainile pe sus si care canta piese intregi, nu doar cate un refren de hit. Mai mult ca sigur ca energia publicului s-a simtit si pe scena, deoarece Dolores a mentionat ca este incantata de publicul roman si ca ar reveni si anul viitor in Romania.

Cranberries au bifat mai toate hiturile lor, Linger, Zombie, Ode to my family, Salvation si Free to decide, majoritatea intr-o versiune mai scurta si ceva mai alerta decat cea de pe album. In toata aceasta fuga continua, paream prinsi intr-un carusel al emotiilor, totul se intampla foarte repede, jocul de lumini ne lua ochii si doar cand vocea lui Dolores disparea reveneam inapoi pe terenul de la Zone Arena.

Ritmurile rock au cucerit seara si cand atmosfera parea mai linistita au dat drumul la Salvation intr-un ritm nebun, nebun, care pur si simplu ne-a luat pe sus. Insa, cea mai mare explozie de energie a venit pe melodia Zombie, care a fost cea mai bine primita de public si pe care vocea lui Dolores parea acoperita de cea a publicului.

cranberriescranberries

Dupa mai bine de o ora de cantat, trupa a parasit scena in aplauzele publicului si in urale. Parea prea scurt ca sa se termine atunci, dar dupa cateva minute Cranberries au revenit pentru bis lung. Dolores si-a schimbat rochia cu una in rosu si negru, cu o mantie bufanta. La bis au cantat Put me down, Still Can’t si Promises. Si au incheiat perfect concertul cu Dreams.

Si semn ca vorbele de multumire si incantare ale lui Dolores nu erau doar pentru spectacol, la sfarsitul concertului a daruit unei fetite din primele randuri, pe care o remarcase de la inceput, colierul sau.

cranberriescranberries
Credite foto: Events - Mihail Cismas.

Analyze