Mr. Meeble, Silent Strike, Brazda lui Novac, la Silver Church

Avem o problema. Nu ne place cand se intarzie si se pare ca, la noi, e urat sa incepi/ajungi la timp. Ora de pe afis si ora la care se vine/urca pe scena sunt doua lucruri complet diferite, iar punctualitatea e un concept cu totul abstract. Asa se face ca, ajunsi aseara in Silver Church pentru concertul Mr. Meeble, am dat de un loc gol desi era aproape de ora 9, cand fusese anuntata inceperea concertului.

Ora de pe afis, tinem sa mentionam. Care, evident, nu a fost respectata. Din diverse motive, unul fiind sigur faptul ca Brazda lui Novac, prima formatie din deschidere, nu ar fi avut in fata cui sa puna muzica. Intelegem, mai astepti sa se adune public. Dar nu astepti trei sferturi de ora.

Nu spunem ca e vina doar a formatiei, ci si a publicului care a uitat ca uneori mai respecti si ce ti se spune pe un afis. Cand a venit in sfarsit pe scena, Brazda lui Novac oricum nu aveau in fata decat o mana de oameni si aia care mai degraba era ocupata cu socializarea. Nu s-a aplaudat, nu s-a dansat macar, s-a stat. In unele cazuri, cu fata la scena si cu ochii pe cei doi domni, dar atat.

Brazda lui Novac Silent Strike

Cu timpul s-a mai strans lumea si, ocazional, se mai auzea cate un "nebun" care aplauda. Da, cu totii au apluadat la final, dar parca, dupa linistea din timpul prestatiei, erau aplauze de bucurie ca pleaca de pe scena, nu de multumire ca au fost acolo.

La Silent Strike, aceasi poveste desi Silver Church se mai umpluse intre timp. Dar cu un public la fel de anemic. Doar sper final, cand deja era plin, s-au mai miscat lucrurile si lumea a mai prins viata. Ca o nota, ne intrebam daca nu ar fi fost suficient o formatie in deschidere, nu doua, mai ales in conditiile in care ambele au facut cam acelasi lucru pana la urma.

mr Meeble

Domnii (si domnisoara) de la Mr. Meeble au urcat pe scena dupa ora 11.30 si, sincer, a fost binevenita schimbarea de la laptopuri la instrumente si ceva mai multe parti vocale. Desi putin cunoscuti pe la noi si, desi probabil multi ascultasera Mr. Meeble pentru prima oara inainte de concert, au reusit sa trezeasca publicul din letargie si sa-l anime. Ceea ce ne-a bucurat cel mai mult a fost faptul ca se simte ca au evoluat. Daca nu suna mereu ok pe inregistrarile din studiou, Mr. Meeble fac parte din categoria de formatii pe care live nu ai cum sa nu ii iubesti, iar muzica lor, un amestec de rock, glitch si pop, pare a capata profunzime si o oarecare grandoare.

Desi la inceputul serii, presimteam ca vom fi profund dezamagiti, Mr. Meeble ne-au facut sa uitam in timpul concertului lor de toate nemultumirile precedente, de la intarziere pana la aparentul dezinteres al publicului. Si ne-au convins ca asteptarea a meritat.

(Ne cerem scuze, dar aparatul nostru foto s-a incapatanat sa se strice fix inainte de concert, de aici si lipsa de fotografii.)