Romano ButiQ @ Clubul Taranului Roman

"Cu Romano ButiQ vei fi mai fericit" se auzea vineri seara dintr-un Clubul Taranului foarte aglomerat unde oameni energizati tropaiau pe noi ritmuri de gypsy punk. In nerabdarea de a-i primi din nou pe cei de la Gogol Bordello, am fost sa ascultam niste muzica romani cu influente punk, reggae si ska oferite de o trupa noua, Romano ButiQ. Pentru ca noua ne-au ramas ritmurile trupei in cap inca de vineri, o sa-ti povestim cum a fost la concert si sa-ti spunem ca poti sa prinzi si tu Romano ButiQ chiar maine la Brown Sugar.

Formatia care ne-a umplut de bucurie si de energie face parte dintr-un proiect cultural si social, "Romano-Cher-Casa Romilor" care isi propune reintegrarea meseriasului traditional de etnie roma in randul societatii economice.

Romano ButiQ @ Muzeul Taranului Romano ButiQ @ Muzeul Taranului
credite foto: Andrei Lupu

Pe cat de frumoasa e initiativa si pe cat de mult am aplaudat proiectul, mai mult i-am apaludat pe meseriasii muzicali de pe scena Clubului Taranului. Demult nu ne-a mai fost dat sa vedem o trupa care sa aiba un zambet atat de larg pe toata durata spectacolului si care sa emane o bucurie contagioasa. Cei de la Romano BoutiQ s-au folosit de trompeta, de trombon, de clape si chitara ca sa ne faca sa ne simtim bine si sa dansam pana la un bis de trei piese.

Noi ne-am postat cat mai aproape de noii artisti si ne-am zbenguit pe ritmuri romani in care punk-ul si ritmurile de reggae si-au gasit loc in acordurile unor piese traditionale. Publicul a fost un mix ciudat de hipsteri si de rude ale celor din trupa, unii care doar se bucurau la aceasta muzica si ceilalti care chiar o intelegeau si cantau la unison cu Romano ButiQ.

credite foto: Andrei Lupu

Nu exageram, dar daca inchideam ochii, ne simteam ca la Gogol, Shukar Collective sau ca la concertul unor profesionisti in ale genului, nu ai fi zis ca trupa e doar pentru a doua sau a treia oara pe o scena bucuresteana intr-un spatiu in care membrii familiei nu erau singurii care aplaudau.

La Romano ButiQ muzica ne-a hranit cu energie care sa ne tina pentru tot week-end-ul, la artisti te uitai cu cel mai mare drag ca sa fii sigur ca o sa fii injectat cu buna dispozitie iar publicul a demonstrat ca nu exista discriminare atunci cand muzica e intermediar.

credite foto: Andrei Lupu

Finalul avea potential de cireasa pe tort, dar noi nu am mai infipt-o in frisca pana la urma. O tanara parca scoasa din Satra, care ne-a furat privirile cu farmece executate prin miscari senzuale s-a urcat la ultima piesa din concert pe scena. Pana aici, totul bine. Dar a mai existat o domnisoara care nu a lasat-o sa-si faca dansul traditional si s-a dat in stamba acolo unde nu era cazul mai ales cand mersul era pentru ea ca echilibristica pe tocuri. Usor penibil, dar asta nu inseamna ca Romano ButiQ nu e o trupa pe care sa nu o bifezi in calendarul de evenimente.

Noi iti recomandam sa mergi sa-i vezi pe baieti, sunt buni, o prezenta fresh pe scena muzicala care, la urma urmei, incearca sa promoveze un proiect special. Doar ca o fac cum stiu ei mai bine: cu voie buna si cu veselie prin muzica.

Playlist:
1. Baro devla
2. Ka merau