Obits @ Control

Plecata in turneu est-european, trupa newyorkeza Obits a coborat in noaptea de 22 octombrie si in Control. Obits nu este un nume foarte cunoscut nici macar printre clietii fideli ai scenei alternative sau a concertelor promovate de Control&co., asa ca lumea nu s-a inghesuit prea tare pentru americani, ci mai mult pentru trupa romaneasca din deschidere.

Chiar daca Robin and the Backstabbers mai cantasera si cu o noapte inainte in Control la lansarea Decat o Revista #4 alaturi de "Everestul muzicii romanesti": Artanu, acestia au acceptat sa repete figura si in deschidere la Obits. Probabil ca lui Robin i s-a dus deja vestea ca face un show foarte tare alaturi de ai sai Backstabbers, pentru ca "encore en fois-ul" lor din Control a strans destul de multa lume, care imediat dupa concertul lor s-a injumatatit.

Obits @ Control Obits @ Control Obits @ Control Obits @ Control
Obits @ Control Obits @ Control

Noua ne-au placut baietii inca de cand i-am auzit prima data la Liveland. Insa in aer liber si pe o scena mai mare, energia incredibila pe care acestia o degaja nu se simte la fel de bine ca atunci cand totul se desfasoara intr-un spatiu mai restrans si inchis, in club. In Control, RATB a facut o figura foarte frumoasa, cu piese live care au sunat impecabil, cu multe piese cu versuri foarte reusite in limba romana (lucru mai rar intalnit la trupele indie romanesti), Robin a interactionat cu publicul fara sa aiba nici un fel de inhibitii, prin tot felul de replici provocatoare, amuzante sau ironice.

Scena din club a parut foarte mica pentru cei patru baieti care s-au miscat incontinuu si care au dat la un moment dat senzatia ca-si vor distruge chitarele sau ca daca scena ar fi fost mai inalta, Robin ar fi facut un pic de crowd surfing. Ca si la Liveland, pe scena au fost aduse si cateva elemente de recuzita, un volum de Asimov (a carui prezenta Robin n-a vrut sa ne-o explice), iar pe boxe au fost lipite pagini cu poezii sau proza sau diverse poze cu animale. Daca figura frumoasa pe care RATB a facut-o la Liveland ne-a convins ca baietii au potential, acum ne-au confirmat din plin acest lucru, iar daca nu i-ati vazut/auzit live, merita sa mergeti cu prima ocazie.

Obits @ Control Obits @ Control Obits @ Control Obits @ Control

Dupa RATB, Obits au urcat pe scena cam lipsiti de vlaga si au si explicat ca sunt destul de obositi dupa drumurile lungi pe care le-au facut in ultimele zile, dar probabil si dupa ce au fost socati de peisajul est-european despre care scriau pe pagina lor de myspace urmatoarele: "Romanian/Hungarian border truly one of the more decrepit things we've seen. Mangy dogs, cracked concrete, dangling cables & a diesel haze."  Le recomandam sa vada si Morgen :)

Obits @ Control Obits @ Control

Mai noisy, dar mai statici, mai post-punk, mai calmi si mult mai lipsiti de energie, decat RATB, Obits au avut cateva momente bune, dar pe la jumatatea concertului devenisera deja monotoni. Nici publicul nu a fost atat de numeros si nici la fel de implicat in concertul americanilor, iar pe unele piese si ei au parut un pic cam absenti.

In orice caz, la sfarsit, Obits au spus ca s-au simtit foarte bine si ca se bucura ca au reusit sa ajunga si sa cante in Romania. Din pacate, pe noi nu ne-au dat pe spate si nu au reusit sa fie peste Robin and the Backstabbers, parand mai degraba trupa de deschidere pentru RATB.

Playlist:

Blame
August