Linkin Park la Romexpo, nimic memorabil

Metropotam s-a dus la concertul de la Romexpo detasandu-se de preconceptia ca Linkin Park e o trupa care a reusit prea usor sa intre in mainstream, rimand "why" cu "try" si "feel" cu "heal". Stiam cam care este potentialul live al baietilor si ne-am fi asteptat la un show pe cinste, chiar si din partea unei formatii care canta rock comercial, de MTV. Din pacate n-a fost sa fie: experienta Linkin Park la Bucuresti nu a fost prea impresionanta.

Dar sa incepem cu inceputul si cateva cuvinte despre organizare. Ne-a placut ca au fost suficiente standuri de bere si nu s-au creat cozi inutile. Ne-a placut si ca se gasea mancare destul de variata, pentru tot omu' care iesise de la munca si venise direct la concert. Initial am crezut ca doua jetoane (echivalentul a 10 lei) e cam mult pentru un hot dog, dar cand am vazut ca e mare cat un antebrat de om cu maini lungi, ne-am retras cuvintele.

Bulina neagra se duce catre inghesuiala de la intrarea in spatiul de la Romexpo. Sa fim seriosi, domnilor organizatori, e Linkin Park: nu faceti trei intrari pentru barbati si doar doua pentru femei, ci eventual invers, altfel se intampla ca aseara. Masculii intrau de cum ajungeau, ba chiar aveau timp sa soarba si cateva beri pana partenerele lor reuseau sa treaca de imensa coada formata la intrarea sexului frumos.

Si asa, desi am ajuns devreme, printre primii, am ratat prima trupa din deschidere, PhenomenOn. Ne-am bucurat insa ca i-am prins pe Coma, bucurestenii parandu-ni-se foarte potriviti pentru deschiderea unei formatii precum Linkin Park. Dar bucuria ne-a tinut cam pana cand am auzit cum stau lucrurile cu sonorizarea. Horror. Totul era dat prea incet si nici sunetul nu era clar, problema care avea sa persiste intreaga seara.

Coma au cantat putin, insa pastila a fost de efect, reusind sa incinga atmosfera in randurile din fata scenei. Coboara-ma-n rai, In mine in soapta, Un semn, Morphine si... cam atat. Scurt, concins, la obiect. Scena a fost eliberata pentru momentul moldovenilor de la Zdob si Zdub, o alta alegere numai buna pentru dezmortirea multimii.

Zdubii nu sunt trupa aceea de deschidere pe care te plictisesti ascultand-o, asteptand formatia pentru care esti de fapt acolo. Nici vorba. Energia basarabenilor nu are cum sa dea gres, caci doar surd nu poti aprecia trompeta lui Valerica pe Videli Noch sau cimpoiul de pe Miorita. Roman si restul baietilor erau dezinhibati, pusi pe distractie si deloc presati de ideea ca trebuie sa demonstreze ca au fost alegerea corecta a organizatorilor. Ei stiau deja asta.

Ne-au cantat despre Dunare si despre Dragos Voda, despre DJ Vasile si despre mamaliga, si nu va mintim cand va spunem ca au avut cea mai buna sonorizare proasta dintre toate trupele. S-a auzit tot incet si neclar, insa cu mult peste Coma si mult mai bine decat Linkin Park.

Am apucat sa aruncam un ochi cercetator in jur si nu ne-a surprins sa constatam ca publicul era format, in mare parte, din adolescenti. Sau ar trebui sa spunem adolescente? Un lucru era clar: pe la 14-15 ani, suntem siguri ca multi dintre ei erau la prima experienta a unui concert live, ceea ce ne-a cam induiosat initial.

Devenise enervant doar cand au urcat Linkin Park pe scena, iar tipetele nu mai conteneau. Se urla atat de mult si de tare, incat orice sunet care razbatea de pe scena era acoperit. Reuseam sa distingem acordurile pieselor doar dupa o jumatate buna de minut de la inceperea lor.

Din nou trebuie sa ne plangem de sonorizarea execrabila. Nu stim cum s-a auzit in fata (si chiar va rugam sa ne spuneti!), dar chiar daca stateam mai in spate, este inadmisibil sa poti purta o conversatie si sa te auzi chiar bine in timpul unui concert. Mare pacat de sound-ul chitarelor de la Linkin Park, pe care chiar am fi dorit sa-l apreciem la adevaratul sau potential.

Linkin Park au demarat in tromba cu Faint si Papercut. Sub platanele lui Mr. Hahn atarna steagul Romaniei, unica dovada de fraternizare personalizata cu tara noastra. In rest, comunicarea cu publicul a mers pe formula standard: "We are so glad to be here tonight", "Thank you so much, you are amazing".

Primul lucru de care am ramas impresionati a fost forta pulmonara si vocea neschimbata de mai bine de zece ani a lui Chester. Cum o stiti din clipuri si albume, asa e si live: fara cusur. Mike, cel care asigura partea de rap din piese, este un adevarat showman multitasking: se plimba de la platane la chitara, acopera scena cu miscari ample si e purtat pe brate de cei de la paza pentru a putea da mana cu fanii din primul rand.

S-au cantat multe piese de pe primele trei albume (si cele mai reusite, umila parere metropotamica). Daca multimea nu tipa si ramanea inerta, era clar ca se canta o piesa de pe noul album, cu prea multe influente electro si dub. Apreciem efortul americanilor de a aduce ceva inovator in sound-ul pieselor lor, dar pe langa old school Linkin Park, suna prea a muzica usoara.

Clapele de la inceputul lui What I've Done a luat, efectiv, mintile celor din public. In ecranele care flancau scena apareau imagini cu publicul din primele randuri, iar noi am constatat cu uimire ca multe adolescente plangeau. Nu mai tare ca la In The End, care desi e o piesa veche, se pare ca si generatiile mai noi empatizeaza si sufera pe ea.

Ne-a placut si faptul ca multe melodii nu au fost cantate standard, in variantele lor de album, ci s-a improvizat mult pe chitara, in intro sau outro. Mike a vrut sa faca o ghidusie ad-hoc cu platanele, dar a renuntat, nu stim din ce motiv. Unicul moment de respiro din intreaga eruptie vulcanica de energie a concertului Linkin Park a fost combinatia 3 in 1 Leave Out All The Rest + Shadow Of The Day + Iridescent.

In rest, concertul s-a consumat dintr-o suflare si fara bis, insa dupa un sfarsit glorios cu Bleed It Out, care a beneficiat de un intermezzo-tribut Beastie Boys - Sabotage, nu ar mai fi ramas mare lucru de adaugat. Inca o data, am ramas uimiti de vocea lui Chester, de data asta si pe melodii care nu au fost create special pentru ea.

Per total, a fost un concert ok. Spuneam in titlu "nimic memorabil", dar stim ca sonorizarea proasta nu a fost vina lor. Atata s-a putut. Stim cu totii ca Linkin Park sunt baietii buni ai muzicii rock, dar ni i-am fi dorit parca mai infipti, mai comunicativi, mai incisivi si mai cu atitudine, in ciuda problemelor tehnice. Poate data viitoare! Noi ii mai asteptam si vrem sa rupa scena-n doua.

Intro
Faint
Papercut
With You
Runaway
Given Up
Black Out
Somewhere I Belong
New Devide
A Place for My Head
Lies Greed Misery
Points of Authority
Waiting for the End
Breaking the Habit
Leave Out All the Rest + Shadow of the Day + Iridescent
The Catalyst
What I've Done
One Step Closer
Burn It Down
In The End
Numb
Bleed It Out + Sabotage (cover Beastie Boys)

Acreditari foto nu s-au dat, asa ca v-am lasat cateva filmulete de la eveniment gasite pe YouTube.

Voi ati fost la Linkin Park? Cum vi s-a parut?

15 comentarii

Linkin Park la Romexpo, nimic memorabil
turistinbucuresti
#1 -

Mie mi-a placut, deși la fel ca tine ma așteptam la o sonorizare mai buna, dar per total a fost ok, nu am avut parte de un bis însa imi aduc aduc aminte ca Chester a spus la un moment dat ca e ultima melodie dar a mai cantat 2-3, deci tot un fel de bis.
Eu am descoperit LP în liceu-facultate si am rămas impresionat de cata puștime era la concert.
Chiar daca decizia Eventim de a nu acorda acreditari foto a fost destul de ciudata, doar traim in .ro, am gasit poze pe metalheadro.

Linkin Park la Romexpo, nimic memorabil
non
#2 -

Din al doilea rand s-a auzit bestial! Sonorizarea in fara chiar a fost la inaltimea asteptarilor. Merita toti banii! Un minus pentru organizare, insa banuiesc ca e mana de roman, asa ca ma abtin de la alte comentarii. Mult mai multa pustime decat te-ai fi asteptat avand in vedere pretul biletelor, multi dintre ei probabil cu frati/surori mai mari. Important e sa pleci cu sentimentul ca "you'd do it all over again". Si cu siguranta multi s-au simtit asa

Linkin Park la Romexpo, nimic memorabil
Leilana
#3 -

...

Foarte de acord la faza cu inghesuiala de la poarta, organizarea chiar a fost naspa aici. Nu imi pasa ca i-am pierdut pe Phenomenon, oricum nu venisem sa ii vad pe ei, dar mi se pare aiurea pentru trupa sa cante pe scena si sa fie ascultati numai de trei oameni care au reusit cu chiu cu vai sa intre in incinta. Nu e normal.

Cat despre pustii din public, nu am nimic cu faptul ca au urlat (recunosc cu smerenie, si eu am urlat, desi sunt trecuta bine de adolescenta). M-au enervat insa niste mucosi care au venit cu zece minute inainte de inceperea concertului si s-au bagat in fata noastra, desi le-am zis clar ca acolo stateau niste prieteni de-ai nostri care se dusesera la standuri sa ne ia ceva de baut. Si ca sa fie tacamul complet, unul dintre ei s-a apucat sa se bataie pe intro, calcandu-i pe toti cei din spate pe picioare si ocupand spatiu cat pentru trei persoane. Ca sa te parafrazez, Roxa, se vedea ca nu prea fusesera la concerte pana atunci. Sau poate pur si simplu erau lipsiti de bun simt.

In ceea ce priveste sonorizarea... serios, unde naiba ai stat de nu ai auzit nimic?! Eu am stat la gazon A, nici macar langa gard, ci mai in spate, si desi nu vedeam nimic, auzeam super-bine. Chiar vorbeam cu prietenii dupa concert ca a fost sonorizarea misto...

Linkin Park la Romexpo, nimic memorabil
Andrei
#4 -

LP

Acum un număr de ani făcusem rost de un CD player de la o fată de la mine din liceu, plus 3 albume, proaspăt aduse din afară: Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water al celor de la Limp Bizkit, Infest al trupei Papa Roach şi Hybrid Theory de la Linkin Park. Aveam nişte ore mai lejere, aşa că stăteam cu capul pe bancă, zicând că mi-e rău, în timp ce "Broken Home", "Papercut" sau "My Way" urlau în căşti.

Aseară am fost la concert Linkin Park în speranţa că o să-mi aduc aminte de anii de liceu. Unii sun Stela Enache, alţii cu Mike Shinoda. Vremurile se schimbă.

Spre diferenţă de Metropotam, eu am avut bilet cât se poate de în faţă, la Golden Circle. Din păcate n-am ajuns decât pe la sfârşitul concertului celor de la Zdob şi Zdub, aşa că nu pot decât să confirm faptul că ei se auzeau bine, dar cam încet, chiar dacă eram la vreo 20 de metri de boxe. Am remarcat faptul că atunci Roman a prezentat membrii trupei, a adăugat şi numele sunetistului, lucrur mai rar.

Concertul celor de la Linkin Park a fost, într-adevăr, OK. S-a auzit tare, dar atunci când băieţii forţau un pic boxele, sunetul era destul de distorsionat. Iniţial am crezut că aşa se auzea în faţă, deoarece eram destul de aproape de boxe. Păcat.

În altă ordine de idei, am fost dezamăgit de publicul din zona în care eram eu. Cred că la 30 de secunde trecea cineva pe lângă mine, fie să cumpere o bere sau să aducă ceva de la casele de pe margine. Mă simţeam de parcă eram în Gara de Nord.

Linkin Park la Romexpo, nimic memorabil
hatori
#5 -