Recenzie concert - Mr. Big in Hard Rock Cafe, Bucuresti

Vineri seara Hard Rock Cafe s-a umplut de oameni, de la copii pana la cei de varsta a 3-a, care au venit sa-i vada pe cei de la Mr. Big, o trupa care ne-a dovedit ca nu conteaza varsta cand vine vorba de muzica. Cei mai tineri nu stiau chiar toate melodiile, insa au topait sau au ramas fascinati de Eric si trupa de la inceput pana la final.

Si daca tot vorbim de inceput, de admirat e si faptul ca cei de la Mr Big au inceput concertul putin dupa ora 22:00, cand era programat. Si cand spun putin ma refer la 2 minute. Eu am ajuns in Hard Rock pe la 22:05 si deja prima piesa, Undertow, era pe terminate. Dar chiar daca am pierdut prima piesa, am asistat la un concert de vreo 22 de piese cantate in 2 ore (trupa a parasit scena pe la ora 00:06), in care putini au fost cei care nu au aplaudat, cantat sau dansat alaturi de cei de pe scena.

Vocea lui Eric a mers struna si cu totii au fost plini de energie pe care au impartasit-o cu noi. Fascinante au fost solo-urile de chitara ale lui Paul Gilbert, care a cantat pana si cu dintii, sau cele de bas ale lui Billy Sheehan, ale carui degete se miscau uimitor de repede si luau pozitii atat de ciudate incat nu am inteles cum de nu i s-au innodat.

Mr. Big @ Hard Rock Cafe Mr. Big @ Hard Rock Cafe

Aseara a fost momentul in care si noi, publicul, am fost la inaltime. Spun asta pentru ca de obicei la concerte, intre piese, dupa aplauze, urechile ti se pot odihni un pic pentru melodia urmatoare. Nu a fost cazul. Fiecare piesa era legata de urmatoarea prin aplauze si mult zgomot care nu i-au lasat pe cei de la Mr. Big sa faca pauze prea lungi, iar "Multumescul" pe care ni-l spunea Eric, aproape ca nici nu se auzea. Si, ca sa fim corecti, trebuie sa recunoastem ca pe parcursul melodiilor ei ne-au dat noua energie, iar in pauze le-am dat noi lor.

Iar daca Hard Rock sta bine la un capitol, acesta este cu siguranta sonorizarea care a fost perfecta. Nicio problema de sunet, nicio microfonie, nimic. Si mai mult, boxlele lor au fost ajutate si de boxele cu care presupun ca a venit trupa. Sunetul a fost atat de puternic, incat monitoarele de pe peretii clubului vibrau (update: ni s-a comunicat ca de sonorizare s-au ocupat cei de la Phoenix Entertainment). Jocul de lumini a fost si el unul bun, desi probabil ca nu a contat atat de mult, pentru ca toata lumea era inghesuita in fata scenei sa-i vada mai bine pe cei de la Mr Big.

Din pacate nu am avut voie sa facem prea multe poze si sincer, nici nu prea aveai cum sa ajungi atat de in fata (ma refer aici la cazul meu, care am ajuns cu 5 minute prea tarziu). Dar concertul a fost minunat, asa ca dupa ce am aplaudat un pic mai mult si mai tare, am reusit sa-i readucem pe cei de la Mr Big inapoi pe scena pentru bis-ul prelungit de 5-6 melodii, care a inceput cu To be with you si ne-a oferit sansa sa intelegem ca toti membri trupei stiu sa foloseasca mai multe instrumente. Asta s-a intamplat pe melodia Smoke On the Water, cand Paul a ajuns la tobe, Eric la bas si Pat la chitara electrica, iar Billy s-a ocupat de voce. Cel putin pentru prima jumatate a cantecului, pentru ca apoi Billy a luat chitara, si Pat a trecut la voce.

Dupa concertul de aseara noi speram din tot sufletul ca Mr Big sa mai revina in Romania cel putin o data. Totusi, daca acest lucru nu o sa se intample, suntem fericiti ca am fost prezenti la eveniment.

Playlist partial:
1. Undertow
2. American Beauty