Manhattan Transfer, bineveniti la Bucuresti

Desi aparent grupul vocal de jazz Manhattan Transfer nu a fost foarte popular in randul romanilor, in seara de vineri, 11 noiembrie, Sala Palatului a fost aproape plina. Am fost si noi acolo, desigur, curiosi sa auzim interpretarea americanilor sexagenari ce canta de aproximativ patruzeci de ani pe scena jazzului mondial.

Cei patru membri ai grupului, Tim Hauser, Alan Paul, Janis Siegel si Cheryl Bentyne, alaturi de o trupa de instrumentisti de valoare, alcatuita din Adam Hawley (chitara), Steve Hass (tobe), Gary Wicks (bass) si Yaron Gershovsky (pian), au asigurat o seara de calitate publicului, cu un playlist colorat, in care au inclus atat piese de suflet, care i-au facut cunoscuti, precum "Chanson d’amour", cat si interpretari de rang inalt ale unor compozitii de exceptie in lumea jazzului, cum ar fi "Birdland" a celor de la Weather Report, sau "Tutu" a lui Marcus Miller.

Manhattan Transfer, bineveniti la Bucuresti Manhattan Transfer, bineveniti la Bucuresti

Cei patru solisti s-au intrecut in triluri si duete, oferindu-ne atat demonstratii de joc al vocii in echipa, cat si piese interpretate solo, incluse pe albumele fiecarora dintre ei. Am constatat zambind ca vocile nu au cum sa isi pastreze aceleasi calitati odata cu trecerea anilor, observand tremuraturi si opinteli pe alocuri, dar care nu au facut altceva decat sa le apreciem dedicatia si ambitia de a canta in continuare, dupa atatia ani.

Ne-au atras atentia in special trilurile si demonstratiile vocale ale doamnei Janis Siegel, castigatoare a noua premii Grammy, care reusea sa atinga note inalte in triluri la un ritm mai mult decat alert si sa imite sunetul unei trompete in mod uimitor, si de asemenea vocea joasa a lui Tim Hauser, care desi isi pierduse din lustru, inca ne mai incanta urechile, dandu-ne un sentiment de caldura si melancolie.

Trecerea anilor o puteam observa si in sobrietatea tinutelor interpretilor, tinem sa semnalam si asta, pentru ca simtul nostrum estetic ne atrage atentia din cand in cand. Contrastand cu costumatiile in culori vii pe care le purtau in anii ’70-’80, la concertele din ultimii ani, cei patru recurg la culori sobre precum negru, gri sau maro, poate incercand sa sublinieze trecerea la o alta etapa a vietii, dar care nu le afecteaza cat de putin vitalitatea si veselia cu care se exprima pe plan muzical.

Multumiti ca inca un grup cu nume rasunator din lumea jazzului mondial ne-a trecut granitele tarii si ne-a incantat cu muzica lui, bifam Manhattan Transfer in calendar si asteptam urmatorul eveniment!

Mai multe fotografii, in galerie.