Norzeatic @ Green Hours

Unul dintre cei mai tari MC din Ro, "showgun al microfonului", "maestru al stiintelor lirice", Vexxatu Vexx, care, mai nou, isi zice Norzeatic, a umplut aseara terasa Green Hours pana la refuz cu oameni de toate genurile veniti sa-l auda pe Vexx cum citeste si da pase de pe "foi veline pe stativ/ rime fine de satin drec' dupa valul palatin".

Ne asteptam sa vina multa lume, dar ce s-a intamplat aseara in Green, aproape ca semana a sabotaj - terasa, aproape ca nu mai facea fata la volumul mare de oameni; cu greu mai gaseai un loc, fie si in picioare, de unde sa poti vedea spectacolul, multi stateau unii peste altii, la propriu, iar barul cu greu a facut fata multimii insetate de oameni care se stransese in fata lui.

Una peste alta, se pare ca nu doar noua ni se facuse dor de beat tixit de rimele pe care Vexx dixit. Intrarea a fost libera, lucru care s-a reflectat si in unele versuri de pe piesa A capella: "unii ma-ntreaba, 'Norzeatic, poti sa dai ceva free?'/ Hai, frate, e ca si cum i-ai cere lui Andrei Plesu sa conjuge verbul a fi"

Norzeatic @ Green Hours Norzeatic @ Green Hours

Nici ploaia si nici intarzierea de aproape o ora (din cauza ploii) nu a facut ca numarul fanilor sa se imputineze. Vexx (Norzeatic) a ajuns la timp, dar s-a mai invartit ceva vreme pe terasa, pentru a saluta, cu zambetul pe buze, pe cei veniti sa-l vada si sa-l asculte.

Pentru cei care nu stiu, Vexx a avut un traseu interesant si alambicat prin underground-ul romanesc. A inceput prin '90 si ceva cu trupa Delikt, formata impreuna cu Brugner, apoi Vexx si Dj Sleek aka Gypsy Bogdan pun bazele Methadon 3000; colaborarile lui Vexx s-au tinut lant cu Da Hood Justice, cu C.T.C. si cu Blanos Distruzos, iar cea mai recenta colaborare cu Rusu&Flore l-a trimis pe Vexx in zona electro-funk-chill, undeva in Khidja Clouds Society sub numele de MC 'Geamite Galigan, pe care acum si l-a schimbat in Norzeatic.

Pe la ora 21:00, Vexx si-a inceput show-ul cu piesa Revolutia, cu versuri citite de pe foile veline, de pe stativ, si un beat minimal pe fundal, cu un stil liber plin de asociatii libere. Versurile lui Vexx despre revolutia personala pe care ar trebui s-o inceapa fiecare ne-au mers direct la suflet si ne-au ramas acolo unde trebuie, in memorie: "Revolutia nu va fi surprinsa de un trecator pe telefonul mobil,/ Revolutia nu va sta intre un trecut glorios si un viitor luminos.../", "Revolutia nu va fi in 21 -22,/ Sigur, nici in 13-14/ Si nici una doua pe twitter, facebook si myspace/",  "Revolutia nu-ti va imbunatati modul de trai, ci modul de a trai",  "Revolutia nu va fi relativa la bun gust si bun simt/ Va fi absoluta la modul tu stii cum simti".

Revolutia nu va fi acolo, acolo
Ok, dar unde va fi?,
Nu stiu, fa-o!

Norzeatic @ Green Hours Norzeatic @ Green Hours Norzeatic @ Green Hours Norzeatic @ Green Hours
Vexxatu Vexx aka Norzeatic

Apoi Vexx a continuat cu piese ca Se lasa seara ("Se lasa seara si se goleste de lume gara/ Aurolacii stau pandaci in fata la alimentara/ In gauri de canal si in ganguri/ Isi tin averea in poala ca niste canguri") sau A capella, in care ne-a aratat cat de bine ne poate desena peisaje din cuvinte si cum se poate juca cu imaginatia noastra tot prin asocieri de cuvinte "fluente precum apa, mereu gata sa umple orice volum".

Timp de o ora, toata terasa Green a dat din cap si a gustat din "cana lirica" intinsa de Norzeatic (Vexx) la "ceremonia de ceai dansant" si zambete se aprindeau pe toate fetele din doua in doua secunde, semn ca lumea se tot prindea de dumele si ghidusiile lirice ale lui Vexx. S-a aplaudat din rasputeri si s-a cerut si bis, la care s-a si raspuns cu un freestyle "pentru bagabontii care il sustin pe Vexx", despre 10 caini "bagabonti". A mai cantat Soldatul Vexx (piesa de pe albumul cu Blanos Distruzos) si a incheiat cu un alt freestyle, in care le-a urat dusmanilor "fara numar, trei masini in fata casei/ politia, pompierii si mascatii".

Sub orice nume ar canta, Vexx va ramane unul dintre cei mai dotati MC din Ro, cu cele mai geniale rime si foarte apreciat nu doar de hip-hopperi. Daca nu l-ati ascultat pana acum, ar trebui, pentru ca este un adevarat spectacol de cirque du soleil poetic.

Click aici pentru a vedea mai multe poze pe 100eyes