Luiza Zan Trio, "Scribble" in Green Hours

Dupa cum probabil v-ati dat deja seama, una dintre laturile muzicale ale metropotamului este fascinata de jazz si incearca sa isi faca loc in peisajul autohton, pentru a descoperi cat mai multi artisti si evenimente care sa ii satisfaca dorintele muzicale in aceasta directie.

Astfel, nu putine sunt ocaziile in care una din principalele vocaliste de jazz ale Romaniei, Luiza Zan, apare pe lista noastra de cantari si ne incanta, de fiecare data in alta formula, plina de veselie si triluri care te fac sa zambesti de placere. De data asta a fost Luiza Zan Trio, in premiera cu concertul "Scribble", alaturi de Albert Tatji la pian si Daniel Dumitrana la contrabass, in vesnicul camin al jazzului bucurestean, barul Green Hours.

Sentimentul oferit de un trio de pian, voce feminina si contrabass ne insufla parca o atmosfera mai intima, mai romantica, amintindu-ne de niste vremuri pe care le-am trait doar prin intermediul filmelor si al inregistrarilor video, vremurile cand jazzul inflorea in America cea impartita de segregare si oferea alinare si bucurie celor chinuiti de culoarea inchisa a pielii lor.

De altfel, Luiza insasi a tinut sa ne reaminteasca de acele vremuri inainte sa cante piesa "My Man" a lui Billie Holiday, amintindu-ne cat de norocosi suntem ca nu traim in vremuri in care cei negri nu se pot duce la toalete atunci cand vor, din cauza ca acestea sunt destinate numai albilor.

Luiza Zan Trio @ Green Hours Luiza Zan Trio @ Green Hours

Nostalgia trecutului a guvernat, de altfel, intreaga seara, fiind un concert cu referire la ziua indragostitilor, care tocmai a trecut, intitulat “Scribble”, dupa cum ne povesteste Luiza, dedicat tuturor celor care au scris vreodata o scrisoare sau o dedicatie de dragoste, nestiind exact cum sa o faca si mototolind o multime de hartii pana sa ajunga la cea finala. Acel “scribbling”, acele mazgaleli pline de sentiment, chiar daca fara talent literar, inseamna de fapt foarte mult, un efort al unei persoane de a-si exprima sentimentele printr-un gest simbolic.

Luiza ne povesteste despre dedicatiile de dragoste scrise atat de prost de unul dintre pretendentii mamei ei din tinerete, pe care ea le-a descoperit uitate undeva, amintindu-si cu amuzament ca ii pareau atat de simpatice tocmai prin faptul ca persoana respectiva nu avea nici un pic de talent literar, dar era extrem de sincera.

Muzica si cuvintele Luizei fac publicul sa vibreze de nostalgia dragostei, fie ca dau importanta sarbatorii de Sfantul Valentin, fie ca nu, iar noi apreciam inca o data calitatea interpretei de a stabili o conexiune calda si intima cu publicul pentru care canta.

Luiza Zan Trio @ Green Hours Luiza Zan Trio @ Green Hours Luiza Zan Trio @ Green Hours

Playlistul a fost foarte variat, piese care au insemnat mult in istoria muzicala a Luizei Zan, si pe care si-a dorit mereu sa le cante in fata publicului. Incepand cu Teardrop a celor de la Massive Attack, am facut un periplu prin mari voci feminine ale muzicii jazz si nu numai, auzind interpretari de exceptie ale unor piese semnate Billie Holiday, Natalie Cole, Nancy Wilson, Ella Fitzgerald sau Whitney Houston, precum si alte piese de suflet ale Luizei, cum ar fi “Close to You” – The Carpenters sau “The Way You Make Me Feel” - Michael Jackson.  Intorsi inapoi pe scena, la cererea publicului, au cantat o ultima piesa, o compozitie personala a Luizei intitulata “Barcute de hartie”, care are si ea o poveste in spate, si anume o fotografie facuta de fratele Luizei cu cinci barcute de hartie plutind singurele pe un canal din Bucuresti.

A fost o seara post-valentina de exceptie si felicitam noua formula de trio a Luizei Zan, in primul rand pentru muzica, in al doilea rand pentru comunicare si veselie, si in al treilea rand pentru tinuta eleganta. Mai vrem!