Rokolectiv 2011 @ MNAC - Ziua 1

Ajuns la cea de-a sasea editie, Rokolectiv a revenit ca un fiu ratacitor la MNAC, cu DJ-i, sound artists, cu "beat-uri exaltant optimiste si performance-uri horror difuze", cu un amestec eterogen si versatil de muzica electronica, dar si cu publicul sau fidel si uber cool.

Locul ne-a speriat un pic, pentru ca am avut ceva experiente neplacute la mai toate evenimentele organizate aici: cozi interminabile, pierdut timp si lucruri la intrarea unde esti verificat ca la frontiera, calcat in picioare pentru ca etajul patru, cu tot cu terasa este destul de mic chiar si pentru evenimentele nisate etc. Totusi, aseara totul a decurs ok. Coada la intrare, dar nu chiar atat de mare, decenta.

Am observat ca detectorul de metale de la intare nu prea mergea, asa ca n-am mai stat sa ne golim buzunarele, sa dam curelele jos etc. Am intrat pur si simplu si nu s-a auzit niciun bip. Am facut si ceva sport, pentru ca liftul era rezervat vip-urilor. Sus era destul de multa lumea, dar nu atata cat sa devina sufocant sau sa-ti trezeasca senzatii de claustrofobie.

Main act-urile au avut loc pe terasa acoperita, dar instalatia Yokomono a olandezilor Staalplaat Soundsystem am vazut-o inauntru - simfonie wireless cu masinute si viniluri, inspirata din experienta de a conduce o masina in apropierea turnului Funkturm, trecand astfel nu doar de pe o strada pe alta, ci si dintr-un post de radio intr-altul. Cam asta au vrut sa redea olandezii cu instalatia lor.

Rokolectiv 2011 @ MNAC - Ziua 1 Rokolectiv 2011 @ MNAC - Ziua 1 Rokolectiv 2011 @ MNAC - Ziua 1 Rokolectiv 2011 @ MNAC - Ziua 1
                                                    Staalplaat Soundsystem [NL]
Petre Inspirescu a fost cel care a dat startul la muzica, cu al sau PI Ensemble, un amestec de muzica clasica si muzica electronica, cu un accent mai mare pus pe prima. Deci, nu se poate spune ca festivalul a inceput in forta sau with a bang, mai degraba chill si invitand hipsterii la un moment de socializare. Nu putem spune ca ne-a incantat foarte tare ceea ce am auzit, dar macar ne-a dat ocazia sa ne mai clatim ochii cu dubiosii-ciudatii-extravagantii-interesantii oameni din public. :)

Rokolectiv 2011 @ MNAC - Ziua 1 Rokolectiv 2011 @ MNAC - Ziua 1
Petre Inspirescu [RO]

Dupa momentul de "inspiratie" electro-clasica, a urmat tot un roman: Montgomery Clunk, care ne-a facut sa ne mai miscam picioarele si a inceput sa agite spiritele publicului alimentat cu energizante, bere, spirtoase si alte alea. Avand un stil foarte eclectic, amestecand tot ce se poate de la hip hop, ambiental, pana la dubstep "si etc.", Montgomery Clunk ne-a "mesmerizat" urechile si fermecat talpile picioarelor, care ar fi vrut sa faca un moon walk in sens invers si tot felul de astfel de miscari absurde. Ne-a placut mult. Foarte promitator pentru un producator de muzica electronica de doar 22 de ani (!!!).

Montgomery Clunk [RO]

Isolee a fost cel care a reusit sa transforme muzeul in club, avand peste 15 ani  de muzica electronica in spatele urechilor, un nume legendar, o figura paterna si beat-uri cu trademark stampilat pe ele. Undeva pe la orele 02:00-03:00, Isolee a umplut cortul de pe terasa MNAC-ului cu microhouse, minimal si tot felul de sunete scoase de marea de butoane in care-i plonjau degetele si care ne-au facut articulatiile sa se zbenguie necontrolat.

Abstract si minimal, dar destul de agresiv.

Isolee [DE]

Din pacate n-am prins si Elektro Guzzi. Poate ne spuneti voi cum a fost momentul lor.

Ce nu ne-a placut:
- a trebuit sa urcam si sa coboram pe scari pana sus pe Casa Poporului, desi MNAC-ul dispune de doua lifturi incapatoare si functionale.
- un singur stand de jetoane cu o vanzatoare care parca face contabilitate atunci cand ia banii si da jetoanele, o sa enerveze multa lume, pe buna dreptate.
- o toaleta cu doua pisoare si o buda la cateva sute, poate chiar mai mult, de oameni, e bataie de joc... mai ales ca daca e coada si nu mai poti si vrei sa fugi in natura, trebuie sa iei la picior tot acel sir interminabil de scari.