Summer Well, Ziua 1 - recenzie si poze

La sfarsit de vara a venit si Summer Well, care ne-a promis un festival ca o vacanta si, dupa cum a decurs prima zi, putem spune ca nu s-a laudat degeaba. Domeniile Stirbey sunt locul perfect pentru un astfel de festival, cu o atmosfera chill si care nu te solicita la maxim. Ajunsi la fata locului nici nu stiam ce sa facem mai intai, sa ratacim prin padure si sa ne minunam de frumusetea Domeniilor Stirbey sau sa ne grabim in fata scenei, ca sa nu pierdem nimic din line-up-ul british 100%. Cumva le-am impacat pe amandoua.

Summer Well, Ziua 1 Summer Well, Ziua 1 Summer Well, Ziua 1 Summer Well, Ziua 1
Summer Well, Ziua 1 Summer Well, Ziua 1

Chew Lips
a dat startul festivalului, facand ca padurea sa se umple de un electro-pop care din departare aducea a La Roux si Little Boots. Trio-ul englezesc si-a inceput concertul respectand cu strictete ora la care era programat: 16:15 si, din pacate, n-au avut parte de un public prea activ sau numeros. De fapt, pana sa urce Noisettes pe scena, publicul de la Summer Well a stat intins pe iarba, lenevind, socializand si uitandu-se in jur dupa lumea cool care statea intinsa pe iarba, lenevea si socializa. Si Tigs, solista de la Chew Lips, ne-a declarat ca suntem un "public sexy", dar cam static.

Nici macar piesele mai cunoscute ale englezilor, Salt Air sau Play Together, n-au reusit sa activeze publicul, doar pe cei cativa din fata scenei care nu-si dezlipeau ochii de la Tigs si se zbenguiau impreuna cu ea.

A urmat Graffiti6 cu piese ca Annie You Save Me si Stare Into the Sun, care ne-au mai antrenat un pic. Dar doar un pic, pentru ca restul setlistului ne-a cam indemnat sa-l ascultam stand jos. Jamie Scott, vocalul trupei, ne-a demostrat care are o voce incredibila si ca stie cum sa faca show. Pe langa piese proprii, Jamie ne-a cantat si un cover dupa Blackstreet - No Diggity, pentru care a chemat pe scena si pe cineva din public - o fata pe care o suspectam ca ar fi prietena lui. Graffiti6 a fost soundtrack-ul perfect pentru o zi de vara - soul, funk, folk care merg ascultate cu ochelarii de soare pe nas.

Summer Well, Ziua 1 Summer Well, Ziua 1

Mystery Jets
au fost cei care au adus si indie rock-ul pe scena de la Summer Well. Din pacate, la ei au aparut si cele mai multe probleme de sonorizare. O buna parte din concert nu s-a auzit deloc bine, iar microfoniile au fost suparator de dese. In orice caz, ne-am bucurat sa auzim live piese ca Half in Love with Elizabeth, Serotonine sau Two Doors Down. Nici la ei publicul nu s-a ridicat in picioare.

Summer Well, Ziua 1 Summer Well, Ziua 1

Abia la Noisettes, cand carismatica Shingai a urcat pe scena, a inceput sa se mai dezmorteasca atmosfera. Adevarul e ca nici nu prea ai cum sa stai jos pe Don't Upset the Rythm sau Never Forget You. Iar energia lui Shingai, care n-a stat locului o clipa, a fost de-a dreptul contagioasa. La fel ca la primul concert in Romania, Noisettes a facut show, cu toate ingredientele necesare pentru a primi minute bune de aplauze. Este aproape imposibil sa nu-ti placa Noisettes, mai ales cu o solista care aduce aminte in acelasi timp de Karen O (de la Yeah Yeah Yeahs) si Gwen Stefani.

Summer Well, Ziua 1 Summer Well, Ziua 1

Plan B a reprezentat apogeul primei zile de Summer Well. Ben Drew impreuna cu trupa sa au sunat incredibil de bine live si timp de mai bine de-o ora ne-au cantat povestea lui Strickland Banks. Daca la inceput, dupa primul album, Plan B era comparat cu Eminem, pentru ultimul sau album acesta si-a descoperit mai mult latura soul/funk, iar pe scena Ben a aparut in costumatia sa deja clasica: la patru ace, amintind de cantaretii de soul din anii '70.

Piesele au curs una dintr-alta si intregul concert s-a legat in jurul povestii tragice a lui Strickland Banks si in jurul vocii minunate a lui Ben. Writing's on the Wall, Prayin', Love Goes Down, She Said, Welcome to Hell sunt doar cateva dintre piesele pe care Plan B le-a cantat aseara. Cel mai mult ne-a placut interpretarea in varianta mai rock a piesei Stay Too Long, care de obicei are niste accente drum and bass.

Summer Well, Ziua 1 Summer Well, Ziua 1
Plan B a pus punct in stil mare primei zile de Summer Well, cu un concert ca la carte, cu o sonorizare buna, cu un joc de lumini decent si cu o trupa live care a sunat prefect, dar, mai ales, cu Ben Drew in forma maxima si cu o voce incredibila.