Mega concert Aerosmith cu superReamonn in deschidere

De ceva luni incoace posterele, bannerele si clipurile promiteau ca Aerosmith sunt "cocked, locked, ready to rock". Iubitorii de muzica vuiau a nerabdare in asteptarea unei trupe pe care au vazut-o in cele mai excentrice prestatii, dar, pana acum, doar la televizor si online. Aerosmith nu si-a dezamagit miile de spectatori in concertul de la Zona Arena: a oferit un show exceptional, complet de la care nici ca am mai fi plecat vreodata.

Concert Aerosmith la Bucuresti Concert Aerosmith la Bucuresti
Credite foto: Dragos Aliciu

Ne-am facut incalzirea pentru un recital plin de energie si culoare cu Reamonn. Trupa, intr-un stil degajat si relaxat, a reusit sa incalzeasca si mai tare un public aflat la grad ridicat de incitare si nerabdare. Rea Garvey, solistul, a ajuns usor la sufletul romanilor prin repetarea unor cuvinte si expresii romanesti precum "ce faci", "va iubesc" si "multumesc".

Nu au lipsit nici linguselile la adresa doamnelor din public, moment de flatare a femeilor din Romania careia i-a urmat o dubla dedicatie pe piesele "Star" si "Tonight". Rea a scos ceva onomatopee afectuoase din public cand a declarat fatis ca: "how beautiful are all the Romanian women. We always have to wear dark glasses when we come here because it's way too dangerous with all this beauty". Asa se explica si de ce sotia solistului este chiar o romanca careia, se pare, trebuie sa-i multumim pentru piesa "Supergirl".

Credite foto: Dragos Aliciu

Reamonn nu s-a comportat ca o trupa din deschidere si, pentru o clipa, am avut impresia ca suntem chiar la concertul acestei trupe. Cu o voce blanda, calma si relaxanta, Rea a cantat cam toate hit-urile Reamonn: "Faith", "Through the eyes of a child", "Aeroplane", "Star", "Tonight" (fix pe piesa asta au fost mici probleme de sonorizare care au stricat momentul magic al unei inserari parca chemate prin incantatia muzicala a trupei), "Moments like these" si, desigur, mult asteptata "Supergirl".

Credite foto: Dragos Aliciu

Ne-a super placut super-prestatia super-trupei Reamonn. Dar era momentul sa abandonam cauza romantica in care ne-am pierdut prin rock-ul ceva mai soft si a venit clipa sa ne hiper-energizam si sa ne masam palmele pentru cea ce urma: Aerosmith.

Publicul a inceput sa misune in cautarea pozitiei optime. Dupa migrare, spectatorii au inceput sa aplaude si sa fluiere, chemand cu disperare trupa Aerosmith pe scena. Opus oricarei piese de teatru, abia dupa ce a cazut cortina brand-uita cu logo-ul turneului "Cocked, Locked, Ready to rock" si dupa ce s-a auzit un tipat a la Steven din culise, a aparut si mult asteptata trupa.

Concert Aerosmith la Bucuresti Concert Aerosmith la Bucuresti
Credite foto: Dragos Aliciu

Steven a stralucit inca de la bun inceput, in mare parte datorita mantiei brodata cu bling-bling-uri si strasuri. Dar chiar si cand a scapat de mantie si a ramas intr-o tinuta mai rock (maiou si pantaloni rosii mulati), solistul si-a pastrat stralucirea. Tare mult am vrea sa stim unde zace cazanul cu energie de la care se alimenteaza solistul si sa-l rugam sa ne dea si noua o portie; promitem sa nu facem ca Obelix si sa ne lacomim.

Credite foto: Dragos Aliciu

Steven a alergat pe scena, a invartit microfonul, s-a aruncat, a picat, s-a ridicat...n-a stat o clipa. Oboseai doar privindu-l pe artist in vartejul performantei si ne-am fi dorit sa fim acolo cu el, pe scena. Ne-am multumit sa-l vedem de mai departe si ne-am bucurat ca si live-ul suna la fel de bine ca orice inregistrare (avem o mica teama in privinta asta).

S-a flirtat cu publicul si acesta nu a fost deloc pudic si a raspuns la toate incercarile de cucerire prin apaluze, fluieraturi, urlete si, spre final, tropoituri. Aerosmith a oferit un show pe care ti-era imposibil sa nu-l aclami si sa nu-l savurezi pana la ultima picatura.

Credite foto: Dragos Aliciu

Joe Perry (chitara si backing vocals) a tinut pasul (alergator) cu Steven, fiind mereu acolo sa-l sustina si sa terorizeze microfonul de care, normal, atarna o esarfa. La solo-ul lui Joe, cand ne-a aratat "like we do it in Boston, USA", Steven era pe jos, intr-o mica pauza si un moment de relaxare in care s-a intins pe scena si l-a insotit pe chitarist la muzicuta.

Credite foto: Dragos Aliciu

Inainte de bis, trupa a plecat brusc de pe scena si intunericul a luat locul jocului de lumini. Publicul incepabil sa inteleaga ca acest concert poate avea si un sfarsit s-a comportat ca un copil rasfatat si a inceput sa tropaie ca un adevarat Dl. Goe, cerandu-i inapoi pe cei de la Aerosmith. Copiii au primit ce au cerut si trupa a revenit pe scena pentru un bis unde au cantat si frumoasele piese "Dream On" si "Walk this way".

Credite foto: Dragos Aliciu

Dupa o noapte spectaculoasa, Steven a spus "Bucharest, va iubim", s-a lasat inca o data atins de apaluzele puternice ale publicului si, in timp ce era elogiat zgomotos, am reusit sa citim pe buzele mari cum a spus "fucking amazing". Corect Steven, ati fost fucking amazing, mind-blowing si alte asemenea.

Seara s-a terminat asa cum a inceput: plina de emotii si de dorinte; daca inainte ii asteptam pe cei de la Aerosmith din pura curiozitate, aucm le dorim revenirea in cunostinta de cauza.

Concert Aerosmith la Bucuresti Concert Aerosmith la Bucuresti Concert Aerosmith la Bucuresti
Credite foto: Dragos Aliciu

Abia dupa concert am realizat cum arata multimea si la ce proportii gigantice a reusit sa ajunga. Puhoiul multumit de la concert si-a facut loc, asa cum a putut, pe bulevard iar Barbu Vacarescu a cunoscut (credem ca pentru prima oara) o adevarat revolutie a traficului uman. Masinile au cedat in fata oamenilor iar poporul umblaret a avut prioritate in fata masinilor; power to the people!

Credite foto: Dragos Aliciu

Din loc in loc se mai auzea un "ce tare a fost" sau o incercarea de schelalaiala precum cele ale lui Steven si o fredonare nereusita a uneia dintre frumoasele piese pe care le-am auzit ieri seara.  Aerosmith, romanii were cryin' when you left...

Bonus: in pauza Reamonn-Aerosmith, cativa spectatori si-au facut curaj si au abandonat locul pentru a testa cum se aude Aerosmith pe jocul Guitar Hero, adus de organizatori pentru distractia din pauza.

Credite foto: Dragos Aliciu

1. Love in an elevator
2. Back in the Saddle