Skindred la B'estfest - ragga metal molipsitor

Pentru Metropotamul de serviciu, concertul Skindred de la B'estfest a fost show-ul festivalului. Ne-am asteptat la o experienta live inedita din partea lui Benji si a trupei sale, dar ce-am vazut din primul rand, lipiti de gard, a intrecut orice asteptare.

Cand am auzit primele acorduri de la Roots Rock Riot, ceva in interiorul nostru a facut click si in secunda doi eram mai mult prin aer decat pe pamant. "I wanna see you bounce, Romania!", am auzit indemnul de pe scena inainte de Ratrace. Nu stiu daca se poate numi chiar bouncing ce s-a intamplat in public in secundele urmatoare, dar multi isi pierdusera si ultima bruma de autocontrol.

Skindred @ B'Estfest 2012 Skindred @ B'Estfest 2012

E greu sa rezisti unor piese atat de catchy - si totusi rele, cu chitara suparata - precum cele ale baietilor de la Skindred. Daca-ti place metal-ul, rap-ul si raggae-ul, dar mai ales daca iti plac toate combinate, imposibil sa nu fi topait ca descreieratul la concertul lor. Iar daca nu ati facut-o pentru ca n-ati stiut ca o formatie cu un grad de coolness atat de ridicat exista, e pierderea voastra.

Au urmat Stand for Something si incredibilul Doom Riff, la care a inceput mosheala serioasa. Sariturile de pe refrenul Doom Riff pareau deja facute de sportivi profi in loc de rockeri la festival, iar asta doar dupa cateva melodii de incalzire. Am avut mare noroc ca lucrurile s-au linistit cu mai melodicele The Fear si Pressure, caci deja apele curgeau de pe noi cu debit de cascada Niagara, Dunarea, Volga si Amazonul cumulate.

E imperios necesar sa spunem cateva cuvinte despre Benji, solistul Skindred. Mereu ni l-am imaginat foarte simpatic si ghidus, dar nicio secunda nu ne-a trecut prin cap ca are un sarm si o charisma atat de pronuntate. A cucerit publicul instant cu prezenta scenica si felul in care indemna pe toata lumea sa se simta bine. Vorbea cu cei din primele randuri si le spunea, privindu-i in ochi, sa se miste - "C'mon, girl! You can do it!".

Apoi, dupa fiecare pogo mai dement, se asigura ca toata lumea e ok, rugand staff-ul tehnic sa puna lumina pe public. Ne-a facut sa radem cu tot felul de poante destepte si cu accentul "babilonian", ne-a facut sa radem si mai tare, in hohote, cand, in intermezzo-ul de la Destroy the Dancefloor, a inceput sa danseze pe All the Single Ladies cam ca Beyonce, fara nicio jena.

E un artist desavarsit si nu spunem asta doar datorita felului inedit in care a comunicat cu publicul. Benji are o voce incredibila si o tehnica vocala rara, care ii permite sa treaca prin intreaga paleta de optiuni: disco, growling, tipete, opera, falsetto... tot. You name it.

Ne-au mai placut si bucatile de alte cantece cunoscute inserate de Skindred pe piesele lor: Back to Black de la AC/DC pe Pressure, Sad but True de la Metallica pe Trouble, Raining Blood de la Slayer pe Nobody si... de Beyonce deja v-am zis. :)

Am fi fost tentati sa spunem ca nu exista un moment-stop pe care sa ni-l amintim mai bine, pentru ca intregul concert a fost un moment-stop care se afla in top 5 experiente live traite vreodata. Dar poate ar fi bine sa spunem si ca, printre atatea clipe memorabile, exista si cea in care Benji ne-a rugat sa ne dam jos tricourile si, la semnalul lui, sa le invartim prin aer si sa "decolam". A fost cel mai frumos zbor!

In concluzie, Skindred au rupt tot. Daca aveti vreodata sansa de a-i vedea live, nu-i ratati. Noi abia asteptam runda a doua, cand va fi sa fie.

Voi ati fost la concertul Skindred de la B'estfest? Cum vi s-a parut?

Restul cronicilor de concerte si mai multe galerii foto de la B'estfest puteti gasi aici: