Recenzie si poze concert Suede la Arenele Romane, Bucuresti

Aseara Suede au venit pentru prima data in Romania si au strans indeajuns de multa lume cat sa umple aproape intreaga zona din fata scenei de la Arenele Romane. Multi i-au asteptat o viata intreaga, altii au venit din vecini ca sa-i vada, dar erau si destui cei care au nimerit la Arene doar pentru a bifa un concert cool si atat. In orice caz, media de varsta a celor prezenti a fost undeva cam pe la 30 de ani, oameni crescuti cu The Cure, Blur, Sude si alte trupe ce au atins apogeul in anii '90.

Seara a inceput pe lumina, in jurul orei 19:30, cu ai nostri indie rockeri The Mono Jacks, probabil cea mai buna alegere pentru a deschide concertul unei trupe ca Suede. Chiar daca au fost trupa din deschidere, Doru Trascau si cu baietii sai au strans destul de entuziasm in fata scenei, au fost aplaudati cu multa generozitate si au reusit sa faca multimea de oameni sa stea mult timp cu mainile in aer.

In afara de momentul de inceput, cand primele acorduri de chitara au sunat ca apa de la robinet care vine dupa ce a fost oprita cateva zile, The Mono Jacks au sunat bine, ca de obicei. Si, tot ca de obicei, au etalat cam acelasi playlist, cu piese de pe Now In Stereo: When I Was Gone, What Do You Know, We're All Getting Older si hiturile Maria, Come Back Girl, Push The Pedal. Ultima fiind si cea care a pus punct concertului lor de o ora. La fel, in afara de "multumim" interactiunea cu publicul a lipsit cu desavarsire.

Suede @ Arenele Romane Suede @ Arenele Romane Suede @ Arenele Romane Suede @ Arenele Romane
A urmat o pauza de-o ora, timp in care scena a fost pregatita pentru britanici (probe de sunet si de lumini), iar publicul a aplaudat si scandat cu nerabdare numele trupei. Brett Anderson a venit la microfon pe la 21:30 si ne-a tinut in priza timp de mai bine de-o ora, cu un playlist de 16 piese.

Nebunia a inceput cu Hollywood Life, iar piesele care au urmat au fost adunate de pe toate cele cinci albume. Din pacate, in ciuda energiei si efortului depus de Brett, care parca bause un butoi de energizante si care s-a zbenguit non-stop pe scena, vocea sa s-a auzit un pic cam infundata si acoperita de restul instrumentelor.

In orice caz, aseara am avut impresia ca nu am venit la un concert Suede, ci la un one man show: Brett Anderson, care a fost impecabil - energie pura si contagioasa pentru o mare parte din public.

Suede @ Arenele Romane Suede @ Arenele Romane
Publicul a fost si el pe masura, cantand alaturi de Brett, aplaudand frenetic dupa ficare piesa, urland si dansand, pana la epuizare in cazul unora. Lucru apreciat de cei de la Suede, deoarece la final Brett a multumit publicului roman ducand mana la inima si coborand cat mai aproape de public. Daca n-ar fi fost gardurile si paza, probabil ca ar fi facut si un crowd surfing, cu siguranta i-ar fi iesit.

Ultimele doua hituri cantate au fost The Beautiful Ones si Saturday Night (ultima, la bis), avand in fundal un cer innorat si pe care incepusera sa se deseneze fulgere. Totul s-a terminat pe o ploaie torentiala, pe care publicul s-a imbulzit spre iesire calcandu-se in picioare, la propriu, in tunelul ingust de la Arene.

All in all, a fost o noapte frumoasa si un concert reusit, chiar daca a fost departe de impecabil. Vibe-ul raspandit de Brett a fost foarte bun, iar faptul ca Bucurestiul a fost pus pe harta turneului de reunire al trupei, nu face decat sa bucure si mai mult fanii, care probabil ca l-au mai vazut pe Brett (solo) si acum 4 ani in deschidere la Muse.

Hollywood Life
She
Trash