Mircea Baniciu @ Music Hall

Miercuri seara Music Hall a avut invitati de renume, pentru ca pe scena barului bine ascuns in spatele unor blocuri din Bucuresti, au urcat Mircea Baniciu (voce, chitara electroacustica), Vladi Cnejevici (clape, backing vocals) si Teo Boar (chitara electrica, backing vocals). Desi locul nu a fost deloc plin si asta in ciudat faptului ca nu este atat de mare, toata lumea s-a simtit bine, ca intr-o cabana la munte unde erau adunati numai prietenii.

Seara a fost deschisa pe la 21:30 de trupa rezidenta Everplay, care ne-a oferit o incalzire foarte buna, cu cateva cover-uri interpretate in maniera proprie, dar care au sunat foarte bine. Sorin Ciobica (ex-Semnal M) este liderul band-ului care timp de o jumatate de ora ne-a facut sa aplaudam vocile celor doua soliste, care au sunat perfect, si sa ne aducem aminte de melodii pe care poate ca le uitasem (Bananarama - Venus sau The Beatles - Let it be).

Mircea Baniciu @ Music Hall Mircea Baniciu @ Music Hall

Putin dupa ora 10, pe scena a urcat maestrul Baniciu si putem spune ca a inceput cu adevarat concertul. Desi nu au fost copii, ca la concertul Phoenix de vineri, in sala au fost prezenti oameni din mai multe generatii, varstele fiind cuprinse intre 20 si 60 de ani, iar toti cei de-acolo au cantat alaturi de cei de pe scena pe intreg parcursul serii. Lumea s-a simtit bine, iar atmosfera a fost intima si draguta, ca la o cantare cu prietenii. S-au facut glume si s-a ras din plin, s-a cantat si, pe unele melodii, s-a dansat.

Mircea Baniciu @ Music Hall Mircea Baniciu @ Music Hall Mircea Baniciu @ Music Hall Mircea Baniciu @ Music Hall

Si pe scena atmosfera a fost la fel de prietenoasa. Mircea Baniciu ne-a intretinut cu povesti si cu glume, ca de obicei, multe dintre ele facute la adresa lui Covaci. Spectacolul s-a bazat insa pe piesele cantate excelent si pe vocea care a facut trupele Phoenix si Pasarea Colibri celebre. Chiar si la varsta sa, Baniciu incanta cu vocea lui, care are in continuare tot ce-i trebuie: volum, timbru placut, caldura si energie care iti umplu sufletul, iar melodiile sale precum: Cantecul Ceasornicarului sau Cu tine-n gand te fac pur si simplu sa iubesti.

Sonorizarea si jocul de lumini au ajutat si ele la crearea atmosferei. Desi la inceput au fost unele probleme tehnice cu clapele, pentru ca nu aveau impamantare si nu functionau, pe parcursul concertului Baniciu a cerut mici modificari la monitoare sau microfonul a trebuit acoperit cu un burete galben pentru ca mai curenta din cand in cand. Peste toate s-a trecut cu zambetul pe buze si prin cateva glume. Chitarile s-au auzit clar, clapele au sunat foarte bine si totul a fost perfect pentru crearea unei seri pe care cu siguranta cei prezenti acolo n-o vor uita.

Baniciu a anuntat finalul concertului asa cum o faceau o data Pasarea Colibri, cu melodia Cantecul Bufonului, insa am reusit, prin aplauze, sa-i mai retinem pe cei trei pe scena si pentru un bis. Piesa aleasa de Mircea Baniciu a fost Cu tine-n gand, poate din dorinta de a ne spune ca noi, cei din public, vom avea mereu un loc in sufletul sau. Cu siguranta el are locul sau in sufletul multor fani, care nu-l vor uita niciodata.

Playlist

1. Tristeti provinciale
2. Intoarcerea la orient