Maria Raducanu @ Art Jazz Club

Maria Raducanu e poezie cu forma de om. E singurul mod in care o poti descrie in cateva cuvinte pe una din cele mai bune voci romanesti de actualitate, un nume cu mare rezonanta in lumea jazz-ului, atat pe plan national cat si international. Aseara am avut ocazia sa o vedem live in Art Jazz Club si, in ciuda unor carente peste care in mod normal nu as trece, am plecat mai mult decat fericita la sfarsitul recitalului sau.

Maria Raducanu @ Art Jazz Club Maria Raducanu @ Art Jazz Club

Intre Levant si Bairro Alto a fost programat sa inceapa la ora 21, insa abia la 22 a venit solista la microfon. A fost putina lume, majoritatea prieteni ai artistei sau cunoscuti, iar concertul a durat doar o ora si un sfert. Insa scotand din ecuatie aceste minusuri, pot spune sincer ca a meritat asteptarea. Chiar si publicul mai putin numeros a dat intregii seri o intimitate aparte. Atmosfera a fost calda si, pentru o prima oara in Art Jazz Club, minunata. Numai bine incat sa vrei sa mergi si a doua oara, fie ca vorbim de un alt concert de jazz sau de o seara de teatru sau lectura.

Maria Raducanu @ Art Jazz Club Maria Raducanu @ Art Jazz Club Maria Raducanu @ Art Jazz Club

O prima cautare pe youtube cu numele Mariei iti intoarce piesa Cristina, care daca nu ar fi cantata in romana, ai putea sa juri ca este rupta dintr-un film european de epoca. Cand ii asculti muzica, ceva magic se intampla, timpul se opreste, iar oamenii devin mai buni. Astfel s-a intamplat si aseara. Desi racita, precum a anuntat la inceput, Maria Raducanu a adunat aplauze dupa fiecare piesa, cantata fie in romana, fie in spaniola sau portugheza.

O voce extrem de puternica strunita de o inteligenta emotionala deosebita, Maria Raducanu a creat momente unice intr-un oras care demult nu mai stie sa fie unic si deosebit. Dupa iesirea din club la 11 noaptea, pe Calea Victoriei, Bucurestiul a parut frumos pentru o clipa. Si a ramas asa pana am adormit. Probabil ca o terapie marca Maria Raducanu ar trebui administrata zilnic sau cel putin o data la doua zile. Cautati-o nu doar pe youtube, myspace sau facebook, dar si in concerte. Merita!