Rock the city 2011, Bucuresti (Ziua 2, Boon, Sabaton, Mike & The Mechanics)

Am ajuns si la cea de-a doua zi a festivalului Rock the city, o zi numai  buna pentru muzica, pentru ca nu a fost nici urma de nor pe cer. Din pacate am avut probleme cu vantul care a batut destul de tare si pentru ca peste tot era plin de mucuri de tigara (din ziua precedenta) si praf, am fost nevoiti sa ne acoperim toata seara paharele ca sa nu se umple de scrum si praf.

A doua zi a festivalului a adus mai multe trupe, 5 la numar, spre deosebire de prima zi cand au fost numai 2 (pe cei de la Ultra TT nu-i vom lua in considerare).

Voodoo

Primii pe scena Rock the city in a doua zi au urcat cei de la Voodoo. Ca de obicei, au cantat foarte bine si au facut atmosfera, chiar daca publicul era format numai dintr-un rand de oameni in fata scenei. Fanii prezenti acolo au dansat si au cantat alaturi de cei de pe scena inca de la inceput pe pise ca: Another day in paradise (cover Genesis) sau Everybody, dar din pacate sonorizarea nu a fost prea buna. Totusi, asteptam cu nerabdare sa-i vedem pe baietii de la Voodoo undeva mai tarziu in programul festivalelor pentru ca merita un public mai numeros.

Monarchy

Dupa ei pe scena au urcat cei de la Monarchy care au avut probleme de sunet si mai mari. Am avut parte de multe momente in care microfonul a tiuit de aproape ne-a spart timpanele, iar vocile nu s-au auzit destul de bine. Una peste alta cei de la Monarchy au incercat, insa nu ne-au convins si suntem de parere ca daca tot au intrat la festival, ar fi trebuit sa fie ei primii pe scena. Nu am inteles exact de ce Dragos (voce) a ales sa ne vorbeasca in engleza, avand in vedere ca majoritatea celor prezenti pe scena ne-au multumit pentru aplauze in romana chiar si daca nu erau romani.

Boon

Desi ne asteptam la o schimbare in bine, nu am primit asta nici cu cei de la Boon. Parca au sunat ceva mai binisor insa si ei au avut probleme cu sunetul.

Daca la primele doua trupe prin Piata Constitutiei batea vantul, si la propriu, si la figurat, la Boon deja lumea incepuse sa vina, asa ca s-au bucurat de un public... sa-i spunem decent. Austriecii si-au dat si ei silinta si ne-au facut sa ne miscam putin pe piese ca Time is patient sau The time is beating fast. Au fost rasplatiti cu aplauze dupa fiecare melodie, pe care le-au meritat.

Sabaton

Dupa vreo jumatate de ora de asteptare a venit unul dintre cele 2 evenimente mult asteptate ale celei de-a doua zi, mai exact concertul Sabaton. Suedezii au urcat pe scena in aplauzele tuturor si ne-au oferit un show adevarat. Culmea e ca cei de la Sabaton nu au avut nici o problema de sunet si nici o problema tehnica.

Sabaton Sabaton
Sabaton Sabaton

Singurul care a avut probleme a fost Joakim Broden, care a reusit sa-si rupa pantalonii. Momentul a fost cu atat mai amuzant cu cat la inceput deschisese o bere, zicand ca nu o va bea pe toata ca sa nu se imbete si sa se dezbrace pe scena. Ironia a facut sa ramana pe sfert dezbracat, spre amuzamentul colegilor de trupa si publicului, mai ales la sfarsit, cand a precizat ca urmatoarea piesa este chiar despre penisul lui care voia sa se afirme - Metal Machine.

(Noi ne imaginam deja titluri de tabloide a doua zi prin presa - Solistul de la Sabaton a cantat in chiloti cu Space Invaders sau Solistul de la Sabaton s-a dezbracat pe scena sau Solistul de la Sabaton a cantat un cantec despre penisul lui).

Sabaton Sabaton
Sabaton Sabaton

Nu a fost asa, pantalonii s-au rupt pentru ca Joakim s-a miscat pe scena foarte mult, iar melodii ca: 40:1, Panzer Battalion sau Primo Victoria ne-au facut si pe noi sa ne miscam, pentru ca au avut un show foarte energic. Asa cum au spus si ei, parand multumiti de felul in care au fost primiti si de cererile de piese din public, speram sa ii revedem cat de repede intr-un nou concert pe la noi (desi abia ce au venit recent in Silver Church).

Mike & The Mechanics

Ultimii pe scena au urcat cei de la Mike and the Mechanics care noua nu ni s-au parut foarte grozavi. Mike si trupa au fost nevoiti sa dea destul de mult pentru a egala show-ul facut de cei de la Sabaton, dar din pacate piesele lor mai lente nu au reusit sa ii ridice la acelasi nivel. Totusi i-am aplaudat si ne-au placut piese ca: The Road, Try to save, Another Cup of Coffee sau Over my shoulder. Din pacate pentru ei, cand au plecat de pe scena a plecat si foarte multa lume din public asa ca nu s-a mai cerut nici un bis. Probabil ca nu ar fi avut timp, pentru ca au cantat pana la ora 11, ora de final a celei de-a doua zi.

Mike & The Mechanics Mike & The Mechanics

Una peste alta noua ne-au placut cel mai mult cei de la Sabaton pentru ca au avut multa energie pe care nu au tinut-o numai pentru ei. Numarul celor prezenti in fata scenei a fost foarte restrans, dar vorba aia: putini da' buni. Asteptam sa vedem daca in a treia zi vor mai exista probleme de sunet sau nu si cati vor fi prezenti in fata scenei, cu atat mai mult cu cat vremea tocmai s-a stricat. Voi veniti?

8 comentarii

Crocodil
#1 -

In prima seara a avut loc o situatie absurda - "cineva" (organizatorii?) au scos gardurile care blocau accesul. Au vrut prin asta sa faca acelasi gest marinimos de la concertul Sting, atunci cand oamenii care nu platisera au fost lasati inauntru, la bis... au fost pur si simplu imbecili si s-au hotarat sa stranga in timpul concertului... oricum n-au facut altceva decat sa provoace haos. Asa ca in prima seara, pe cand Prodigy incheiau, o mana de oameni au intrat gratis, si altii infuriati au fost mai apoi imbranciti de catre jandarmi. Asta vreo 20 de minute pentru ca din exces de zel jandarmii nu-ti mai dadeau voie nici macar sa te apropii de gard in treacat si au sfarsit apoteotic cu injuraturi si scuturarea unei fete care a indraznit sa intrebe de ce mama naibii era tratata ca un caine. I s-a raspuns "c-asa vreau eu! lasa ca va stiu eu, cand sunteti afara - am sa banuiesc ca se referea mitologic la in afara Romaniei - nici un sunet nu scoateti! dar aici aveti gura mare!"). Lege si ordine! Cu pumnul eventual si mai ales in femei, ca-s mai ale dracu'!
Dupa iesirea jandarmilor in decor din prima seara a urmat cea de-a doua seara - ceva mai Kafka. Puteai sa stai acum fix langa intrarea in zona de concert, puteai sa stai si vizavi, langa ministere chiar pe cladire, puteai sa stai fix lipit de gardul paralel cu scena (unde nu stiu cine binevoitor ridicase protectia si puteai sa si vezi clar prin gard si sa auzi din orice directie... dar nu puteai sa stai mai mult de 2 minute in picioare, cu atat mai rau sa te asezi pe iarba vizavi de zona de concert, in fata Casei Poporului, cu toate ca vizibil nu-ti era nimic din zona aia sau riscai sa fii legitimat pe loc si amendat (desi nu era foarte clar sub ce pretext)! Asadar - sa nu indraznesti sa chestionezi autoritatea atunci cand actioneaza fara suportul legii. Sa arati respect, desi nu ti se arata respect. Traiasca Jandarmeria romana!

krossfire
#2 -