Noblesse Oblige in Wings Club

Cei care isi (mai) apleaca cate o ureche sau doua la ce se mai intampla prin barurile de indie/alt din Bucuresti, sigur au auzit de Noblesse Oblige. E si cam greu sa nu ii stii macar dupa nume, avand in vedere ca trupa care-si are sediul in Berlin a mai dat pe aici de alte doua ori (in 2006 si in 2009). Da, ati socotit bine. Aseara, Valerie Renay si Sebastian Philipp au cantat pentru a trei ora la noi, de data asta in Wings Club.

Daca acum doi ani, lumea se inghesuia la concertul Noblesse Oblige din clubul Control, aseara nu au fost mai mult de 60 de oameni. Nimeni nu s-a inghesuit, nu s-a calcat in picioare, nu s-a ambalat ca daca cumva nu ii vede pe cei doi (la cati eram nu aveai cum sa fii prea departe de scena care era si asa destul de inalta).

“Vede” pentru ca, asa cum cei care au mai fost la concerte Noblesse Oblige stiu, partea vizuala este importanta pentru trupa, mai ales miscarea scenica a jumatatii feminine. Renay a fost incredibil de teatrala, cu miscari complexe, inspirate de dansuri tribale si schimbari de costumatie (de la o pelerina neagra si corset alb la un fel de capa din meșe).

Noblesse Oblige @ Wings Club Noblesse Oblige @ Wings Club

In prima jumatate de ora a concertului, mai tot ce a venit dinspre scena a fost muzica. Cei doi au fost incerdibil de tacuti (cu exceptia unui “I brought a special guitar just for you”, iar publicul le-a urmat exemplul. Dar au compensat in rest. De la incercarea nereusita a lui Renay de a spune “multumesc”(pronuntat impecabil de Philipp), la multumirile aduse in repetate randuri celor care au organizat concertul.

Intre fiecare explozie de energie pe care cei doi o numesc melodie, formatia a stat la povesti. Dupa ce au marturisit ca Bucuresti este ca un fel de a doua casa pentru ei si ca nu au venit pe aici doar pentru un concert (cu cateva zile inainte au filmat si un videoclip aici), au interactionat cu fanii de parca nici nu erau sus pe o scena, ci in mijlocul publicului.

Tocmai pentru a nu a fost mult lume, si concertul s-a simtit ca unul intim, intre prieteni, cu fanii mai infocati manifestandu-se verbal de cate ori au avut ocazia.

Au facut o scurta pauza, ca sa isi traga sufletul si s-au intors repede la bis, cand au cantat, ca sa ii parafrazam, piese care lor nu le mai plac asa mult, dar care stiu ca sunt iubite de public. Enorm, am spune, avand in vedere faptul ca fiecare cuvant al celor doua melodii a fost cantat de fani. “This is the last one” si au iesit din nou de pe scena, punand punct unei seri incredibile, nu inainte ca Phillipe ca ii invite pe cei stransi la o gura de palinca si la DJ setul pe care aveau sa-l sustina cei doi mai tarziu.