The Boxes la inaugurarea Vertigo, noul club din Centrul Vechi

Am tot auzit noi de ceva vreme ca se va deschide Vertigo, un nou club in Centrul Vechi, asa ca am fost foarte curiosi sa vedem ce se intampla acolo si ce aduce nou in peisajul si asa colorat de pe Blanari. Cand am vazut insa ca inaugurarea e marcata de un concert Butterflies in my Stomach cu The Boxes in deschidere, am stiut sigur ca trebuie sa fim prezenti! - ceea ce am si facut saptamana trecuta.

Despre club n-ar prea fi multe de zis, pentru ca, sincer, nu prea ai ce sa vezi cand totul e cufundat in bezna (motiv pentru care nu avem nici poze). Nici acum nu stim sigur daca peretii sunt negri, verzi sau bleumarin, nici ce culoare are mocheta - ledurile anemice nu ne-au dezvaluit asta. Cum am auzit spunandu-se in zona - e ca un fel de Club A, doar cu cateva clase peste.

Nici la concertul Butterflies in my Stomach nu am mai apucat sa ramanem pana la final (pe BiMS oricum ii stim si ii apreciem), insa ne-a atras foarte mult atentia trupa din deschidere, The Boxes, la concertul careia am si ramas pana la capat.

The Boxes in Vertigo The Boxes in Vertigo

Nu se cunosc foarte multe despre formatie, care se afla inca la inceput de drum, dar noua ne-a placut atat de mult cum canta, incat am decis ca ar fi bine sa aflati prima oara de la noi ca nu trebuie sa-i ratati live! Au numai cateva piese si sunt foarte proaspeti in peisajul concertelor de club din aceasta toamna - de fapt, am aflat ca am nimerit la al treilea lor concert live de la infiintarea trupei.

Asta insa nu inseamna ca membrii formatiei nu sunt muzicieni consacrati. Proiectul The Boxes ii apartine de fapt lui Costin Oprea, pe care il cunoasteti deja in persoana chitaristului trupei byron. Si nu este singurul membru byron din The Boxes: la bas canta Laszlo Demeter, iar la tobe Dan Georgescu. O pozitie-cheie in trupa o ocupa Mircea Mutulescu, frontman-ul formatiei, a carui voce jazzy ne-a impresionat peste masura.

The Boxes isi iau numele de la o piesa a lui Charlie Winston, care pare a fi liantul dintre toti membrii trupei. Au si cantat un cover foarte reusit dupa probabil cea mai cunoscuta melodie a artistului, Like a Hobo. Va garantam ca nu sunt vorbe mari: chiar suna mai bine decat originalul, mai ales partea deliranta cu muzicuta (cantata de Andrei de la Soul Serenade, invitat pe scena). Era imposibil sa nu dansezi!

Tot la capitolul coveruri, cei de la The Boxes mai au inca una in repertoriu - Cry Me a River de la Justin Timberlake, cantata intr-o versiune mai lenta, acustica si un bas coplesitor - acelasi verdict ca mai sus, noua ne place mai mult decat originalul.

Cat despre creatiile proprii ale trupei, sunt de mare angajament. Cu toate ca sunt inca la inceput si un setlist pentru un concert nu prea poate depasi 30-40 de minute, debutul e promitator. Aranjamentele muzicale sunt fara cusur, piesele au un aer gloomy intregit de vocea remarcabila a lui Mircea Mutulescu, iar instrumental baietii transmit emotie si o placere rara de a canta in fata unui public - parca o fac cumva cu ravna, cu sete.

A fost amuzant momentul in care solistul a prezentat membrii formatiei in ordinea "Costin, Georgian etc.". Cu peronul pe partea stanga? :) (Pentru cei care nu prea ajung in underground-ul bucurestean, Costin Georgian e o statie de metrou). Am ras putin infundat, dar ne-am revenit.

Noua ni s-a parut ca, per total, cei de la The Boxes urmeaza a fi the next best thing pe scenele de club din Bucuresti. Trebuie doar sa mai asteptam putin sa creasca, sa compuna mai multe piese si sa putem sa ne bucuram de un full set cu ei, nu doar de 30 de minute care ne ajung cam pe-o masea.

1. Nobody Told Me
2. Dad
3. Like a Hobo (Charlie Winston cover)