Ten Years After la Sala Palatului, 23 octombrie

Probabil stiti cu totii, voi cei impatimiti de concerte, senzatia oferita de aflarea vestii ca o trupa veche de mai bine de 30 de ani vine sa concerteze in Bucuresti, mai ales daca acea trupa a avut moment de glorie de care ati fost si voi incantati la un moment dat in timp. Putem spune ca sunt mai multe tipuri de sentimente, in primul rand bucuria ca astfel de oameni inca mai canta si o vor face in sfarsit si pentru noi, in al doilea rand o curiozitate de a vedea in ce fel se prezinta, fiind trecuti printr-un filtru temporal atat de mare, si in al treilea rand o mica reticenta care provine din prafuirea vechilor succese si teama ca nu vor mai suna la fel de placut pentru urechile noastre cum sunau pe vremuri.

Ei bine, duminica seara am avut ocazia sa experimentam din nou acest amalgam de sentimente, inaintea concertului Ten  Years After ce a avut loc la Sala Palatului, sentimente care pana la sfarsit s-au uniformizat si au urmat o panta ascendenta catre o incantare si o admiratie de trei ori mai mare decat era la inceput.

Ten Years After la Sala Palatului, 23 octombrie Ten Years After la Sala Palatului, 23 octombrie

Trebuie sa recunoastem ca am mers la concert oarecum in necunostinta de cauza, nefiind fani ai trupei, cunoscand numai cateva piese si reprezentatia lor de la Woodstock din '69, asa ca reticenta fata de vechile succese nu era prezenta in acest caz, curiozitatea fiind principala, in compania unui sentiment de relaxare totala si de asteptare a demonstratiei de talent ce urma sa vina.

Astfel, cu gandul "hit me with your best shot" ne-am asezat in primele randuri ale Salii Palatului si i-am primit cu mintile deschise mai intai pe cei de la Riff, o trupa romaneasca de rock la fel de batrana ca si Ten Years After, avand o activitate de 38 de ani. "Old school rock" erau cuvintele care ne stateau pe minte, dar care nu ne opreau sa ne simtim bine si sa le apreciam showul. Piese vechi, pline de amintiri, cat si piese mai noi, energice, au incalzit atmosfera in publicul Salii Palatului, care nu s-a sfiit sa-i aplaude sanatos pe cei de la Riff.

Ten Years After la Sala Palatului, 23 octombrie Ten Years After la Sala Palatului, 23 octombrie

Dupa obisnuita pauza de cateva minute, necesara pentru schimbarea instrumentelor, Sala Palatului s-a intunecat, iar cei de la Ten Years After si-au facut aparitia, debutand cu o linie de bass plina de energie, iesita din mainile lui Leo Lyons, care ne zambea larg pe sub mustatile albe. Pe parcursul serii ce a urmat, fiecare din membrii trupei si-a exprimat personalitatea pe scena, fiind o adevarata incantare sa le urmarim expresiile si sa le simtim charisma.

Claparul Chick Churchill a avut grija sa comunice cu publicul pe tot parcursul concertului, facand semne subtile si incitand la aplauze, bateristul Ric Lee a avut grija sa ne dea pe spate cu un solo de baterie ce a durat mai bine de 5 minute, dupa care a venit la microfon, a prezentat trupa si ne-a multumit in mod special, invitandu-ne la o sesiune de autografe dupa concert, iar chitaristul si vocalul Joe Gooch, cel mai tanar membru al trupei, a tinut sa ne faca numeroase demonstratii ale talentului sau, prin solo-uri de chitara consecutive, care urcau din ce in ce mai mult in intensitate.

Playlistul a fost unul bogat, cu piese noi si vechi, o parte din ele recunoscute de public, penduland intre genuri, de la blues-uri romantice pana la piese mai hard rock cu riffuri puternice si extra energie.

Spre final am avut parte si de un colaj de bucati din piese rock legendare, care au distrat audienta, ridicand-o in picioare. Nu i-am lasat sa plece prea usor, cerand insistent un bis, pe care l-am primit, incantati de freamatul tuturor celor din public, carora nu le mai pasa acum de scaunele lor.

Aceeasi intrebare ne plutea in minte de la inceputul concertului, oare cum se simte o trupa rock in fata unui public care sta jos? Oare adevarata satisfactie au avut-o numai la sfarsit, cand ne-am ridicat cu totii in picioare? Vrem sa credem ca nu a fost asa si ca placerea auditiei se poate citi pe chipurile tuturor, chiar daca stau jos.

Sperand ca le-a facut si lor atata placere cata ne-a facut noua, am plecat de la concertul Ten Years After numai cu sentimente satisfacatoare, multumiti ca reticentele initiale s-au dovedit a fi total nelalocul lor.

Mai multe fotografii gasiti in galerie.

Va lasam sa ascultati reprezentatia lor de la Woodstock, din 1969.