Mandinga- Historia de un Amor@ Sala Palatului

Ieri seara, Sala Palatului clocotea de sprite latine, infierbantate si nerabdatoare sa se poata exprima asa cum le-au promis cei de la Mandinga. Publicul entuziast le avea si pe pustoaicele innebunite dupa Alejandro, solistul de la Mandinga, dar avea si cupluri undeva trecute peste 40 care venisera strict pentru muzica si spectacol, fara intentii de groupies urlatoare.

Mandinga si a ei poveste de dragoste au reusit sa stranga destul de multi spectatori si au reusit s-o aduca si pe Mihaela Radulescu pe scena. Ne-am cam speriat dupa ce, din plina bezna, a iesit controversata indecisa Elan-Otil si a inceput sa povesteasca despre iubire; pentru o clipa nu mai stiam daca suntem la "Duminica in familie" sau la duminica la concert Mandinga.

Mandinga- Historia de un Amor Mandinga- Historia de un Amor

Mihaela a vorbit frumos despre dragoste si a reusit sa sensibilizeze cam orice participant la spectacol. Cu binecunoscuta ei voce de televiziune, voce la care viseaza mai toate fetitele (asta daca nu spera la cea a Andreei Marin sau la cea a lui Esca), vedeta ne-a facut intrarea in lumea iubirii cu povesti spuse in ritm de salsa, rumba si cha-cha; dupa momentul cu vorbe si dulcegarii specifice spectacolului, Mihaela a facut loc instrumentistilor de la Mandinga.

Artistii au avut o intrare destul de spectaculoasa cu jocuri de semi-bezna si lumini doar pe instrumentul care era atins; dupa aceasta prezentare cu reflectoarele doar pe artist si pe obiectul muzical, incepe, din obscuritate, o melodie din folclorul latin, piesa "Candela" (lumanare). Asa cum cerea si piesa, se face ceva mai multa lumina ca sa putem observa culorile si multiculturalitatea de pe scena.

Incet, incet, incep sa apara si mai multe persoane pe scena: copii care joaca friptea si bat mingea, dansatori in costume traditionale din Cuba si, la insistentele fanelor, apare si Alejandro solistul, aparitie insotita de "uhu-uri" femeiesti si aplauze. Urmeaza si alte cover-uri, cele de care ne-am indragostit cand le-am auzit la concertul Havana Lounge.

Nu sunt cei de la Mandinga superabuelos, dar trebuie sa recunoastem ca s-au descurcat si ca, in live-ul de aseara, au cantat chiar foarte bine si au reusit sa ofere un show demn de admiratia noastra. Sunt putine trupe romanesti care depun atat de mult efort in crearea unui spectacol. Un alt plus la concertul de aseara este ca membrii Mandinga chiar au stiut sa interactioneze cu publicul, ceea ce e o floare rara in manifestarile muzicale de pe la noi.

Pe piese precum "Dos Gardenias", "Besame mucho", "Hasta siempre, comandante", artistii ne-au trimis cu gandul la Cuba si am fost ajutati si de imaginile care rulau pe fundal, poze din tara trabucurilor si a dansurilor. Chiar daca pe scena, la un moment dat, era un mic haos si dansatorii pareau dezorganziati si derutati in coregrafie, noua tot ne-a placut calatoria virtuala in Cuba anilor '60.

Apoi am plecat la Miami, dar asta nu inainte sa vina din nou Mihalea Radulescu si sa ne mai spuna cate ceva despre iubire si despre noua destinatie. Nu stiu cum reusea, dar povetele ei despre iubire, muzica, dans si spiritul latin, ajungeau pana in spatele salii si am vazut tineri hipnotizati de cuvintele frumoase, care se pupau la comanda cand Mihaela mai rostea cuvantul iubire cu atata patos.

Partea a doua a spectacolului a fost cea mai savuroasa din tot concertul. Pentru asta trebuie sa ii multumim dansatoarei blonde cu picioare lungi care a facut niste demonstratii de dans absolut spectaculoase si ale naibii de sexi (suntem metropotamite si tot spunem asta). Am urmarit-o pe dansatoare in toate miscarile si unduielile, mintea ne-a jucat feste in scurtul moment erotic dintre ea si partener... nu am fi vrut sa mai plece niciodata de pe scena.

Inevitabilul s-a intamplat si a trebuie sa ne delectam si cu alte lucruri, cum ar fi micul carnaval de pe scena, cu multi copii, adolescenti si dansatori mai mari. Asa cum se cerea de la carnavalul Calle Ocho (a doua destinatie a povestii de iubire), pe scena a fost o explozie de oameni in costume colorate toti intr-un sincron nebun.

Ne-am distrat la incercarea artistilor de a interactiona cu publicul. Trei instrumentisti, fiecare cu partea lui de public (stanga, mijloc, dreapta) si fiecare cu o misiune clara. Publicul maimuta trebuia sa aplaude asa cum dicta reprezentantul tribului. A durat mult pana ne-am inteles si pana am aplaudat asa cum ni se cerea; cand le-a reusit schema, artistii au cazut in genunchi, au pupat scena si au urlat "Aleluia".

Am apreciat insistenta artistilor si faptul ca nu s-au dat batuti dupa primele esecuri; pana la urma a iesit un sincron simpatic de aplauze. In caz ca ti-era dor, iat-o, din nou, pe Mihaela Radulescu; a venit sa prezinte ultima parte a spectacolului si, de data asta, nu s-a mai multumit doar cu scena. A coborat in public si a cautat povestile de dragoste ale spectatorilor. Dupa cateva raspunsuri evazive si deloc pasionale (asa cum cauta vedeta), Mihaela s-a cocotat la loc pe scena ca sa ne spuna cate ceva despre comunismul din Romania (truisme, truisme si iar truisme) si, desigur, sa ne mai vorbeasca putin despre amor.

La cererea Mihaelei, publicul a urlat cuvantul "AMOR", parola secreta pentru a ni se permite accesul la urmatorul moment artistic. Si pentru ca s-a strigat frumos, am trecut la povestea de amor din Romania comunista, moment insotit de imagini cu pionieri, Ceausescu si multimile, poze de la Revolutie si alte asemenea. Toata calatoria in trecut a fost facilitata de niste tobosari mascati care tineau ritmul unui mars.

Credite foto: Constantin Barbu. Galeria aici.

La concertul Mandinga am vazut primul oier de culoare care a facut miscari de R'n'B cu bundita. Au aparut dansatorii care au facut un battle pe scena pe ritmuri de reggaeton. In nebunia funky de pe scena, solitstii Mandinga nici nu se mai vedeau. S-au calmat spiritele la piesa "Donde" dupa niste tipete muieresti obligatorii.

Concertul "Historia de un Amor" a fost un spectacol complex pentru care se vede ca s-a muncit mult. Rezultatul a fost unul chiar simpatic: un show complet, cu muzica live, dansuri sexi, mici momente teatrale, costume diferite pentru fiecare moment prezentat, un interludiu care sa faca trecerea intr-o noua atmosfera si jocuri cu publicul.

Per total, ne bucuram ca nu am fost la un simplu concert si ca am vazut un spectacol ieri seara. Acum, avand un precedent, speram ca Mandinga sa repare si micile greseli vizuale (haosul de pe scena si sa nu mai aduca atatia copii) ca sa aiba un show si mai bun. Ah, si cat mai multe cover-uri (ne-am bucurat ca nu a trebuit sa ascultam ora si ceva balkan-salsa, am fi innebunit).