Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta

Concertul de aseara nu a fost o premiera. Atat Morcheeba cat si Parov Stelar Band au mai fost pe aici. Chiar recent. Domnii de la Morcheeba in urma cu aproape un an si Parov Stelar a fost de patru ori in acest an pe la noi. Cu toate astea, asa cum dovedeste si faptul ca spectacolul de la Sala Polivalenta a fost sold-out, de fiecare data, cele doua trupe au stiut sa isi lase publicul placut impresionat.

Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta

Chiar daca cei de la Morcheeba erau asteptati pe la 1 si Parov Stelar pe la 2:45, sala s-a umplut incet, dar sigur, inca din timpul DJ setului Electric Brother, inceput la ora 22. Si inca din timpul DJ setului, multimea care a umplut pana la refuz sala a aratat ca nu are de gand sa stea o clipa locului in seara asta. Podeaua vibra efectiv de la muzica si odata cu ea si publicul.

Dar, in loc sa continue in timpul concertului baietilor de la The Amsterdams, publicul a fost teribil de static. In ciuda catorva persoane care dansau si cantau si in ciuda tuturor seturilor de aplauze oferite dupa fiecare piesa, parca nu a fost cum trebuia sa fie un concert. Cei patru, veniti chiar cu 10 minute mai devreme decat ora afisata, aveau destula energie, carisma si cowbells ca sa merite un public mai dinamic. The Amsterdams sunt una dintre trupele alea care suna si mai bine live decat pe cd, o formatie care stie sa se joace pe scena si sa iti arate ca, in primul rand, ei se simt bine acolo sus si nimic din ce fac nu e fortat.

Adevarat ca, poate muzica trupei nu a fost pe placul unora dintre fanii Morcheeba sau Parov Stelar. Exista o oarecare nepotrivire intre stilurile lor si, de aici, si multimea in mare parte statica. Din fericire, prima parte a serii a fost in perfect contrast cu ce a urmat dupa.

Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala PolivalentaMorcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta

Pe la 12.30, The Amsterdams si-au incheiat concertul (“Dupa piesa asta urmeaza Morcheeba”) si au lasat echipa de sunetisti sa isi faca treaba. Nici nu s-a facut bine ora 1, ca membrii Morcheeba au urcat pe scena si, nici nu au apucat bine sa faca primul acord si sa cante primul vers, ca au si dinamizat publicul. La fel ca in pauza, nici nu ne-am dat seama cand a trecut spectacolul de o ora si jumatate al trupei engleze. Nu numai ca a fost unul plin de energie, dar a fost si unul extrem de intim, in ciuda marimii salii si a publicului. Solista Skye Edwards si chiatristul Ross Godfrey sunt niste persoane extrem de prietenoase si de calde, Skye foarte vorbareata si mereu cu zambetul pe buze, poate si de la cele doua sticle de tequilla pe care le-au baut pe scena.

Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta

Setlistul nu a fost diferit de cel cantat acum un an, cu acelasi bis, acelasi cover dupa Just Dance al lui Lady Gaga. Dar asta nu a insemnat ca sala nu a trepidat pur si simplu in scurta pauza inainte de bis, ca publicul nu a aplaudat frenetic dupa fiecare melodie si ca nu a incercat sa ii faca pe englezi sa vina si la al doilea bis.

Si toate astea datorita muzicii, dar mai ales felului in care cei de la Morcheeba s-au purtat pe scena, cu mult respect fata de cei adunati la Polivalenta sa ii asculte. Pentru ca aici a stat reusita showului: pe langa chitara lui Godfrey, a fost si omenia lui Skye care a rugat organizatorii sa lase publicul sa faca poze si sa filmeze cat vrea, iar cei de la paza sa nu se mai crizeze cand cate o domnisoara era ridicata pe umerii cuiva.

Cum era de asteptat, Morcheeba au plecat dupa primul bis, lasand in urma un public care, daca inainte nu era cucerit complet de trupa, acum e macar un fan al concertelor sale. Din nou, sunetistii s-au miscat repede si curat, in timp ce o mare de oameni se plimba intre fata scenei, locurile cu scaune, casele de jetoane, bar si baie.

N-am fi spus ca era 3 noaptea cand Parov Stelar si trupa au urcat pe scena sau ca erau deja al treilea concert al noptii, atat de iubiti sunt acestia de publicul roman. Atunci cand solista Cleo Panther le-a spus spectatorilor sa faca “the booty shake”, asta au facut, cand le zicea “Louder”, aplaudau si cu mai multa forta. Cand Max The Sax, cum este cunoscut saxofonistul trupei, avea cate un solo, publicul era acolo sa ii arate toata aprecierea.

Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta Morcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala PolivalentaMorcheeba, Parov Stelar Band, The Amsterdams si Electric Brother, la Sala Polivalenta

Si ei au cantat o ora si ceva, desi parca timpul nu a mai trecut asa usor, iar multimea nu a aratat ca ar fi fost obosita si a dansat incontinuu. Ba chiar suntem siguri ca ar mai fi stat inca pe atat. La fel ca la Morcheeba, in scurta pauza de dinainte de bis s-a aplaudat nebuneste si, cand membrii trupei au urcat, unul cate unul pe scena pentru un ultim atac fonic, simteai ca publicul nu ar vrea sa-i lase sa plece.

Au plecat totusi, si odata cu ei si mare parte a publicului, desi Electric Brother s-a intors pentru inca un DJ set, lucru pe care, sincer, nu l-am inteles si nu i-am vazut rostul. In urma a ramas un maldar de gunoaie, lucru care ne-a displacut complet si care a fost in totala disonanta cu o noapte frumoasa, cu o sonorizare impecabila si un public plin de energie si de voiosie pentru un concert pe masura.