Recenzie concert - Scorpions la Zone Arena, Bucuresti

Ultimul concert la care am vazut o atmosfera similara ca la concertul Scorpions de aseara a fost AC/DC-ul de anul trecut - multa lume, foarte diversa si de varste foarte variate. Si toata lumea stia macar versurile unei piese, ca sa nu mai vorbim de faptul ca absolut toata lumea a lalait in cor "I follow the Moskva, down to Gorki park", ca sa urle din tot sufletul "taaaaaaake me to the magic of the moment on a gloooory night".

Si noi am facut la fel. A fost tipul acela de concert unde se simt bine toti membrii familiei, fie ei rockeri mai noi sau mai vechi, fie mame usor deconcertate de atmosfera de concert in aer liber dar bucuroase ca se pot manifesta fara retineri sociale, fie pustani de 7-8 ani tinuti pe umeri si facand din amandoua mainile coarnele de diavol.

De altfel a fost un lucru mentionat de vocalul Klaus Meine de doua ori, si la conferinta de presa, si la concert, aseara - unul dintre lucrurile care ii bucura cel mai tare este sa vada mereu in fata scenei generatii noi de fani, si lucrul trebuie sa fie fascinant. In peste 40 de ani de spectacol, ti se perinda in primul rand al scenei generatii si generatii de rockeri, si aseara a fost amuzant sa vedem ca locurile erau ocupate de pustime nascuta probabil mult dupa anul in care se lansa una dintre cele mai bune balade de dragoste a trupei, Still Loving You, sau una dintre piesele lor reprezentative, Rock You Like a Hurricane, amandoua de pe Love at First Sting, 1984, album de pe care am ascultat de altfel patru piese.

Concertul a inceput la 20:05, dupa ce inainte cantasera Trooper si trupa lui Christian Becker, Avenue. A durat 2 ore, rastimp in care am ascultat 20 de piese, cateva de pe ultimul album, Sting in The Tail (2010) si multe hituri vechi, care au zguduit scena asa cum o faceau si acum 25 de ani. Apropo de scena, si ea a contribuit la succesul spectacolului - pe langa turnul pe care era cocotat tobosarul Kottak, sus, la vreo 3 metri deasupra scenei, mai existau trei ecrane in spate pe care a rulat tot timpul suport vizual - fie montaje video, fie inregistrari de la concertele vechi.

Si pentru ca tot l-am mentionat pe Kottak, acesta a fost unul dintre membrii cei mai activi ai trupei - canta in spatele a doua tobe pe care statea scris Kottak (vezi slideshow foto mai jos), nume pe care si-l purta cu mandrie scris si pe piept. Pe spate statea tatuat Rock'n roll Forever, ca si pe unul dintre tricourile pe care le-a schimbat in timpul concertului. Momentul de glorie a fost solo-ul la tobe, Kottak Attack, un spectacol in sine, insotit de un montaj video epic, in care Kottak facea o reconstituire a celor mai memorabile coperte de album Scorpions.

Nu doar Kottak parea rupt din istoria albumelor Scorpions, chitaristul Rudolf Schenker (fondatorul trupei), desi in varsta de 62 de ani, cu o prezenta energica de pustan de... 40 de ani, a aparut in timpul piesei Blackout ca iesit de pe coperta, care, asa cum v-am mai spus aici, reprezinta un autoportret al artistului austriac Gottfried Helnwein, cu o masca pe fata, cu capul bandajat si cu ochelari din furculite.

Klaus, vocalul, a vorbit tot timpul cu cei din public, i-a lasat sa cante (si chiar au facut-o), si-a amintit de primul concert in Romania, s-a bucurat, cum spuneam mai sus, sa vada noi generatii de fani, la instrumentala Coast to Coast a cantat la chitara alaturi de ceilalti trei chitaristi - toti patru miscandu-se ritmic in fata scenei, si a scos la un moment dat si un drapel romanesc.

Publicul i-a rasplatit pe masura - s-a cantat in gura mare de la inceput pana la sfarsit, s-a aplaudat si, profitand de podeaua de lemn intinsa pe jos la Zone Arena, s-a batut din picioare ca tunetul. De care, apropo, am scapat, cu tot cu ploaie, si am fost cu totii bucurosi - singurul uragan care a trecut pe la concert au fost Scorpionii, care, de altfel, au incheiat cu Rock You Like a Hurricane. Sau asa au crezut ei, ca vor incheia, pentru ca au fost ceruti cu atata insistenta inapoi incat ne-au mai acordat un bis - When The Smoke Is Going Down.

Ne-am bucurat deci foarte tare de concert - am vazut pentru ultima data live o trupa foarte populara de trei decenii incoace, care si-a luat la revedere de la fani intr-un spectacol memorabil.

Cum n-avem fotografii de aseara, am imprumutat imagini de la un alt concert din turneu, Sao Paolo - foto: Alexandre Cardoso, CC license

Ati fost aseara la Scorpions? Ce alte hituri v-ar fi placut sa auziti in concert?

Setlist Bucuresti, 9 iunie 2011:

1. Sting In The Tail
2. Make It Real
3. Bad Boys Running Wild
4. The Zoo
5. Coast To Coast
6. Loving You Sunday Morning
7. The Best Is Yet To Come
8. Send Me An Angel
9. Holiday
10. Raised on Rock
11. Tease Me Please Me
12. Dynamite
13. Kottak Attack - solo tobe
14. Blackout
15. Six String Sting - solo chitara
16. Big City Nights

17. Still Loving You
18. Wind Of Change
19. Rock You Like A Hurricane

Bis 2
20. When The Smoke Is Going Down

PS. NU arunca biletul de la Scorpions
. Daca te duci cu el intre 10-19 iunie la magazinul Biletoo din Unirea Shopping Center poti obtine reduceri de 10 % la urmatoarele concerte:
Lake Of Tears, Narcotango – Best Tango, Samaia The Georgian Legend, Ost Mountain Fest 2011, Christmas with Demis Roussos si Spargatorul de nuci - Balet pe gheata by Saint Petersburg State Ballet on Ice.