Rock the city 2011, Bucuresti (Ziua 3, Whitesnake, Judas Priest)

Asa cum am promis, am ajuns si la a treia si ultima zi a festivalului Rock the city. Desi norii, ploaia si temperatura scazuta de dimineata ne-au speriat un pic, pana la urma ziua de ieri a fost numai buna pentru concert, pentru ca nu a fost nici foarte cald si nici nu ne-a plouat, asa ca trupele care au urcat pe scena s-au bucurat de cel mai numeros public din toate cele 3 zilele, lucru la care ne asteptam, avand in vedere lineup-urile celor trei zile.

Metrock

Primii pe scena au urcat cei de la Metrock. Au avut la dispozitie nici jumatate de ora, astfel incat publicul nici nu a apucat sa se dezmeticeasca bine. Cu vocalul Cristi Ionita (pe care l-am vazut la festival si in zilele precedente) am vorbit putin in cea de-a doua zi despre problemele de sunet. Acesta a fost de parere ca problema a fost de la setul de tobe folosit. L-am intrebat si despre Voodoo si Monarchy iar acesta ne-a spus ca-i plac amandoua dar ii prefera pe Vodoo, pe care cei de la Metrock i-au avut la multe concerte in deschidere.

Metrock Metrock

Trooper

Dupa Metrock au urmat cei de la Trooper al caror vocal, Alin Dinca (aka Coiot) nu se aratase nici el foarte multumit de sunet cu o zi inainte. Deja incalziti de Metrock, rockerii din public au reactionat foarte bine la playlist-ul Trooper, se canta din toate colturile pietei (simtitor mai plina decat cu o zi inainte). Au avut un public bun, ca de obicei, si un sunet prost, tot ca de obicei la trupele mai mici, din deschidere, la festivaluri, si in special la cel care tocmai s-a incheiat. Si ei au cantat tot pe repede inainte, au avut la dispozitie scena doar pentru jumatate de ora.

Hatebreed

Dupa heavy metalistii de la Trooper a urmat Hatebreed, trupa de hardcore metal din America. A fost prima oara cand i-am vazut pe cei de la Hatebreed si am ramas cu o impresie placuta. Foarte multa energie si melodii puternice care ne-au facut pe toti sa sarim si sa dansam pe melodii ca: Proven, Never let it die, Live for this, Last breath, Prepare for war, This is now sau Destroy everything. Si baietilor de la Hatebreed le-a placut la noi si au zis ca vor mai veni, iar noi abia ii asteptam pentru ca suna foarte bine.

Whitesnake

Hatebreed au fost cei care au deschis calea greilor zilei cu numarul 3 a Rock the city pentru ca dupa ei au urcat pe scena cei de la Whitesnake. David Coverdale si trupa au sunat perfect si s-au bucurat de un public mai numeros decat cei de la Prodigy.

Whitesnake Whitesnake
Whitesnake Whitesnake

S-a dat din plete, s-au tinut si mainile in aer (fara brichete pentru ca unii au fost nevoiti sa le lase la intrare datorita jandarmilor), si aproape toti am cantat pe majoritatea pieselor propuse de cei de la Whitesnake. Solo-urile impresionante de chitara si tobe si piesele propuse: Best years, Give me all your love, Love ain't no stranger, Is this love, Forevermore, Love will set you free, Fool for your loving, Here i go again sau Soldier of fortune (solo voce David Coverdale) ne-au lasat (inca) o amintire foarte frumoasa.

Whitesnake Whitesnake
Whitesnake Whitesnake

David a urcat pe scena si cu steagul Romaniei si asa cum noi i-am aplaudat pe ei, cei de la Whitesnake ne-au aplaudat si ei pe noi, pentru ca am stiut mai toate melodiile si am cantat alaturi de ei.

Judas Priest

Ziua 3 a fost incheiata cu concertul uneia dintre cele mai cunoscute si mai apreciate trupe de heavy metal din lume. Nimeni altii decat cei de la Judas Priest au urcat pe scena si ne-au oferit un adevarat show nu doar muzical ci si vizual.

Judas Priest Judas PriestJudas Priest Judas Priest

Proiectii pe Casa Poporului, proiectii pe un ecran in spatele scenei, multe jocuri de lumini pe scena care a fost plina de lanturi si pazita in fiecare parte de doua tridente mari - toate s-au potrivit perfect cu piesele pe care englezii ni le-au cantat (vom mentiona numai cateva dintre acestea pentru ca au cantat aproximativ 20-21 de piese): Metal Gods, Rapid Fire, Judas is rising, Starbreaker, Never satisfied, Diamond and rust, Nostradamus, Turbo lover, The green manalishi (with the two pronged crown), Breaking the law, Painkiller, Electric eye, You got another thing coming, Living after midnight.

Judas Priest Judas Priest
Judas Priest Judas Priest

The priest is back si reintoarcerea a fost una de milioane pentru ca Rob Halford, care a urcat si cu motocicleta pe scena, a fost foarte activ chiar si la cei 60 de ani ai sai si vocea i-a mers bine, desi trebuie sa recunoastem ca a avut mici scapari. Ne-am bucurat totusi ca am avut ocazia sa-i mai vedem inca o data (si ultima de data asta, deoarece Epitaph World Tour este ultimul din cariera Judas Priest).

Ultima zi a festivalului Rock the city a fost, in opinia noastra, cea mai reusita dintre toate cele trei datorita numelor care au fost pe afis si a faptului ca mai toti cei care au cantat au fost cam pe acelasi stil, exceptie ceva mai notabila fiind cei de la Hatebreed. Totusi, nu a a fost numai opinia noastra pentru ca dovada sta in numarul mare de oameni prezenti in Piata Constitutiei. Asteptam un nou festival de muzica rock pe la noi dar cu mai multa grija la organizare pentru ca Rock the city a pierdut foarte mult din acest punct de vedere. Voua cum vi s-a parut la festival?

Vezi cum a fost la ziua 1,
ziua 2

Rock The City 2011, publicul Rock The City 2011, publicul