Norzeatic si Khidja - Aici Acum @ Fabrica

Cand am auzit prima data de Norzeatic, noul proiect muzical si alter ego al lui Vexxatu Vexx, era vara, iar concertul sau din Green a facut terasa neincapatoare pentru toti cei care-l apreciaza pe Vexx si care venisera sa-l vada cum citeste si da pase de pe "foi veline pe stativ/ rime fine de satin drec' dupa valul palatin". La sfarsitul acelui concert, Vexx ne-a entuziasmat si mai tare spunandu-ne ca in toamna va lansa un album.

Ieri seara a avut loc lansarea cu pricina si, asa cum era de asteptat, fanii s-au inghesuit in portile Fabricii ca sa auda noile materiale ale "maestrului stiintelor lirice" si sa-i cumpere albumul (Aici Acum), care s-a vandut la intrare ca painea calda.

Pentru Aici Acum, Vexx a facut din nou echipa cu Khidja, adica cu Dj Flore care "taie" si cu Dj Rusu care-i "da bataie". Saxofonul si flautul care apar pe unele piese ii apartin lui Iordache, iar de unele dintre giumbuslucurile la chitara electrica s-a ocupat Electric Brother. De asemenea, pe langa textele si ghidusiile lirice de pe album, Vexx s-a mai ocupat si de bucatile de chitara digitala&bas si s-a mai jucat si cu talkboxul.

Concertul a inceput cu o intarziere de o ora, iar Rusu&Flore s-au ocupat de warm up servind un amestec de funk cu aroma groovy si beat-uri taiate colaj, timp de 40 de minute.

Norzeatic si Khidja @ Fabrica Norzeatic si Khidja @ Fabrica Norzeatic si Khidja @ Fabrica Norzeatic si Khidja @ Fabrica
Norzeatic si Khidja @ Fabrica Norzeatic si Khidja @ Fabrica

In jur de ora 23:00 a urcat si Vexx pe scena in aplauzele publicului, dezlantuindu-si "flow-ul lui rap ramificat ca un copac" pe piesa Intra (in loc de intro). Ca de obicei, Vexx s-a jucat cu imaginatia noastra prin asocierile de cuvinte "fluente precum apa, mereu gata sa umple orice volum" si care-ti deseneaza in minte tot felul de imagini.

Dupa a doua piesa, Vexx s-a lovit de ceva dificultati tehnice, asa ca a intrebat in gluma daca CTC-ul e in cladire ca sa le rezolve. Ele s-au rezolvat pana la urma si, da, o parte din CTC chiar era in cladire. Concertul lui Vexx a continuat trecandu-ne urechile prin tot albumul sau plin de chill si funk si jazz si beaturi tixite de rime de cea mai buna creativitate. Ne-a explicat cum sta treaba cu microfonul ("pentru MC microfonul este ca un instrument, tre' sa-l controlezi"), cu muzica si cuvantul, cu asfintitul de februarie, cu a doua natura si cu soldatul din cap.

Intre aceste momente s-a mai strecutar si piesa Feelin' de vinil dedicata celor care au crescut cu povestile Electrecord, superba si care ne-a umplut de nostalgie pentru povestile din copilarie ("ma gandesc si acum destul de des la ce ascultam"). Un alt moment placut pentru toti fani a fost piesa Din sub, pentru care pe scena a urcat si Deceneu, iar Rusu&Flore i-au facut loc si lui Dj Sleek la platane.

Concertul s-a terminat mult dupa miezul noptii, dupa ce Vexx ne-a aratat ce a invatat la chitara digitala si la talkbox si dupa ce a mai bagat doua piese la bis.

Playlist aproximativ:
Intra, Microfon 1-2, Calator, 'rap alb, Muzica si cuvantul, O a doua natura, Din sub, Feelin' de vinil, Asfintit de februarie, Dancer, Noaptea crapilor, Soldatul din cap, Bis x2