Starfucker in Control

Si asa in weekend te calci in picioare in Control, ultimul loc in care ar vrea sa fie cineva care tine la spatiul personal si nu ii place sa fie pipait (din greseala, evident), impins si calcat pe picior de marea de oameni, care se misca (sau, mai bine spus, incearca sa se miste) dintr-o parte in alta a barulului. Si daca in alte seri te intrebi de ce vine puhoiul, aseara era de inteles (ca sunt multi, nu ca te imping).

Inca de la 9 seara s-au deschis portile pentru concertul americanilor de la Starfucker, al treilea din seria, deja clasica, New Pop Order. Dupa cateva "opreste muzica in fata", "ba nu, mai las-o putin", pe la 11:15, cei cinci s-au prezentat (obisnuitul "We are Starfucker from Portland, USA") si au inceput concertul. Pe o scena pe care erau ingramadite toate instrumentele, multe cabluri si standuri de microfoane.

Starfucker @ Control Starfucker @ Control

Avem un elefant roz de care vrem sa scapam repede: nu s-a auzit deloc vocea. Si cand se auzea, se auzea cu greu. In ciuda catorva plangeri, insa, publicul nu a fost deloc deranjat de faptul ca domnii cantau in microfoane si la noi nu ajungea nimic. Si, adevarul este ca, lasand la o parte cele cateva versuri, farmecul pieselor si al intregii prestatii a stat in instrumental.

Pentru ca cei cinci de la Starfucker fac pop care nu te lasa sa stai locului si care, daca in studio pare mai calm, mai imblanzit, live se descotoroseste de orice retinere si parca da pe afara de energie, intensitate si scilpici, genul care ti se strecoara pe sub piele, in oase, head to toe si face chiar si pe cea mai ursuza persoana sa se miste, macar putin, pe ritmul muzicii. Si cand te asteptai mai putin, melodia parca iti exploda in fata.

Au si vorbit putin, nu mult, un "Multumesc" stalcit (dornici sa ne arate ca stiu si ei ceva in romana) la inceput, un "Thank you" la final si alte cuvinte intre care nu s-au auzit (marea problema a serii) sau nu s-au inteles, pentru ca vocea avea ecou. Dar in rest, au lasat piesele sa curga, fara pic de efort din boxe la noi.

S-au lasat putin asteptati la bis, deja credeai ca nu vor sa mai urce din nou pe scena, desi publicul aplauda si tipa, se ruga de ei sa revina. Dupa cateva minute, s-au intors si au mai cantat doua piese, pentru ca, nu-i asa, meritam, doar am venit sa ii vedem. Ca apoi sa auzi din dreapta scenei un "Da drumul la muzica in fata", semn clar ca asta a fost tot.