Recenzie si poze concert Lake of tears la Arenele Romane

Se pare ca tonul face intr-adevar muzica - ultimul album, Illwill, a adus tonalitati noi in muzica Lake of Tears, lucru care s-a vazut foarte bine aseara la Arenele Romane, unde trupa a sustinut ceea ce se poate numi fara retinere cel mai bun concert al lor (al patrulea) pe meleagurile romanesti.

I-au "deschis" Tiarra, care ne-au placut mult (e a doua oara cand ii vedem live) desi n-au sunat prea bine si ar mai putea lucra la prezenta scenica, si Abigail, care ne-au placut moderat (nici la ei sunetul n-a fost prea grozav). Pe Tiarra i-a deschis si o ploaie usoara, care din fericire s-a oprit repede si am scapat de potopul anuntat cu o zi inainte.

Tiarra Tiarra
Tiarra Tiarra Tiarra Tiarra
Abigail Abigail

Dupa cele doua trupe din deschidere, care au cantat fiecare cam trei sferturi de ora, la 9 au intrat pe scena si Lake of Tears, care pana atunci statusera si ei in Arene sa asculte concertele trupelor romanesti.

Au inceput in forta cu Taste of Hell, de pe ultimul album (citeste cronica Illwill) si au tinut-o asa pret de doua ore si 24 de piese. Asa cum am spus si la inceput, s-a vazut o noua forta in abordarea live LoT, a fost un concert foarte energic.

Lake of Tears Lake of Tears
Lake of Tears Lake of Tears

Se poate sa fie influenta noului chitarist Fredrik Jordanius, care i-a urmat in 2009 lui Magnus. Fredrik nu numai ca se agita pe scena si dezmorteste publicul, dar agita si piesele - cateva (Out of Control, Demon You, Forever Autumn) au sunat foarte neobisnuit, si nu intr-un fel bun. La ultima dintre acestea l-am banui mai degraba pe Brennare de asasinat, a cantat-o pur si simplu ciudat.

Lasand acestea la o parte, pentru ca nu e usor sa experimentezi un stil si un tempo nou, concertul a fost grozav, iar publicul a fost multumit. Daca ar fi putut sa fie ceva mai viu, era si mai bine, dar in spate se cam dormea in front. Totusi publicul LoT la Bucuresti e mereu bun, s-a cantat, s-a headbang-uit, s-au aprins brichete pe blus-uri. A existat si un moment care a facut concertul de aseara memorabil, cel putin pentru doi oameni: o cerere in casatorie direct pe scena, in timpul concertului:

Setlistul a fost foarte echilibrat, au cantat cate putin de pe fiecare dintre albumele trecute (cu exceptia Moons and Mushrooms, de care nu s-au atins) si mai mult de pe Illwill, atat de fain si atat de energic incat pana si piesele noi au placut unor amici de-ai metropotamului, care se declarasera deloc incantati de noul album si de noua abordare de stil.

A fost un concert foarte bun, daca nu ati fost aseara puteti sa va faceti planuri sa ii prindeti in doua saptamani la Kavarna (15-17 iulie), unde veti mai putea asculta si Moonspell, Tiamat, Opeth, Paradise Lost, Katatonia si altii.

Lake of Tears Lake of Tears
Lake of Tears Lake of Tears

De organizare n-avem a ne plange, ba chiar trebuie sa apreciem ca se vindeau pelerine de ploaie, dar la un pret cam mare pentru valoarea reala a plasticului subtirel (2 jetoane =10 lei). De asemenea, nu este o problema directa a organizarii concertului, dar daca cineva de la organizare s-ar fi dus vreodata la toaleta Arenelor, ar fi vazut ca trei sferturi dintre usile cabinelor nu mai au geamuri. Cu pretul unui bilet la concert s-ar fi putut cumpara placaj sau niste geamuri, dar nimeni nu pare sa ia in considerare importanta toaletelor la concerte.

O ultima intamplare, pe jumatate amuzanta - am stat langa un stand de floricele. Spre finalul bisului baietii, vazand ca au ramas cu o cantitate impresionanta de floricele nevandute, au inceput sa le imparta (gratis) prin public. Vazand ca nici asa nu prididesc si trebuia sa fie stransa dugheana, au varsat toate floricelele intr-o gramada pe jos... din care cineva cu o lopatica inca mai umplea cutii de floricele ca sa le imparta in public:

floricele floricele

Toate fotografiile din concert in slideshow-ul de mai jos:

Setlist 25 iunie Bucuresti