Summer Well, Ziua 2 - recenzie si poze

Am inceput cea de-a doua zi de Summer Well cu stangul. Dupa ce am luat o amenda pentru viteza, dupa ce am asteptat 20 de minute la o bariera de langa Buftea, am ajuns in fata scenei fix cand Alex Clare isi primea portia de aplauze si pleca de pe scena. Am fi vrut tare mult sa-l vedem pe cel care promitea sa ne tina Up All Night.

In ultima zi publicul a fost mai numeros inca de la inceput si parca si ceva mai activ. Astfel ca la Chapel Club, desi acestia practica o muzica care nu te indeamna prea mult la miscare, ci mai degraba la shoegaze si la contemplare, publicul n-a ramas intins pe "covorul" din fata scenei. Asta poate si pentru ca baietii de la Chapel Club au intrigat destul de mult prin piesele lor care au trezit in public pe fanii Joy Division, Glasvegas sau White Lies.

Despre Chapel Club se spune ca este una dintre noile trupe ce va ajunge foarte curand in "liga" mare a rock-ului. Dupa prestatia de la Summer Well noi am spune ca, cel putin la capitolul live, mai au de lucrat, pentru ca pe scena au fost lipsiti de acea energie care face publicul sa sara in aer si care face diferenta dintre o trupa de club si una de festival. Oricum, baietii sunt la inceput de drum, avand la activ un singur album (Palace) lansat anul trecut, album pe care l-au cantat aproape in intregime la Summer Well, plus o piesa noua: Telluride.

Summer Well, Ziua 2 Summer Well, Ziua 2

Au urmat The Raveonettes care au adus surf rock-ul si noise pop-ul pe scena de la Summer Well si tare bine au sunat. La noi au ajuns intr-o formula un pic modificata, fara Sune Rose Wagner, din cauza unor probleme de sanatate. In orice caz, Sharin a fost insotita pe scena de sora ei si de basistul Anders Christiensen si au reusit sa compenseze lipsa lui Sune.

Chitarele celor de la The Raveonettes au fost hipnotice si au strans in fata scenei un public foarte numeros, pe care apoi l-a fermecat cu versurile aproape soptite ale lui Sharin: "You know the reason I can't hurt/ I got a heart of stone." Ne-au cantat Heart of Stone, Attack of the Ghost Riders, Recharge and Revolt, Lust, Noisy Summer etc. Nu doar noua ne-a placut de ei, dar si lor de noi si speram sa mai vina si in formula originala.

Rave On, Raveonettes!

Summer Well, Ziua 2 Summer Well, Ziua 2 Summer Well, Ziua 2 Summer Well, Ziua 2
Summer Well, Ziua 2 Summer Well, Ziua 2

Duminica, aproape toate trupele care au urcat pe scena au laudat frumusetea festivalului de pe Domeniile Stirbey, iar The Wombats parca nici nu voiau sa se mai dea jos de pe scena si, cand intr-un final au facut-o, au promis ca se vor intoarce mai mult ca sigur in Romania.

La The Wombats s-au strans toti cei rataciti prin padurea de pe domenii, iar cei trei baieti, care abia se vedeau pe scena, au meritat din plin publicul numeros care ocupase acum toata suprafata de concert. Ne-au cantat cu multa dedicare piese de pe ambele lor albume, de la Kill the Director, Let's Dance to Joy Division, pana la Tokyo, Jump Into the Fog sau Techno Fan. Cred ca toti cei care au asistat la concertul baietilor pot spune cu mana pe inima ca The Wombats au fost de-a dreptul explozivi si ca au facut cea mai frumoasa atmosfera la Summer Well. Ne-au cantat pana s-a lasat intunericul, iar publicul i-a rasplatit cu o ploaie de aplauze.

Dupa show-ul pe care l-au facut, ii asteptam cu bratele deschise sa revina.

Summer Well, Ziua 2 Summer Well, Ziua 2

Si, in sfarsit, pentru prima data in Romania, Interpol si-a facut aparitia pe scena festivalului botezat dupa o piesa de-a lor. Pe o scena intunecata, cu doar cateva spoturi difuze si in fata unui public de ordinul miilor, Paul Banks, Daniel Kessler, Sam Fogarino si Brad Truax Carlos Dengler si Greg Drudy si-au inceput concertul fara sa socializeze prea mult, pe un ton serios si destul de sumbru - foarte diferit fata de atmosfera de la The Wombats.

Mai bine de jumatate din concert pe scena nu s-au vazut decat umbre, asta daca nu te aflai chiar in primele randuri, dar noroc cu ecranul din stanga scenei care mai oferea cate un prim plan cu Paul Banks serios sau concentrat pe chitara.

"Regii scenei indie" au avut un setlist foarte lung, care a inclus piese ca Say Hello to the Angels, Barricade, Evil, Lights, Obstacle 1 si, bineinteles, Summer Well (care ar fi mers cantata ultima, dar s-a aflat pe undeva pe la mijloc). Iar dupa 45 de minute de concert lumea incepuse deja sa plece, nu pentru ca Interpol n-a sunat bine, dar pentru ca a sunat cam la fel pe toata durata concertului, iar spre sfarsit devenisera plictisitori.

Nu am ramas foarte surprinsi de concertul Interpol, exectuat ca la carte, dar destul de sec. Pentru noi The Wombats au facut cel mai frumos numar.

Summer Well, Ziua 2 Summer Well, Ziua 2
Dupa doar doua zile de Summer Well am ajuns sa ne dorim ca acest festival chiar sa dureze cat o vacanta sau cel putin o saptamana. Speram ca la anul sa dureze macar 3 zile si sa aiba si doua scene. Chiar daca a avut un line-up destul de atractiv, adevaratul star a fost locatia superba.

17 comentarii

Summer Well, Ziua 2 - recenzie si poze
:)
#1 -

wtff

buna asta. poate daca paul banks sarea intr-un picior era mai apreciat de catre redactia metropotam. mega fail. the wombats sunt exact ca oricare dintre sutele de trupe de pusti britanici cu versuri stupide, instrumentatie neelaborata, nimic original si multa "energie" (alearga pe scena, incercand sa compenseze muzica proasta). nu zic ca nu pica bine la festival si cate o astfel de formatie, dar totusi sa-i compari cu interpol e cam mult.

Summer Well, Ziua 2 - recenzie si poze
riotana
#2 -

Mare MARE pacat ca l-ati ratat pe Alex Clare. Pentru mine a fost cea mai mare revelatie a festivalului. Foarte foarte bun, sper sa mai vina in Romania.

Summer Well, Ziua 2 - recenzie si poze
lili
#3 -

Si eu ma asteptam la ceva mai mult de la Interpol.Pe ei si The Wombats asteptam sa-i vad, si cu siguranta la The Wombats mi-a placut cel mai mult.

Summer Well, Ziua 2 - recenzie si poze
iuli
#4 -

Carlos D nu mai este in trupa (din pacate;era un mare "personaj"), in locul lui la bass e Brad Truax , la tobe e Sam Fogarino, la clape e Brandon Curtis-The Secret Machines.

Summer Well, Ziua 2 - recenzie si poze
Maria
#5 -

Slaba recenzie! Daca unii pleaca de la Interpol nu inseamna ca ei canta prost, pur si simplu sunt obisnuiti cu Wombats sau muzica for pussys. Mi-a placut foarte mult cum a sunat concertul si cum au cantat ei!

Interpol nu prea avea ce se caute la Summer Well cu atatea formatii slabe, slabe, slabe... Mai avem de invatat de la irlandezi si englezi, cand vine vorba de festivaluri.

All in all Sumer Well a fost fain. Sa speram ca la anul aduc nume ceva mai mari:)

Summer Well, Ziua 2 - recenzie si poze
dragos
#6 -

@maria

m-ai facut curios -- imi poti da un exemplu despre ce inseamna "slaba recenzie" si unul de non "slaba recenzie". Nu de alta, dar avem niste pariuri despre romanii care stau pe bara si au o parere despre orice. Mersi

Summer Well, Ziua 2 - recenzie si poze
slashdot
#7 -

of!

Greu cu punerea informațiilor cap la cap. Așa cum a spus Iuli, Carlos D a părăsit trupa în 2010 pentru că, printre altele, nu mai voia să cânte la un instrument care nu îi plăcuse niciodată, bassul. Cât despre cât de ”plictisitori” sunt cei de la Interpol, să fim serioși. Ăsta e modul cum performează tot timpul; nu țopăie (deși Daniel Kessler părea să fie foarte activ)și nu sunt niște extrovertiți pentru că muzica lor nu e de modul ăsta, ci mai degrabă sumbră și introspectivă. Recenzia e slăbuță pentru că domnul Gruia, chiar dacă de obicei nu ascultă Interpol, ar fi trebuit să citească un pic despre cum sunt ei într-un concert și să-și dozeze cumva așteptările.
Apropo, eu n-am văzut decât niște rătăciți care probabil aterizaseră acolo din greșeală plecând. Și asta după primele 2 piese.

Summer Well, Ziua 2 - recenzie si poze
maria