ROA, la The Barrel

The Barrel, pentru cei care nu stiu, e amplasat pe lung ca un vagon, micut, cochet si cu un meniu in care se gasesc nu foarte multe tipuri beri (desi e un english pub). Cateva mese, nu multe, doua steaguri cu Union Jack la intrare si, un pic cam deranjat, muzica de club data la maxim. Loc in care sa incapa lumea multa pentru un concert nu e, dar nu-i nimic, ne-am spus, e mai intim. Cam ciudat ca unul sa stea poate cu farfuria in fata in timp ce tu canti pe scena, dar fie. Scena, ca tot am adus vorba, fiind spatiul de la intrare unde in mod normal se afla mese. Din nou, simpatic, sa fim mai aproape de formatie.

Formatia, mai exact ROA, s-a gandit ca cel mai bine e sa stea direct la mese. Cum se obisnuieste pe plaiurile noastre, ora de pe afis si ora la care artistul binevoieste sa urce pe scena sunt doua lucruri care nu au nimic in comun. E de inteles, un sfert de ora, o jumatate. Dar intre ora 9:30, cea anuntata, si 11:00, ora la care intr-un final cei trei s-au ridicat de la mese/bar si au inceput concertul, e foarte mult timp. Timp in care baietii de la ROA ba s-au plimbat prin pub, ba au dat smsuri, ba au vorbit cu diversi.

ROA, la The Barrel ROA, la The Barrel

Cand intr-un final, au hotarat sa ne bucure cu muzica lor, nu am fost deloc impresionati. Lumea stransa in pub statea, evident la mese, cateva persoane dansau pe culoarul de trecere si daca erai asezat la o masa mai in spate, nu vedeai absolut nimic. Pentru ca, desi muzica e esentialul, mergi la un concert ca sa si vezi ceva, eventual formatia in cauza.

Recunoastem ca muzica facuta de ROA nu ne amuza pe cd si ni se pare ca incearca prea tare sa rivalizeze cu Suie Paparude, in loc de a face ceva original sau interesant. Live, ai zice ca poate fac atmosfera, dar replicile lui Cezar dintre melodii sunt la fel de penibile ca versurile lui. Incearca sa fie amuzant, dar fazele de genul "ROA in the barrel" nu sunt teribil de creative. Incearca sa improvizeze, dar cand repeti la nesfarsit aceasi faza cum ca "vara s-a terminat", nu dai pe nimeni pe spate cu umorul tau fin. In acelasi timp, poate suntem noi prea carcotasi, doar se (mai) aplauda.

Dar, in ciuda aplauzelor, concertul a parut meschin si deloc reusit. ROA, desi membri sunt muzicieni cu o anumita experienta, pare a fi o formatie stangace de pusti si care nu stie cine e de fapt. Am spune ca le-am mai da o sansa live, dar ar insemna sa mintim (doar i-am vazut live de patru ori la Ursus Evolution Tour, o data la B'Estfest, in Silver Church etc).