Lamb si Mika la B'estfest, ziua 2

A venit si ziua doi de festival care numara cativa headlineri pe care chiar voiam sa-i vedem si sa-i ascultam, printre care si trupa englezeasca de electro tripant, Lamb. Pe inserate, in campul B'Estfest, solista Lou Rhodes a aparut pe scena alaturi de Andy Barlow si 3 instrumentisti si au inceput sa serveasca publicului portii bune de trip hop si sa calmeze spiritele agitate de Asian Dub Foundation si, mai devreme, de maestrii de la Suie Paparude.

Lamb @ B'Estfest 2011 Lamb @ B'Estfest 2011

Lamb suna minunat live, Lou are o voce cristalina si extraordinar de sexy, dar nu era ceea ce trebuia la ora aceea de B'Estfest. Lamb e linistitor si trippy, Lamb calmeaza si adoarme si greu te trezesti din hipnoza melodiilor lor. Chiar daca nu a fost cea mai buna prestatie a serii, noua ne-a placut la nebunie sa auzim o voce atat de suava si de frumoasa si sa avem la tot pasul surpriza unui nou sunet la care nu te asteptai, facut cu toate jucariile muzicii electronice cu care au venit baietii.

Cu un public destul de inert, pentru ca asa dictau melodiile, intre trupa si spectatori s-a stabilit totusi o conexiune, membrii Lamb spunand ca "It's really awesome to be here, I'm really lovin' this place. It's such a buzz when you come for the first time in a country and people know the words of the songs".

Englezii electronici cu o mare ancora de chill reprezentata de solista au adus publicului roman piese noi de pe ultimul album, cum a fost melodia Strong de pe albumul 5, dar spectatorii de ieri tot pentru Gabriel au aplaudat cel mai tare si pe buna dreptate, pentru ca piesa asta, pentru care cunoastem si iubim Lamb, cu greu va putea fi depasita de orice alt hit al trupei. Gabriel a fost apogeul prestatiei lor, o cantare impecabila si emotionanta pentru toti cei care-si doreau sa auda piesa live.

Ne-a amuzat ca englezoaica Lou s-a plans de vreme, spunand ca: "It's so cold out here I had to steal a blanket" si mai apoi, pe piesa Build a Fire ne-a rugat sa "project some heat towards her". Poate tocmai in lipsa acesti calduri, momentul Lamb a fost fara condimente, fara spectacol, dar clar o dovada de voce extraordinara si un mix de stiluri si de ritmuri genial.

Oarecum adormiti si molatici dupa "cantarea mielului" - nume de cod preluat din public -, ne-am indreptat spre Mika sa ne lasam contaminati de fericirea mushy gushy a artistului. In ton cu ideea de camp si festival, artistul britanic transformase scena intr-un camp de flori de unde rasarea falnic si colorat numele lui, MIKA, parca scris cu lumanari de tort.

Mika @ B'Estfest 2011 Mika @ B'Estfest 2011

Destul de ciudat, artistul a ales sa-si inceapa numarul cu hit-urile sale cele mai de pret, decizie putin riscanta. Astfel, ne-a impus o stare de a fi prin piesa Relax si apoi si-a mai castigat un procent de admiratoare prin interpretarea piesei Big Girl. La aceasta piesa, artistul a imprumutat un pic din ideea celor de la AC/DC care o umfla pe Rosie la piesa Whole Lotta Rosie, Mika rezumandu-se sa aduca un pantof gonflabil imens pe scena.

Pe fundalul colorat si intr-o atmosfera plina de optimism si veselie, Mika a cantat pret de 16 piese, renuntand treptat la sacoul super fancy, apoi la tricou, ca la final sa-si pastreze palaria pe care nu o mai avusese pana atunci. Mika a fost distractiv, de o veselie debordanta, un artist care prin stil si prin cromatica aleasa a iscat discutii in public legate de orientarea lui sexuala. Prea putin ne intereseaza acest aspect, ieri pe scena de la B'Estfest a fost moartea adolescentelor din primul rand si, culmea, a unui batranel care parea fanul numarul unu al lui Mika.

Mika @ B'Estfest 2011 Mika @ B'Estfest 2011 Mika @ B'Estfest 2011 Mika @ B'Estfest 2011

Artistul are voce, indiferent ce spun gurile rele, si stie sa faca si show alaturi de o tobosara geniala, Cherisse Ofosu Osei care batea in tobe cu o ura nespecifica stilului lui Mika, dar si alaturi de o backing vocal carismatica (IMMA) in rochia ei din flori si cu o voce care reusea s-o sustina pe cea a vedetei glam pop.

Trebuie sa ne recunoastem micul pacat si ca am muscat din mar la piesa Happy Ending, care ne-a placut tare mult. Pe scena de la B'estfest, Mika a avut si o premiera a unei piese de pe ultimul album, "a fucked-up song about a mother trying to get her son out of the house that I'm gonna play for the first time", melodia Elle me dit de pe albumul The Origin of Love

Mika @ B'Estfest 2011 Mika @ B'Estfest 2011Mika @ B'Estfest 2011 Mika @ B'Estfest 2011

Mika a fost destul de distractiv, un artist care a dovedit ca stie ce sa faca cu o voce asa speciala, un artist mai degraba pentru adolescenta alaturi de care sa cresti si de la care sa-ti iei doza de optimism si de incredere in sine. Noi l-am apreciat pentru voce si pentru un spectacol plin de pozitivism.

1. Relax, Take it Easy
2. Big Girl
3. Stuck in the middle