Street Heroes Ziua 1: Facem Records, Raku si Dj Food

Ziua 1 de Street Heroes a debutat cu stangacii si gafe si s-a incheiat in acelasi stil. Daca portile festivalului s-au deschis la ora 11:00 si competitiile au inceput la ora 13:00, apa sau orice alte lichide s-au putut cumpara abia in jurul orei 15:00, iar afara erau peste 35 de grade. Drept urmare, in loc ca platitorii de bilete sa stea la festival, erau imprastiati prin tot parcul, la umbra, cu sticle de apa cumparate de la gheretele din parc (accesul cu sticle de apa fiind interzis inauntrul festivalului).

Abia cand s-a mai lasat un pic racoarea si scena era pregatita si incalzita de Dj Dox si Vlad Dobrescu, a inceput si lumea sa se stranga in fata scenei si sa se hidrateze la greu cu bere in asteptarea concertului Facem Records (Doc, Deliric 1, VD, Cedry2k, Carbon, Aforic, Nwanda, Dj Paul, Faibo X).

Cu o intarziere destul de mare, brigada Facem Records a bagat in boxe Vorbe scoase din context, piesa care a dat drumul la un show care a readus temperatura de afara la gradele din timpul zilei, insa intr-un mod mai placut.

Facem records @ Street Heroes Facem records @ Street Heroes Facem records @ Street Heroes Facem records @ Street Heroes
Facem records @ Street Heroes Facem records @ Street Heroes

Scena a parut de multe ori prea mica pentru "colectivul de super eroi care are in componenta trei trupe, sapte MC si trei producatori" si, nu de putine, ori MC-ii au sarit de pe scena pe boxe, pentru a fi mai aproape de public si pentru a nu se inghesui si incomoda unul pe altul pe scena.

Pentru un festival de cultura urbana, Facem Records ("artisti care au facut istorie in underground-ul romanesc") au fost alegerea perfecta pentru a deschide serile de concerte. Piesele lor descriu cel mai bine peisajul si cultura urbana si sunt prizate la greu de toti cei care-si merita titulatura de street heroes (aici ar merita mentionate din playlist Ochii rosii, Interzis nefumatorilor sau Fac din noapte zi).

De asemenea, aproape toate piesele lor au un mesaj politic-social - "Zi-mi cine, cine-l mai crede pe presedinte?/ Si cine se prinde ca doar de noi depinde s-aflam cine,/ Cine ne minte, cine pretinde ca poate sa ne reprezinte si ne vinde?/ Cine ma simte?", pentru a cita de pe Alchimia veninului a lui Cedry2k. Insa, in acest sens, cel mai bun exemplu ar fi piesa lui Deliric 1, Democratie, pentru care pe scena a urcat si Silent Strike si a mai ramas acolo si pentru Echilibru si Gloante oarbe.

Facem records @ Street Heroes Facem records @ Street Heroes Facem records @ Street Heroes Facem records @ Street Heroes
Facem Records

De-a lungul intregului concert, cu un playlist foarte lung, publicul a fost in delir, a cantat alaturi de artisti si a fost in permanenta cu mainile aruncate in aer, iar din acest punct de vedere, Facem Records a fost concertul serii, caruia i s-a pus punct cu piesa Scandal.

Playlist Facem Records (partial):
Vorbe din context, Contrast, Alchimia veninului, Doc zis Jim, CTC prezinta, Ma joc, Ochi rosii, Zile nefaste, Gloante oarbe (cu Silent Strike), Democratie (cu Silent Strike), Echilibru (cu Silent Strike), De ce tipa femeia asta, Fac din noapte zi, Interzis nefumatorilor, Paranoic, Scandal
.

Raku @ Street Heroes Raku @ Street Heroes Raku @ Street Heroes Raku @ Street Heroes
Raku @ Street Heroes Raku @ Street Heroes
Raku

Playlist  Raku (partial):

Rezistenta, Tv, Nu uita, Valori sociale, Egali din nastere, Doi, Sufletul orasului, Dedicatie speciala, Ai ki do, Naufragiu
.

La doua, trei piese inainte sa coboare de pe scena, cei de la Facem Records au spus ca Oprescu si Piedone sunt printre noi si au venit sa ne taie sunetul, insa totul a parut o gluma, mai ales ca imediat dupa ce au pus punct concertului, pe scena a urcat Raku si ne-a lovit cu un freestyle ce ne-a reamintit de ce atat de multi spun despre el ca este unul dintre cei mai buni MC din Ro.

Singur pe scena, doar cu Faibo X in spatele sau, la planate, Raku nu a coborat sub nivelul ridicat de cei de la Facem Records si a uimit din nou prin jocurile sale de cuvinte si prin flow-ul sau, atat pe piesa de inceput, Rezistenta ("Steagul ramane sus/ Din periferie si pana la apus"), cat si pe restul de 13-14 piese, printre care, spre sfarsit, si Ai ki do.

In afara de piesele de pe albumul Rezistenta, Raku a mai cantat si bucatile sale pe colaborari precum Tv (cu CTC), Egali din nastere (cu Ombladon) sau Sufletul orasului (cu Bitza). Din pacate, in timpul concertului sau lumea a inceput sa plece, iar in fata scenei publicul se rarise semnificativ, cu toate ca pe scena mai trebuia sa urce numele cu cea mai mare greutate din acea seara: Dj Food.

Cand Dj Food a inceput sa-si frece degetele de viniluri, toti oamenii care zaceau intinsi pe iarba s-au activat instant - era destul de greu sa rezisti bassului care facea sa vibreze totul, de la firele de iarba din fata scenei, pana la jucariile de la intrarea in skatepark.

Insa, asa cum spuneam la inceput, ziua a inceput cu gafe si s-a terminat cu cea mai mare gafa, pentru ca Dj Food n-a reusit sa mixeze decat 15 minute, dupa care gluma celor de la Facem Records s-a adeverit si totul a fost scos din priza, nu chiar de catre Oprescu si Piedone, dar probabil de reprezentanti ai primariei. In orice caz, organizatorii trebuiau sa stie ca la ora 00:00 o sa "pice curentul" si ar fi trebuit sa mai scada din minutele acordate artistilor romani pentru a-i face loc si headlinerului din prima zi de Street Heroes.

Pacat! Totusi, poate azi nu se mai intampla acelasi lucru.

Dj Food Dj Food
Dj Food (Strictly Kev)