Soviet Soviet in Control

Undeva in jurul orei 11, sala de concerte a Controlului era goala. Ceva normal, ai zice, daca nu era un concert anuntat.  Din cand in cand, cate un membru al trupei sau din staff mai arunca un ochi din backstage sa vada daca s-a strans lume. Din cand in cand, cineva se mai uita din cealalta parte a Controlului sa vada daca trupa da semne ca va urca pe scena. Ai fi zis ca o sa fie gol si deja iti parea putin rau pentru trupa.

Soviet Soviet @ Control Soviet Soviet @ Control

Insa in momentul in care s-a oprit muzica si cei trei italieni de la Soviet Soviet au pus mana pe instrumente, sala s-a umplut instant. Baietii si-au inceput setlistul de 13 piese plini de energie: un Intro nervos, numai bun pentru a te arunca direct in universul trupei. Publicul insa, desi numeros, era inca timid: prea departe de scena, prea tacut. La indemnul solistului Andrea Giometti (“Come closer, come closer”), cei adunati pentru concert au venit mai aproape de scena.

Intre cateva cuvinte schimbate in italiana cu sunetistul trupei (volumul bassului era prea jos), multumiri celor care au venit sa ii vada pentru a doua oara (Soviet Soviet au mai cantat si anul trecut, tot in Control) si momentele in care au introdus cele doua piese noi, baietii nu au prea vorbit. S-au multumit sa creeze un haos sonic care te prindea imediat si te facea sa te misti in ritmul impus de instrumente.

Post-punk clasic, dar bine facut, cu chitare contorsionate si tobe nervoase, o dovada ca si scena italiana are trupe care sa merite atentia. Iar daca muzica te facea macar sa dai usor din picior, tinand ritmul, faptul ca nici Giometti si nici chitaristul Alessandro Costantini nu au stat locului te indemna sa te misti si tu. Pe masura ce trupa inainta in setlist, si publicul devenea mai prietenos.

Anuntul ca urmeaza ultima melodie, una noua, a generat nemultumiri si cererile de bis au venit imediat dupa ce trupa a cantat ultimul acord al noii piese. Desi si-au lasat instrumentele jos si pareau ca vor pleca de pe scena, Soviet Soviet nici n-au coborat de pe scena si au trecut la bis, multumind din nou celor care au venit sa ii vada si celor din organizare. Daca ar fi sa spuna cineva de rau ceva despre concertul de aseara, ar fi ca a durat prea putin si ca Soviet Soviet meritau un public poate mai entuziast, pe masura distorturilor delicioase de chitara cu care trupa te intampina si in inregistrari si live. Poate la al treilea concert al baietilor in Bucuresti.

Intro
Contradiction
Cobretto