Recenzie si poze concert Hooverphonic la Fratelli Club, Bucuresti

Vineri noapte Hooverphonic au revenit in Romania, dar, de aceasta data, nu pe scena vreunui festival (cum i-am vazut prima data, in 2007, la B'Estival ), ci in clubul Fratelli. Si daca acum patru ani acestia au urcat pe scena impreuna cu Geike Arnaert, vocea care si-a pus bine amprenta pe stilul Hooverphonic, in Fratelli au venit insotiti de noua solista (Geike a parasit trupa in 2008): Noemie Wolfs, cu o voce excelenta si un timbru vocal foarte apropiat de cel al lui Geike, dar si cu o prezenta scenica carismatica. Carismatici au fost si ceilalti membri ai trupei: Alex Callier si Raymond Geerts, care au fost foarte vorbareti, glumeti si au stiut cum faca publicul sa intre in atmosfera muzicii lor.

Timp de doua ore am avut parte de un concert genial, cu siguranta unul dintre cele mai frumoase concerte de club din acest an.

Hooverphonic @ Fratelli Hooverphonic @ Fratelli Hooverphonic @ Fratelli Hooverphonic @ Fratelli
Hooverphonic @ Fratelli Hooverphonic @ Fratelli

Belgienii au urcat pe scena scufundata intr-o lumina rosie difuza in jurul orei 23:00 si au inceput cu trei piese (One Two Three, The Night Before, Heart Broken) de pe cel mai nou album al lor: The Night Before. De fapt, printre cele 21 de piese pe care ni le-au cantat s-au aflat aproape toate cele 12 piese de pe albumul inregistrat in 2010 cu Noemie. Printre ele, am auzit si piese mai vechi, de pe toate celelalte sase albume. Iar hituri precum Mad About You, Eden, 2 Wicky, The World Is Mine, Jackie Cane si Sometimes au primit o interpretare originala din parte lui Noemie.

Alex a interactionat cel mai mult cu publicul, spunand ca n-a mai cantat niciodata intr-un club in care barul e atat de aproape de scena si a cerut barmanilor sa cante impreuna cu ei si sa aduca fiecaruia cate un White Russian, pentru ca The Big Lebowski este filmul preferat al lui Raymond. Si-a amintit si de prima data cand au venit in Romania si cand au asistat la concertul Morecheeba dupa plecarea lui Skye, un fiasco total, care i-a facut sa se gandeasca foarte bine inainte de a-si alege noua solista. Si au ales foarte bine!

Apogeul, dupa mine, a fost atins pe piesa Renaissance Affair, care a fost pur si simplu o explozie de energie care a inundat clubul in valuri. Incredibil! Iar reactia publicului a fost pe masura.

Hooverphonic @ Fratelli Hooverphonic @ Fratelli Hooverphonic @ Fratelli Hooverphonic @ Fratelli

Apropo de public, acesta a umplut clubul Fratelli (este vorba de zona de lounge) pana la refuz si i-a primit pe cei de la Hooverphonic asa cum trebuie, cu reprize generoase de aplauze, cantand alaturi de ei si chemandu-i pe belgieni de doua ori la bis. De mentionat faptul ca in public s-a aflat si ambasadorul Belgiei, drept urmare, Alex a glumit spunand ca de aproape doi ani Belgia nu are guvern, dar se descurca, "ambasadorul este aici". La al doilea bis au cantat si un cover dupa White Lies, Bigger Than Us in "cheie" de trip hop. Totul s-a incheiat cu piesa How Can You Sleep. Si, dupa un asemenea concert, raspunsul ar fi "visand frumos".

Hooverphonic live a fost superb!

One Two Three
The Night Before