Recenzie concert - Alice Cooper la Arenele Romane, Bucuresti

Pentru un om pentru care pare sa nu se fi inventat reguli, e greu sa spui ca te-a dezamagit vreodata in vreun fel. Cum sa spui despre Alice Cooper ca te-ai fi asteptat sa se spanzure in concert... si nu sa se decapiteze? Fara sa dea semne ca a atins varsta de 63 de ani si ca in viata particulara joaca golf si nu mai pune gura pe alcool, regele shock rockului a urcat aseara pe scena la Arenele Romane din Bucuresti si a tinut un public de 2500 de oameni in suspans si transa pret de aproximativ o ora si 45 de minute.

1 2

Folosindu-se de tehnici si efecte ce l-au consacrat, imbinand teatrul macabru cu rockul, "the poison man himself" se afla in turneul No More Mister Nice Guy: The Original Evil is Back, aseara bifand si Romania de pe lista tarilor in care urmeaza sa concerteze. Seara a fost deschisa de Iris, cea mai longeviva trupa rock de la noi, la ora 21.00 Alice urcand pe scena. Dupa ce a cazut cortina (o pancarta uriasa cu imaginea turneului), l-am vazut pe Cooper imbracat intr-un costum de paianjen, urcat pe un stabiliment inalt, si a inceput sa cante The Black Widow. Ca un papusar si maestru de ceremonii desavarsit, artistul a convocat parca fiecare solo de chitara, si fiecare moment muzical deosebit, conjurandu-si publicul sa se ridice in picioare si sa scandeze.

3 5 10

Au urmat Brutal Planet si I'm Eighteen, doua piese lansate la 30 de ani diferenta, dar care aseara au facut momentul pentru multi fani din public.

Pentru piesa Billion Dollar Babies, Alice Cooper a fost insotit de o spada in care avea infipte mai multe bancnote (false dupa cum am vazut noi), pe care le-a aruncat in public. Astfel de interschimburi cu spectatorii, de altfel, au predominat pe toata durata desfasurarii evenimentului. De la penele pe care chitaristii le-au oferit celor din fata, si carora sigur le-au facut seara memorabila, pana la o serie de baloane uriase si confetti , lansate in timpul mash-up-ului Schools Out si Another Brick in the Wall de la Pink Floyd.

4 7

Papusi uriase la Feed My Frankenstein, pete de sange la I'll Bite Your Head Off, un sarpe la Billion Dollar Babies, un manechin la Only Women Bleed si Cold Ethyl + o decapitare (marca personala a concertelor Alice Cooper) - au fost doar cateva din detaliile scenografice si ale prezentei scenice de aseara cu care nemuritorul Vincent Damon Furnier (doar mama ii mai spune asa) a incantat audienta.

Nu au putut lipsi Poison si Hey Stoopid, doua piese arhi-cunoscute marca Alice Cooper, care au fost incununate de scandari si aplauze.

8 11

Pentru piesa Elected, Cooper a reinviat dupa decapitare si a urcat pe scena fluturand steagul Romaniei spunand la un moment dat ca "I know you have problems, but guess what, I don't care!". Una din cele mai controversate dintre aparitii a fost cea de la final, cand s-a imbracat in tricoul nationale noastre de fotbal facand in inchidere un cover dupa Fire de la Jimi Hendrix.

13 14

Publicul nu a ramas dezamagit, seara a fost de exceptie, multi tineri care au avut ocazia sa vada o legenda vie recent inclusa in Rock n'Roll Hall of Fame. Noua ne-a placut in mod deosebit, mai ales pentru ca, in caz ca nu stiati, Alice Cooper poate sa cante foarte bine. Prestatia live a fost minunata, chitaristii de exceptie, recuzita a avut efectul scontat, iar asteptarile nu au fost inselate. Ne-a placut foarte mult si speram sa mai avem ocazia sa il revedem live pe socantul Alice Cooper!

Setlist complet: Black Widow / Brutal Planet / I’m Eighteen / Under My Wheels / Billion Dollar Babies / No More Me. Nice Guy / Hey Stoopid / Is it My Body / Halo of Flies / Bite Your Face Off / Muscle of Love / Only Woman Bleed / Cold Ethyl / Feed My Frankenstein / Clones / Poison / Wicked Young Man / Killer / I love The Dead / School’s Out & Another Brick in the Wall / Elected / Fire.

credit foto: events - Cristi Mitrea (primele foto), Costin Nae (ultimele 2 foto)