Liveland ziua 1: The Whitest Boy Alive, Robin and The Backstabbers, Decomposer si The Amsterdams

Pe o vreme ce juca feste si care reusit sa sperie cativa oameni imbracati varatec, Liveland a dat drumul celor trei zile de muzica live. Fiind o zi de joi, seara preconiza sa nu se intinda prea mult si au fost programate doar patru trupe: The Whitest Boy Alive, al carui solist, Erlend Oye, a reusit sa transforme seara rece intr-una exploziva, Robin and The Backstabbers, Decomposer si The Amsterdams.

Concertele au inceput la ora 21:00, cand Arenele erau mai mult pustii si cei adunati erau mai tentati sa socializeze la un biscuite cu ghimbir si la o socata, decat sa dea prea mare atentie la ce se intampla pe scena. Robin si-a adunat trupa, s-a declarat incantat de "atat de multi oameni putini" adunati in fata scenei si au purces la treaba. Cu dume similare a tot gadilat publicul pe durata intregului lor concert.

Ce se poate spune despre Robin and The Backstabbers inca de la prima auditie? Ca promit foarte mult, sunt carismatici, interactioneaza bine cu publicul, sunt printre singurele trupe indie romanesti cu versuri in romana (si sunt destul de bune), nu in engleza, au avut ceva probleme cu sonorizarea si aduc un plus de originalitate pe scena indie autohtona, pe care incepuse sa se cam puna praful.  Show-ul lor a durat in jur de 40 de minute si a fost compus din 9 piese (Jets + Izvr, Spanzrtr, Natasha, Kriminal, Draw lines, Vanatoarea regala, Dark side of the sun, Paris - Dakar, Rosu frana), plus ceva recuzita de scena: un glob pamantesc, un uliu impaiat si cateva bibelorui.

Liveland @ Arenele Romane, ziua 1 Liveland @ Arenele Romane, ziua 1

Au urmat cei trei greci de la Decomposer, Nikos (bas) si fratii Konstantinos (tobe) si Ilias (voce, chitara) ce au adus a o combinatie de Interpol si Editors. Ilias nu doar ca a multumit spectatorilor in romana, dar a purtat o intreaga discutie fara prea mari greutati si a fost cel care ne-a anuntat ca in spatele scenei astepta cei de la The Cinematics (care vor canta diseara). Motivul prezentei lor aveam sa-l aflam mai tarziu de la Erlend Oye de la TWBA.

The Amsterdams au facut sa para ca intreaga scena nu le ajunge, au fost plini de energie, au facut schimb de instrumente si s-au miscat in permanenta. Show-ul lor a fost o surpriza foarte placuta si inca de la primele piese (Kids, Burial, Country) publicul a format un grup compact in fata scenei. S-a aplaudat mult, s-a dansat si mai mult si a fost opening act-ul perfect pentru a-i dezmorti pe cei prezenti pentru ce ne pregatise TWBA.

Exploziv (chiar daca este un cliseu) este cuvantul care surprinde cel mai bine concertul The Amsterdams si nu este deloc o exagerare prea mare, avand in vedere energia pe care o raspandeste combinatia lor de tobe si versuri cantate in cor de membrii trupei.

Liveland @ Arenele Romane, ziua 1 Liveland @ Arenele Romane, ziua 1 Liveland @ Arenele Romane, ziua 1 Liveland @ Arenele Romane, ziua 1
Liveland @ Arenele Romane, ziua 1  Liveland @ Arenele Romane, ziua 1

Cei de la The Whitest Boy Alive si-au facut aparitia pe scena abia pe la ora 00:30, dupa o pauza de sound check destul de lunga (dar aveam antrenament de la Bonobo). Din cauza frigului toti cei ce i-au asteptat pana atunci erau adunati ciorchine in fata scenei, incercand sa se incalzeasca precum pinguinii. Erlend nu doar ca a fost principalul responsabil pentru animarea publicului cu mici povesti de pe drum, dar a fost incantat de Arenele Romane si fericit sa poata canta intr-un loc atat de frumos, drept urmare a colaborat la organizarea ad-hoc al unui after-party cu cei de la The Cinematics.

Liveland @ Arenele Romane, ziua 1 Liveland @ Arenele Romane, ziua 1 Liveland @ Arenele Romane, ziua 1 Liveland @ Arenele Romane, ziua 1

TWBA au inceput concertul cu piese de pe noul lor album Dreams, Keep a Secret, High on Heels si Gravity. Iar vocea lui Erlend a sunat foarte bine (poate sunteti mai obisnuiti cu ea de pe albumele trupei Kings of Convenience). Ne-a purtat prin piese mai lente spre unele mai alerte, ne-a indemnat la dans si ne-a recomandat sa lasam pe jos gentile si rucsacii si orice ne mai incomodeaza, pentru ca astfel putem sa ne misca liber pe muzica lor.

S-a jucat cu starea noastra de spirit si ne-a scos din apatie cu cateva cuvinte calde si emotionante dupa fiecare piesa. A fost de departe, unul dintre cei mai sociabili si agreabili solisti cu care am interactionat in ultima vreme. Concertul lor a durat in jur de-o ora, insa publicul a tras de baietii cat a putut de mult sa se intoarca si sa ne mai cante. Si s-au intors pentru doua bisuri, deoarece publicul pur si simplu nu se mai satura de muzica lor. Prima oara, Erlend a anuntat ca daca vrem sa ii mai ascultam, "Bucharest" trebuie sa "show them love" si au cantat coverul dupa piesa lui Robin S.- Show me love.

TWBA suna bine pe CD, insa live au fost incredibili, pacat ca publicul nu a fost mai numeros, pentru ca un astfel de concert ar fi meritat sa umple Arenele Romane nu doar cu good vibes, dar si cu cateva mii de oameni.

Keep a secret
High on Heels
Gravity