Observatii pentru un OST Fest mai bun

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

S-a terminat si OST Fest 2012, si, ca de obicei, incheiem activitatea noastra acolo tragand niste concluzii si facand niste observatii - spuneti-le sugestii sau critici constructive - pentru ca data viitoare sa iasa mai bine.

OST Fest a venit prima oara la Bucuresti in acest an, festivalul se desfasura de obicei la munte - in 2010 a fost la Busteni, iar in 2011 la Rasnov.

Editia din 2012 a festivalului a avut loc la Romexpo, cu un lineup solid, desfasurat pe trei zile si doua scene, avand si o prezenta romaneasca sustinuta de peste 20 de trupe, iar in public avand parte si de spectatori de prin alte tari, dupa vorba, dupa port.

OST Fest 2012 OST Fest 2012

Cateva dintre problemele sesizate de noi in aceste trei zile de festival au fost:

Pretul jetonului ca moneda de schimb. Anuntat cu cateva zile inainte la valoarea de 5 lei, in prima zi de festival era de fapt 6 lei, lucru care a dus la preturi marisoare:

- 6 lei berea draft (Ciuc)
- 6 lei paharul de apa
- 9 lei berea Silva neagra, Golden Brau nealcoolic sau Ciuc nefiltrata
- 6 lei sucurile acidulate (Coca Cola & Co.) dar 9 lei Nestea

OST Fest 2012 OST Fest 2012

Nici mancarea nu era teribil de ieftina pentru ce primeai, si ne-am amuzat ca in a doua zi la standul Dines intervenise si notiunea de meniu, mai scumpa cu 0,5 jetoane (3 lei) decat... ne-meniu. Daca in prima zi un carnat cu cartofi prajiti si ceva sosuri picante a costat 1,5 jetoane, a doua zi putea sa ceri si varianta meniu, care avea in plus doar o lingura de salata de varza.

De asemenea, fotografia hot dogului simplu de la standul Dines continea salata de varza, realitatea (in valoare tot de 6 lei) - nu.

OST Fest 2012 OST Fest 2012

Toaletele au parut suficiente, la fete n-am prea prins coada, doar la baieti fiind de obicei un sir destul de lung de asteptatori.

Cozi erau si la jetoane - in prima zi au mers putine case de schimb, zilele urmatoare s-au deschis mai multe si cozile mergeau mai repede.

O mare absenta a fost apa. Nu era apa la toalete, cu care sa te speli pe maini, nu era apa niciunde, macar daca voiai nu sa o bei, ci sa iti torni in cap o cana, care sa nu coste 6 lei. Asta in contextul in care la Romexpo existau cateva hidrante, care nu erau stranse bine si balteau in tarana. Nu mai bine puneam doua robinete pe ele si lasam oamenii sa se racoreasca putin?

Mai mult decat am dus dorul apei am simtit acut lipsa cosurilor de gunoi. Am vazut doar doua pubele metalice, in rest - nimic. Nici macar improvizatii din saci de gunoi negri. In zona de mancare toate mesele erau pline varf  de ambalaje unsuroase si pahare goale.

Am zis pahare goale, pentru ca la OST Fest nu a existat bunul obicei vazut la alte festivaluri bucurestene de a indemna la reciclare - la 10 pahare aduse inapoi primesti o bere. Sau ceva de genul asta. In consecinta, toata zona de festival arata pe la jumatatea zilei ca un camp de gunoaie.

O ultima observatie, bodyguarzii si bouncerii de la firma SAS, care asigurau paza si protectia (au aplanat intr-adevar ceva conflicte destul de rapid) nu par sa treaca printr-un curs de bun simt inainte de a fi lasati in libertate. Sunt pur si simplu mitocani, fata de fete sau baieti deopotriva, dupa cum li se pare lor ca ar pica mai bine misto-urile.

OST Fest 2012 OST Fest 2012 OST Fest 2012

Poate ati remarcat ca anul acesta fotografiile de concert sunt mai putine si mai putin edificatoare decat in alti ani, la alte festivaluri. N-avem close-up-uri, n-avem detalii (am fi vrut sa mai facem un articol din seria "ce tatuaje marfa am vazut la...", dar in conditiile date nu ne-a prea iesit).

OST Fest 2012 OST Fest 2012
OST Fest 2012 OST Fest 2012

Care conditii?

De obicei fotografii sunt lasati sa intre in fata scenei trei piese la inceputul concertului (sau o piesa, in cazul celor mai pretentiosi, cum sunt Manowar, de exemplu). In fata scenei si a mainilor din public, astfel incat ai vreo 10 minute in care nu iti toarna nimeni bere in cap, nu te inghionteste nimeni, nu ai zeci de maini in fata, si iti poti face treaba.

La OST Fest am avut o surpriza tare neplacuta - nu a existat photo pit (spatiul din fata scenei), iar fotografii au fost nevoiti sa isi vada de treaba cum pot, din public. Public care, pe - oarecum - buna dreptate, se enerveaza daca ii zici, "amice, nu topai ca disperatul cu berea in aparatul meu foto, ca vreau si eu sa vad ceva, sa imi fac jobul" si o sa iti raspunda ca il doare la basca de jobul tau, el a platit bilet ca sa poat sa topaie cu berea aia.

In prima zi, accesul nostru era doar in gazon la trupele din deschidere, urmand ca la trupele mai mari sa intram in... cortul VIP (harta aici), la cateva zeci de metri de scena si la un unghi de vreo 30 de grade.

Dupa parlamentari, ni s-a permis accesul in Fire Circle, de unde eram scosi dupa doua piese, rastimp in care depindea de capacitatile fiecaruia de supravietuire sa reuseasca sa apuce vreun cadru bun.

Acestea ar fi observatiile noastre, din experienta noastra. Voua cum v-a placut OST-ul si ce ati avea de adaugat?

 

PS. Toate cronicile noastre de concerte la OST Fest, plus galeriile foto aferente se gasesc aici.




15 comentarii

Observatii pentru un OST Fest mai bun
Roxa
#1 -

hidrante

In ultima zi, unul dintre hidrante avea instalat si un furtun. Bucuria a tinut cam o ora-doua, timp in care se facuse coada de rockeri care-si udau disperati tricourile si gurile, sa reziste pe asfaltul incins la 4-5 dupa-masa. Dupa cele doua ore, cineva a venit si le-a oprit, asa ca am recurs din nou la apa nesimtit de scumpa. 6 lei un pahar de apa? Serios? Care nu era intotdeauna rece. Data viitoare imi pun un bidon de 5 litri in sutien si vad io cum intru, zic ca am o malformatie congenitala.

Observatii pentru un OST Fest mai bun
Eva
#2 -

intr-adevar

Sustin si eu ideea incurajarii reciclarii. Chiar daca in putinele momente cand asa ceva s-a intamplat la festivalurile de la noi, raportul pahare-bere nu e asa avantajos ca in afara, tot e mai bine sa se intample. De asemeni, ce e asa de greu sa creezi bratara festivalului, astfel incat sa nu fii obligat sa ai grija biletului in fiecare zi de concerte?

Observatii pentru un OST Fest mai bun
Cristi
#3 -

Corect

Nici ca puteai sa punctezi mai bine. As adauga si nesimtirea unora cu legitimatie de promoteri fata de presa.

Observatii pentru un OST Fest mai bun
brontozaurel
#4 -

Corect.

Mi s-a parut nesimtire curata sa ceri 6 lei pe un pahar cu apa care, exact asa cum a spus si Roxa, nici macar nu era mereu rece. Dupa ce m-am ingrozit de cati bani am putut sa cheltui pe apa, am ajuns sa le cer oamenilor care cantau pe scena sa-mi arunce ce le mai ramane lor...

Apoi, asa cum am spus la postarea despre concertul Motorhead, m-a deranjat faptul ca cei de la paza (SAS) au avut o atitudine de "de ce sa fiu eu fraier sa-ti dau pana pe care ti-a aruncat-o ala de pe scena cand pot face un ban vanzandu-ti-o tie sau unui alt fraier disperat". Da, chiar mi-a spus unul din ei ceva de genul asta, cu justificarea ca el nu sta acolo de la 12 degeaba. Nu stiu de ce, dar cred ca el a primit bani de la angajatorul lui ca sa fie acolo. In timp ce eu nu doar ca nu am primit bani pentru asta, dar am platit un abonament Fire Circle si am fost acolo dinainte de 12 ca sa prind un loc in fata scenei. Plus ca omu' ala de pe scena le-a aruncat ca sa aiba o amintire cei care au tinut sa vada trupa de aproape, nu ca sa faca niste nesimtiti comert cu ele.

Observatii pentru un OST Fest mai bun
Razvan G
#5 -

Sugestii...

Inteleg ce spuneti legat de foto, de 2-3 piese si de lipsa photo-pit-ului. Si aveti dreptate. Insa in ceea ce priveste reactia publicului, nu sunt de acord cu gesturile extreme, insa nu a fost deloc placut sa fiu realmente impins la o parte fara niciun "te rog" sau "scuza-ma", sau sa pierd bune momente din piesele respective pt ca trebuia sa fac loc in permanenta obiectivelor de juma' de metru.

Am simtit si eu lipsa cosurilor sau sacilor de gunoi, trebuind sa-mi fac curatenie cu piciorul de fiecare data cand ma opream undeva.
Preturi foarte mari pt ce se oferea, mai ales ca la bere se punea de cele mai multe ori 300ml+spuma. Am intalnit si niste vanzatori nesimtiti care ne-au luat jetoanele, si ne-au dat berea dupa 2-3 min cerandu-ne din nou jetoane. A trebuit sa le dam pt ca scandalul inceput sa nu degenereze.

In final, chestiunea care m-a deranjat cel mai mult a fost cea a locatiei. Nu stiu care-s marile avantaje ale locatiei aleia de-i tot mai aleasa in ultima vreme, dar acustica e infioratoare. Sunetul efectiv se sparge undeva la nivelul iesirii din zona Golden de acum. Am mai fost la Guns n Roses acolo si a fost si mai rau.
Stiu ca o sa spuneti ca acolo nu-i vorba de acustica, insa am fost si la Bestfest si la Sonisphere in 2 din parcarile din spatele Romexpo si n-au fost problemele astea.

Observatii pentru un OST Fest mai bun
Razvan G
#6 -

Sugestii...

Iar colac peste pupaza scena era orientata strategico-astronomic dupa soare, creand un imens disconfort atat trupelor cat si miilor de spectatori. Nu-i o problema daca-i vorba de un concert cu 1-2 trupe ce incepe pe la ora 18-19, da-i una mare in cazul unui festival ce incepe la ora 15.
Scenele de la Bestfest si Sonisphere au fost orientate invers publicul nefiind deranjat mai deloc de soare, trupele aratand si prestand altfel. De altfel, festivalurile amintite, desfasurate tot la Romexpo pana la urma, au fost foarte reusite organizatoric. De ce n-au luat aminte?

Inca ceva...stie cineva de ce nu se mai practica aducerea pisoarelor in zonele rezervate baietilor?... erau extrem de practice si rapide.

La plusuri as mentiona accesul lejer, oferta larga de mancare si prezenta celei de-a 2-a scene. Nu m-am putut bucura prea mult de ea din cauza obligatiilor familiale, oboselii si soarelui:) insa din ce am vazut si auzit era vb de calitate.
Ma bucur ca le-a iesit organizatorilor (public peste asteptari), poate vom avea si la anul...imbunatatit

Observatii pentru un OST Fest mai bun
mugurelu
#7 -

Comentariu nou

@Razvan G: la aia cu scena si soarele, nu e bine nici asa, nici altminteri :) La Anathema, la Sonisphere, am stat cu spatele la scena, pentru ca soarele era fix deasupra scenei si ma orbea, nu puteam vedea nimic. I-am vazut cu spatele...

Observatii pentru un OST Fest mai bun
Razvan G
#8 -

@mugurelu

Cred ca situatia ta se putea rezolva usor cu o sapca, sau mai simplu cu un cozoroc improvizat cu palma, ca nu cumva sa crezi ca insinuez ceva daca spun ca A-ul sau Golden-ul, cum a fost numita prima zona, nu a avut aceasta problema.
Si oricum, aceasta s-a rezolvat rapid. Cum a doua trupa, aia a lu' ala din Slipknot, nu-mi placea am stat numai in B cu niste prieteni si n-a fost niciun deranj solar.

Si revin un pic la trupe. Sambata tipa din Holyhell aproape a lesinat am inteles, iar duminica D. Brennare era terminat de caldura. Mi-a dat senzatia ca abia asteapta sa se termine supliciul pe langa ca, coincidenta sau nu, cateva piese au fost cantate cu un tempo mai jos.
Iar Blackie, probabil incins in colantii aia, folosea fiecare moment sa o stearga un pic in culise:)))

Observatii pentru un OST Fest mai bun
brontozaurel
#9 -

@Razvan G.

Imi pare rau de cei de pe scena, mi-a fost mila de ei si in timpul festivalului (multora nici nu le-au pus sticlele cu apa la umbra si erau deja fierte dupa jumatate de setlist), insa prefer oricand orientarea de la OST. Pentru mine, e cea care produce cel mai putin discomfort.

Observatii pentru un OST Fest mai bun
Razvan G
#10 -

De ce?

M-ai facut curios.
Ce comfort ti-a generat amplasarea scenei de la Ost, iar ce disconfort celelalte? (nu de alta dar poate unii din viitorii organizatori vor gasi un pic de inspiratie in unele comentarii)

Observatii pentru un OST Fest mai bun
brontozaurel
#11 -

@Razvan G.

Nu imi place sa am soarele in fata. Si nici o sapca nu-mi rezolva problema asta.

Observatii pentru un OST Fest mai bun
Razvan G
#12 -

@brontozaurel

Din cate am inteles tie-ti place sa stai in primul rand la concerte. Iar acolo chiar nu cred ca ai avut probleme de soare in fata, indiferent de cum a fost amplasata scena.

Observatii pentru un OST Fest mai bun
brontozaurel
#13 -

@Razvan G.

Stiu, si eu m-as gandi ca scena blocheaza, insa am avut probleme la unele ore, chit ca n-a fost fix din fata, ci mai mult din lateral.

[Pana la urma, probabil cel mai bine e sa fie nori :) ]

Observatii pentru un OST Fest mai bun
ruxa
#14 -

pentru un ost fest mai bun

Probabil o alta locatie ar fi de preferat. Una la care sa se poata ajunge cu metroul sau sa se creeze o linie de autobuz speciala?
Daca ar fi sa ramana Romexpo, atunci scena merita orientata ca la Sonisphere. Si atunci am stat de la pranz pana noaptea si nu am simtit ca murim de caldura ca acum. Plus ca s-a auzit mult mai bine, iar verificarea e usor de facut daca ne gandim la Manowar care a cantat la amandoua, iar anul asta s-a auzit totul foarte spart.
Trebuie neaparat aduse cosuri de gunoi si creat un centru de reciclare. Le-am simtit lipsa cel mai tare.
De apreciat este prezenta teraselor, scumpe cum au fost, macar ti-au dat un loc umbrit unde sa poti sta jos (cu tot cu efectul de sera, tot era mult mai bine decat in plin soare).
Ne-am mai fi dorit sa fi fost anuntata prezenta magazinelor oficiale ale trupelor. In prima zi nu era nimic de cumparat fara jetoane si cum am facut stocul pentru toate zilele, nu am mai avut multi bani cash la noi a doua zi. Asa ca, la standul Manowar am plans ca niste copii care n-au voie la jucarii.Ar fi fost bine sa fi stiut dinainte ca vom avea pe ce sa cheltuim, mai ales ca bancomatele din apropiere sunt inaccesibile, iar un drum acasa de la Romexpo e o adevarata aventura.

Observatii pentru un OST Fest mai bun
valkyritza
#15 -

Sunetul...

Pe langa cele enumerate mai sus, as avea urmatoarea mentiune: as dori ca pe viitor, sa nu se mai organizeze nimic la romexpo...Acustica este groaznica, oribila, nu exista reflexii, nu e o incinta reverberanta, nu-i nimic...pur si simplu undele sonore se atenueaza grav dupa 50m de scena...Sau poate ca sunetistii sunt vinovati...horror, la megadeth nu am inteles nimic, absolut nimic, nici la motorhead. si la soni, guns, cam aceeasi problema.

Pentru a posta trebuie sa fii logat.

Evenimente promovate pe Metropotam

Locuri promovate pe Metropotam

Muzica


Muzicale

Ce gen de muzica asculti?
|Rezultate|Alte sondaje