Take It Easy Hospital @ Control

Daca ati vazut si v-a placut documentarul Pisicile persane atunci, mai mult ca sigur, vineri seara ati purtat bratara galbena in Control pentru o portie de indie iranian. Deja ne-am obisnuit sa servim tot felul de trupe si combinatii "exotice" in Control: synth pop vintage norvegian, dream pop islandez, neo-cold-wave polonez etc., iar acum meniul era completat si de indie iranian - poate cea mai ciudata alaturare de termeni, un must see/hear si din acest punct de vedere.

Inainte ca cei doi iranieni sa urce pe scena, trebuia sa ne incalzim urechile si cu putin indie rock autohton, asa ca deschiderea a fost asigurata de Aeroport. Drept urmare, laitmotivul serii a fost "o iubesc pe Simona Ionescu", propozitie care a fost repetata, scandata, soptita, urlata de nenumarate ori in timpul ambelor concerte, la bar, la baie, peste tot in Control. Semn ca piesa celor de la Aeroport a facut ravagii. Asa cum spunea cineva inainte de concert: "iti place, nu-ti place, piesa asta-ti ramane infipta in creier si te trezesti ca-i fredonezi in autobuz unui batranel c-o iubesti pe Simona Ionescu si ca vrei sa te culci cu ea".

Take It Easy Hospital @ Control Take It Easy Hospital @ Control Take It Easy Hospital @ Control Take It Easy Hospital @ Control

Din pacate, concertul lor n-a fost atat de reusit pe cat ne asteptam. Sonorizarea proasta a facut ca vocea lui Alex Tocilescu sa nu se auda prea bine, fiind de multe ori acoperita de instrumente. Au inceput cu Obscenitati si au continuat cu declaratia de dragoste pentru Simona Ionescu, moment in care ne asteptam ca tot Controlul sa izbucneasca intr-un singalong care sa se auda pana la Palatul Telefoanelor, dar publicul a fost destul de timid. De asemenea, multi se aratau destul de nemultumiti de concertul Aeroport. Lasand la o parte sonorizarea proasta, noua ne-au placut. Am apreciat si faptul ca Aeroport este printre putinele trupe indie autohtone care are piese in limba romana cat pentru un album intreg. Ne-a mai placut si faptul ca baietii n-au fost timizi sau timorati, ci au interactionat cu publicul si au glumit dupa fiecare piesa.

Take It Easy Hospital @ Control Take It Easy Hospital @ Control
Playlist:
Obscenitati, Simona Ionescu, Defect, Optimism, Tigru, Oameni, Vai, Exact, Viata, Bucuresti, Aeroport.

In jurul orei 23:30 au urcat pe scena si duo-ul iranian, tacuti, cu fete serioase, sobre, si fara alte cuvinte au inceput direct sa cante. Pentru cei care nu ascultasera decat Human Jungle si se asteptau ca intregul lor concert sa fie compus din piese asemanatoare, Take It Easy Hospital au fost dezamagitori. Lucru care s-a vazut cu ochiul liber, pentru ca la mai putin de jumatatea concertului foarte multi s-au mutat la bar sau au plecat acasa.

Human Jungle era o piesa destul de ritmata, cu versuri, cu un refren destul de catchy (nu chiar ca "o iubesc pe Simona Ionescu", dar...), insa playlistul de 15 melodii pe care l-au servit pana sa cante si Human Jungle a fost o cu totul alta mancare de peste: un fel de dream pop ambiental, cu un sound destul de eteric, adormitor si cam depresiv - aducand foarte mult a Sigur Ros si pe alocuri cu Radiohead.

Take It Easy Hospital @ Control Take It Easy Hospital @ Control Take It Easy Hospital @ Control Take It Easy Hospital @ Control
Take It Easy Hospital @ Control Take It Easy Hospital @ Control

Si poate n-ar fi fost atat de iritant daca cele 15 piese n-ar fi sunat identic sau daca cei doi ar fi interactionat mai mult cu publicul sau daca intregul playlist n-ar fi parut o singura piesa. Penultima melodie a fost Human Jungle si a venit ca nuca-n perete in tot acest peisaj sonor "lamentat". Iar dupa ce ne-au trezit un pic, au ales sa ne moleseasca din nou incheiand cu o piesa in acelasi stil ca cele de la inceput: Heavy Breeze.

La sfarsit, publicul a aplaudat anemic si nu s-a cerut bis. Si, in mod deloc surprinzator, cineva a strigat "o iubesc pe Simona Ionescu". Si noi!

Playlist:
Intro, Hidden Spaces, Fly Now, Triumph, Lazy Train, Manimal, Find Love, Spin, Plastic Crowns, Not There, Turn, Living It Out, Breaking Us Down, Heart Breaking Sun, Whistle In the Wind, Human Jungle, Heavy Breeze.