Macy Gray la Sala Palatului, black music la inaltime

Despre concertul Macy Gray de la Sala Palatului sunt multe de zis, insa incepem prin a va spune ca noi nu suntem neaparat cei mai mari fani ai genului (sau, mai exact, genurilor) abordat de artista; preferam oricand un rock cinstit in locul r'n'b-ului, fie el oricat de funky. Totusi, prestatia ei live a fost dinamica, energica, un pic vulgara si plina de senzualitate, asa ca am plecat dupa concert tare binedispusi.

Seara a fost deschisa de cei de la Moonlight Breakfast, o trupa despre care nu prea stiam mare lucru pana cu cateva ore inainte de concert, dar pe care am inceput sa-i ascultam si ne-au placut. Ei spun ca genul melodiilor lor e "retro-electro", ceva foarte in voga in strainatate la ora actuala.

Moonlight Breakfast in deschidere la Macy Gray, Sala Palatului Moonlight Breakfast in deschidere la Macy Gray, Sala Palatului

De fapt, chiar asta e prima impresie pe care ne-au lasat-o live cei de la Moonlight Breakfast: ca nici nu sunt din Romania. Suna la fel de profi ca o trupa straina si ar putea concura oricand la calitatea sound-ului cu formatiile de afara. Ne-ar fi placut totusi parca sa mai renunte la sample-urile care imita instrumente, nimic nu poate substitui o trompeta adevarata, chiar daca ar aduce invitati doar pe respectivele piese.

Ce va recomandam sa ascultati de la ei? Noua ne-au placut Shout, Still, No More si Hard Times (foarte mult!). Vocea solistei e remarcabila si, asa cum auziseram zicandu-se prin sala, "ridicol de buna". Am inteles ca Moonlight Breakfast au lansat deja un album pe care il puteti gasi in Orange Store; recomandarea noastra este sa nu ezitati, ascultati-i, muzica lor suna exact la fel de misterios si bine ca numele formatiei, parca e croita pentru a fi ascultata noaptea. :)

Mai multe poze cu Moonlight Breakfast gasiti in galerie.

Cele doua cerculete pe care s-au proiectat imaginile Moonlight Breakfast (concepute de Les Ateliers Nomad) au fost apoi indepartate pentru a-i face loc lui Macy Gray si trupei sale, The Sex Fiends. Imbracata in... bomboana fondanta de Craciun, alaturi de chitaristi si claparul cu papionul si cravata incadrate de beculete, precum si de cele doua negrese durdulii de la backing vocals, Macy Gray si gasca au demonstrat ca in insorita California nimeni nu se fereste de bling bling-uri.

Macy Gray la Sala Palatului Macy Gray la Sala Palatului

S-a dezlantuit dezmatul, intr-un show eclectic pe ritmuri de r'n'b, funk, hip-hop si chiar rock... toate cu anumite valente aproape gospel, date de miscarile si vocile celor doua cantarete de la backing vocals. Doar ca nu se canta despre Iisus, ci despre Sexual Revolution si I Smoke Two Joints (cover dupa The Toyes).

Macy a fost "regina balului" si a schimbat mai multe tinute pe parcursul spectacolului, insa toate la fel de lucioase. Ne-a tot zis "sexy people" si ne-a tinut un discurs despre cum libertatea este cel mai important lucru din lume, nu iubirea, nici sexul, nici macar banii. Apoi, catre final, am fost martorii unei scene de maxima intimitate intre artista si un fan: Macy i-a daruit unui tip din primele randuri guma pe care o mesteca, acesta a luat-o in gura, a molfait de doua-trei ori si i-a dat-o inapoi. Artista a luat-o foarte natural si nici nu s-a sinchisit ca guma fusese nomada prin guri straine. Foarte tare!

Cat despre muzica... numai de bine. Artistii de la The Sex Fiends sunt instrumentisti desavarsiti si mari showmen, mai ales basistul si tobosarul, care aproape ca au realizat un numar de stand-up comedy in momentul lor de battle. Cantaretele de la backing vocals au fost cand lascive, cand gangsta, cantand cu pasiunea si gesturile care ii fac atat de deosebiti si remarcabili in muzica pe oamenii de culoare.

Iar vocea ragusita a lui Macy Gray a fost cireasa de pe tort, fie pe piese dansabile sau lente. A cantat piese de pe toate albumele, chiar daca au predominat cele de pe cel mai recent, Covered. Cel mai mult ne-a placut Here Comes the Rain Again, piesa Eurythmics, care parca a primit dimensiuni si mai profunde interpretata cu vocea inconfundabila a lui Macy. Sa nu uitam si ineditul Nothing Else Matters, cantat acappella de una dintre cantaretele de la backing vocals intr-o versiune foarte lenta si deosebita.

Ne-a mai placut mult momentul in care Macy a ridicat sala in picioare si ne-a spus, dupa ce a prezentat trupa, ca nu e cinstit ca doar noi sa le stim numele... asa ca, la semnul sau, publicul din Sala Palatului si-a strigat cat a putut de tare numele, lasand la o parte inhibitiile. Sa stie si vecinul de scaun pe cine-a deranjat cand a vrut sa iasa de pe randuri, nu? :)

Per total, Macy Gray e o experienta live foarte tonica, ce merita neaparat vazuta - chiar nu am inteles oamenii care au plecat sa prinda ultimul metrou, I Try a sunat absolut demential. Black music at its finest, cum ar zice cineva. Voi ati fost acolo? V-a placut?

Mai multe fotografii cu Macy Gray puteti vedea aici.