The Amsterdams si The MOOoD in Control

Se pare ca, de vreo doua saptamani incoace, vinerea nu e o zi prielnica pentru concertele din Control. Saptamana trecuta, Handsome Furs au pierdut avionul, ieri seara Ice Black Birds nu au mai putut sustine concertul pentru ca bateristul s-a imbolnavit. Ca si saptamana trecuta, seara a fost salvata de trupa initial programata in deschidere. Dar de data asta, n-au fost singuri. Baietilor de la The Amsterdams li s-au alaturat si cei de la The MOOoD. Acestia au cantat in deschidere pentru a patra oara impreuna cu The Amsterdams. Cele doua trupe canta impreuna de mult, cand unii primii, cand alti, ca sa nu se superer nimeni.

Concert The Amsterdams si The MOOoD, in Control Concert The Amsterdams si The MOOoD, in Control

Cum ii stim deja prea bine, cei patru membri The MOOoD au fost plini de energie. Chiar mai multa ca ultima data cand i-am vazut, tot in Control, la Tam Tam. Oricine a mai aruncat un ochi pe la noi pe site (la sectiunea asta, adica) sau a pus, chiar si din greseala, piciorul la un concert de-al lor, stie ca, desi pot suna repetitivi sau sa nu fie chiar your cup of tea, te trezesti ca intri si tu repede in atmosfera. Asta este, de fapt, marele atuu al trupei: sunt buni live.

S-au aruncat cu capul inainte in setlist si au trecut ca o furtuna prin primele doua melodii, ca apoi sa mai faca ocazional scurte pauze de respiro. Ca de obicei, solistul Marius Moise a indemnat publicul, care s-a ingramadit in sala de concert, sa apaude mai cu forta, sa tipe mai tare, sa cante fiecare vers (“Nu va aud!”). Ca de obiecei, fanii The MOOoD au dansat si cantat pe fiecare melodie. Setlistul nu a fost unul de opening act. A fost cel obisnuit pentru un concert la care The MOOoD sunt headlineri. S-au intors chiar si la bis, prea tare cerea publicul inca o piesa, doua. Ar fi vrut el mai multe, dar totusi nu se putea, scena trebuia eliberata de un set de instrumente si altul trebuia aranjat.

Intre timp si publicul s-a schimbat, s-a vazut clar cine iesise aseara in Control special pentru The MOOoD si cine a venit special pentru The Amsterdams. The Amsterdams ne-au reamintit ca merita sa umple sali de concerte si pe afara, nu numai la noi. Au avut putine probleme (cu microfoanele date prea incet, cu vocea care nu a fost perfecta), dar asta nu a insemna ca showul lor a fost nereusit. Din contra, a fost fix cum trebuie: intri imediat in starea necesara pentru a simti muzica, iar energia lor te pune sa canti cu ei, chiar si cand nu stii prea bine versurile (daca vocalul Andrei Hategan le mai uita, ai si tu voie sa nu le stii pe de rost).

Sunt genul de trupa care isi rescriu melodiile pentru concerte, chiar si doar pentru ca s-au plictisit de cum suna unele piese mai vechi si publicul inca le cere. De aici si faptul ca muzica lor (live) e mult mai exploziva, mult mai neimblanzita, mai plina de chitari distorsionate fata de cum suna in studio. Pe album sunt cuminti, live sunt ca un atac sonic, cand cu accente de shoegaze, cand cu riffuri si tobe zgomotoase. Uneori par a fi chiar doua trupe diferite, ambele cu destule calitati.

Ca si Banica Jr, cum a zis Hategan, ne-au adus bucurie in suflet de Craciun. Chiar daca mai e cam o saptamana pana atunci. Oricum e destula cat sa tina si pana la Anul Nou.

*ii multumim lui Vlad B. pentru poze