OST FEST Junior, drumul spre scena mare

Silver Church a fost acum doua seri gazda concursului OST FEST Junior, concurs care urma sa desemneze trei trupe romanesti ce vor urca pe scena festivalului amintit, cate una pentru fiecare zi de cantari. Am mers acolo cu speranta ca voi descoperi nume noi, pentru ca muzica rock romaneasca este, din punctul meu de vedere, intr-un punct in care are nevoie de sange proaspat. Si da, asa a fost. Dar sa le luam pe rand.

Primii care au urcat pe scena au fost Warchant. Nu m-au impresionat cu nimic, de la costumele care pareau desprinse dintr-o poema rusa, pana la solistul vocal care se chinuia sa ne convinga ca merita atentia. In clipa cand acesta a navalit pe scena cu o sabie, agitand-o in toate partile, m-a pufnit rasul. Sa mai spun si ca a doua piesa s-a terminat cu indemnul de-a dreptul pagan "c-asa-i hora pe la noi, mai". Deosebit.

Au urmat Wilder. Energici, incercand insa sa dea mai mult decat ceea ce pot pentru a impresiona si asta s-a simtit. Vocalul nu este rau, modul de abordare nici atat, dar lipseste jocul de scena si acel ingredient care sa te faca sa-i placi de la primele acorduri. Pe viitor, daca mai lucreaza, pot avea multe alte sanse de a se face cunoscuti.

La rand au sosit Overdrive. Aici ne-am speriat cu totii. Vocalul aducea extrem de mult a Cristi Minculescu, iar daca Iris se va gandi candva sa improspateze suflul trupei, atunci il pot suna sa-i ofere postul. Este masiv, inalt, singura problema ar fi ca nu are plete si ca este mai static decat Minculescu. Muzica a fost si ea pe undeva pe langa ce presteaza "internationala de rock", cu o a doua piesa care a semanat pana la pastisare cu aceasta.

Au urmat Kalistenic. Si la finalul celor doua piese mi-a parut rau. Daca muzical se descurca si o fac chiar foarte bine, din punct de vedere al solistului vocal au o problema. Nu ca nu ar avea voce, dar nu stie sa se foloseasca de ea. A avut portiuni pe care a sunat foarte bine, dar in general s-a chinuit sa cante ceva mai sus decat era cazul. Din punctul meu de vedere, el este ingredientul care a tras Kalistenic in jos, pentru ca meritau din plin sa ajunga la OST FEST.

Si-au venit Hiatus M. Extrem de inspirati, curati in executie, parca departe de emotiile pe care ar fi trebuit sa le aiba intr-un asemenea moment. Asta este semn bun, de tupeu pozitiv. Vocea a functionat ireprosabil, a fost si ceva joc de scena, atat cat au putut face asta, pentru ca pe doua piese nu ai cum sa te dezlantui. Au plecat aplaudati de pe scena si au reprezentat unul din momentele mai mult decat placute ale concursului.

La rand erau Armies Of Enlil (aparent cu L, desi peste tot sunt scrisi Enil). Au avut voce, au avut atitudine si acesta nu ar fi singurul lucru pozitiv de care au beneficiat. Sectia ritmica mi s-a parut absolut dementiala pentru o trupa de care, recunosc, nu am auzit pana acum si mi-am promis sa-i urmaresc si de acum incolo. De-abia astept sa vad ce pot face intr-un concert ceva mai serios si care sa dureze mai mult, pentru ca din punctul meu de vedere au capacitatea de a surprinde mai mult decat placut.

Si apar si Reborn. Primul lucru pe care l-au spus cei de langa mine cand au auzit acordurile cu care au deschis a fost "Neurotica". Ehe, geniala trupa si cu niste ani buni inaintea vremurilor! Si a Neurotica a sunat prima piesa, cum tot a Neurotica a sunat si a doua. Vocalul e bun, trupa la fel, insa trebuie spus ca la prima n-au fost prea "in concurs". Au remontat la a doua, cand au reusit sa faca show, "ajutati" putin si de public. Dar despre asta vorbim mai tarziu.

Dupa Reborn a fost randul celor de la Desant sa urce pe scena. S-a vazut imediat ca timisorenii sunt din alta liga si ca au alt mod de abordare al lucrurilor. N-au avut probleme in a se manifesta, au dispus de o prima piesa mai buna si de o a doua mai slabuta, dar chiar si asa au demonstrat ca sunt ceea ce am intuit de la inceput: unii dintre favoritii certi la a urca pe scena OST FEST.

Pandora m-au dezamagit total. In primul rand pentru ca nu sunt sigur ca stiu ce vor sa cante, muzica lor fiind o "wannabe" de mai multe stiluri. Pe langa asta, solistul vocal mi s-a parut slab, iar despre show nu s-a putut pune problema. Poate au fost timorati de evolutiile de dinainte, sau poate nu au reusit sa intre in atmosfera de concurs, nu stiu. Cert este ca nu au impresionat cu nimic.

Si, a zecea la rand, Aeon Blank. Si aici am avut de-a face cu o amestecatura de lucruri, intepretata corect si curat, si cu o partitura vocala care a scartait in mod serios. Cineva din apropiere se intreba "ce este lalaiala asta?" si foarte departe de adevar nu cred ca a fost. Nimic deosebit, nimic care sa atraga atentia.

Si juriul a decis: la OST FEST vor merge Armies Of Enlil (15 iunie), Desant (16 iunie) si Reborn (17 iunie). Strigate de bucurie, emotii, imbratisari, pachetul complet al celor care si-au dorit mai mult acest lucru, traducand asta in seriozitatea suplimentara cu care au incercat sa trateze acest concurs.

armies enlil

desant

reborn

A existat si un incident, sa-i spun asa, din fericire atenuat destul de rapid si decent de ratiune. Imediat dupa prima piesa cantata, vocalul de la Reborn a fost interpelat destul de dur de un spectator. "Destul de dur" nu desemneaza injuraturi, ci doar aprecieri deloc laudative la adresa prestatiei lor. Aprecieri care se pare ca au contat, pentru ca la a doua piesa au rupt, ceea ce cred ca i-a ajutat sa castige unul din locurile puse in joc. Solistul a raspuns imediat printr-o injuratura, ceea ce nu se prea face, pentru ca nu-ti injuri publicul, indiferent care este acesta si ce preferinte muzicale are. Mai mult, dupa a doua piesa el a venit, insotit de trei sustinatoare, sa-i ceara "fanului" socoteala.

Spiritele s-au calmat pe loc, ajutate si de cei aflati in zona si, peste cateva minute, s-a ajuns la punctul la care cei doi au baut impreuna o bere, insotita de scuzele de rigoare. Pacat de momentele acestea, pentru ca puteau sa lipseasca, dar sunt sigur ca toata lumea a tras din ele invatamintele de rigoare.

Cam asta a insemnat OST FEST Junior, iar din punctul meu de vedere pe scena festivalului vor canta exact formatiile care meritau sa faca asta. De altfel, daca sunteti interesati, aveti mai jos notele pe care le-am dat eu celor 10 finaliste, note care arata ca nu m-am inselat mai deloc in ceea ce priveste rezultatul final.

Sa ne auzim cu bine de la urmatoarea cantare.

NOTELE MELE:

Warchant - 4