O seara de chill cu Jazzanova and co.

Metropotamii au renuntat la o seara de sambata haotica si plina de taurina si si-au luat energia de la un concert de chillout, Jazzanova and co. In amfiteatrul Mihai Eminescu, din Parcul National, s-au strans ieri seara figuri care mai de care mai emblematice pentru curentul hipster si cooler, toti in asteptarea nemtilor deloc reci in sound si show. Pana la sosirea membrilor Jazzanova, viitorii oameni din public s-au perindat pe la bufet, s-au alaturat grupurilor de discutie de pe iarba sau si-au facut incalzirea pentru spectacol, care cu ce-a putut.

Jazzanova and co. in Parcul National Jazzanova and co. in Parcul National
Credite foto: Dragos Aliciu

First Beat Next Vibe, prima trupa din deschidere, a reusit sa ademeneasca cativa spectatori la locurile lor si sa calmeze forfota cu sunetele de la vibrafon si tobe. Am reusit sa descifram si sunetul marii pe una din piesele cantate, ceea ce a dat un knock-out agitatiei din public. Vrajirea publicului in incercarea de a-l face atent si de a sparge atmosfera de piata a continuat cu prezenta Alexandrinei Hristov pe scena, aparitie dublata de fuga unui caine pe scena, moment in care apaluzele s-au impartit in 2 tabere: una pentru caine, una pentru artista.

Credite foto: Dragos Aliciu

Pentru o clipa, am avut impresia ca toata lumea a tacut, ca nimeni nu se mai misca si ca pana si tantarii usor deranjanti la inceputul serii s-au oprit din bazait si au supt din farmecul vocii Alexandrinei. Gingasia artistei a fost completata de beat-urile electronice oferite de Silent Strike, un cocktail delicat, aromat cu esente tari, exact de ce avea nevoie seara pentru a uita de frig, de insecte si de atmosfera usor absenta de la inceput.

Jazzanova and co. in Parcul National Jazzanova and co. in Parcul National Jazzanova and co. in Parcul National
Credite foto: Dragos Aliciu

Incet, incet, publicul s-a mai destins, si-a amintit ca este la un concert si nu la un targ de socializare continua si lucrurile au inceput sa se miste intr-o directie buna. Am crezut ca o sa se piarda conglomeratia cu noul good modjo la partea artistica oferita de Unknown Identity Sharing, dar s-a reusit recuperarea karmei pozitive odata cu mult asteptata aparitie a Jazzanova Live.

Credite foto: Dragos Aliciu

Cum dificultatile tehnice sunt cele mai fidele spectatoare, nici Jazzanova nu a fost privata de o asemenea prezenta. Publicul, recent trezit din amorteala a inceput sesiunea de aplauze pentru a-i aduce pe Jazzanova pe scena. Pana la aparitia lor, managerul/impresarul lor a avut un mic moment de stand-up poliglot in care a chemat toti spectatorii de sus in randurile din fata, strigare catre popor realizata in mai multe limbi (nu si romana).

Credite foto: Dragos Aliciu

Spectacolul de la amfiteatrul Mihai Eminescu a reusit sa aduca, intr-un final, a concert si nu a o adunare fara logica si fara sens. Randurile din fata s-au umplut la rugamintea managerului: "we want a picture with you guys just like Michael Jackson has one in this place"- newsflash- M.J a fost pe stadion, dar nu-i nimic, noi tot am ras in lumina blitz-urilor ca sa aiba Jazzanova amintire cu noi toti.

Ah, si ce frumos a fost sa ne miscam pe sound de saxofon si trompeta, si cum ne-au mai vibrat toate cele de la bass si violoncel, ca sa nu mai spunem de efectul sunetelor de butoane manevrate de Axel Reinemer. Jazzanova a umblat fin la cutiuta cu placeri si ne-a adus numai zambete pe fete. Mix-ul de jazz cu soul si muzica electronica a hipnotizat pubicul si l-a facut sa se legene in asa cum nu multa muzica reuseste sa o faca.

Credite foto: Dragos Aliciu

Tot tacamul de sound-uri a fost ornamentat cu prezenta vocalistului Paul Randolph, aparitie excentrica care nu a lasat publicul sa se aseze si sa-si traga sufletul. Paul nu a lasat nicio bucata de scena neatinsa, s-a plimbat dintr-un colt intr-altul si s-a miscat lascivo-delicat, dans care a ridicat destul de multe intrebari in public, nu ca ne-ar interesa si raspunsul.

Rand pe rand, in lumina reflectoarelor (mai bine spus, in zgarcenia celor de la lumini), epatau dupa o ordine numai de ei stiuta, instrumentele; am avut in prim plan duetul saxofon-trompeta, a stralucit apoi flautul ca sa faca loc, pentru a nu stiu cata oara, prezentei fermecatoare a lui Paul.

Credite foto: Dragos Aliciu

Metropotamilor le venea sa strige non-stop: "play that funky music, white boy", gandindu-se ca este uimitor cum niste nemti (no offense) reusesc sa transmita atat de multa emotie prin muzica si sa cucereasca un public care pana atunci fusese pe jumatate absent. Spectatorii nu numai ca s-au conformat si au venit mai aproape de artisti, dar au dansat si au contribuit la comunicarea de concert.

O atmosfera total diferita de cea de la majoritatea spectacolelor, ieri seara la Jazzanova spectatorii pareau sa se simta ca la ei acasa, plimbandu-se printre randuri, apropiindu-se de artisti cu imensele obiective fara sa le fie teama si dansand pana la final.

Credite foto: Dragos Aliciu

A venit si momentul despartirii, clipa in care romanii i-au rugat cu aplauze pe cei de la Jazzanova sa ramana, dar, din pacate, acest lucru nu a fost posibil, nici macar nu s-a pus problema uni bis din cauza regulilor stricte impuse de politie. Au urmat huiduieli la adresa "fortelor de ordine" si plecarea tuturor spectatorilor catre casele lor. Pacat, am mai fi vrut niste jazzy sounds, poate data viitoare vom primi mai mult.