Krypton au readus rock-ul pe scena

In 1988 aparea "30 de minute", un disc usurel ca muzica, dar simpatic, care nu prevestea nici pe departe ceea ce urma sa se intample. In 1990 Krypton soseau la rampa cu "Fara teama", un album neo-clasic in forta si probabil unul dintre cele mai bune albume ale rock-ului romanesc. Recidivau in 1991 cu "Lanturile", o opera rock executata la perfectie alaturi de regretatul Ioan Luchian Mihalea, opera al carei mesaj este, din nefericire, la fel de valabil si-n ziua de azi.

Dupa un ceva mai putin reusit "Am dormit prea mult", alaturi de Costi Sandu, pe care mai existau ramasite ale muzicii pe care putea sa o faca, Krypton s-a indreptat catre o zona comerciala, folosindu-se pentru asta de Razvan Fodor sau, ceva mai tarziu, de Toni Seicarescu. Si muzica s-a pierdut. A devenit usoara, accesibila, usor de consumat de orice categorie a publicului. Krypton "nu mai era rock". Era pop.

krypton krypton
krypton krypton

Pe scena de la Silver Church, Krypton s-a reunit. Dupa 18 ani au fost acolo Eugen Mihaescu, Gabriel "Gurita" Nicolau, Razvan "Lapi" Lupu, Sorin Voinea si Catalin Fotin. Patru din cei cinci, lipsind Dragos Docan, dar stiu ca basistul refuza de mult sa mai urce pe scena.

Si, dupa 18 ani, Krypton a aratat ca se mai poate. Au sters din cateva acorduri ceea ce stim in clipa de fata despre rock-ul romanesc, dominat de lipsa de inspiratie, de superficialitate, melodrama si hipstereala. Au inceput cu "Fara teama" si sala s-a incalzit instantaneu, dupa care a transpirat serios la "Incearca sa crezi" si "Nemuritori". De altfel, "Fara teama" a fost baza concertului, ceea ce spune totul despre album.

krypton krypton krypton
krypton krypton

Desigur, au fost prezente piese si de pe celelalte aparitii discografice. "Tatiana" are o fata noua si e mai proaspata ca niciodata, "Iti mai aduci aminte" a fost o lectie muzicala la care Razvan Fodor ar fi fost bine sa asiste pentru a invata cum se canta, "Pozitia de drepti" si "Cosmarul" ne-au aratat ca inca mai avem "Lanturile" pe noi, ca sa nu mai vorbim de cele doua cover-uri, "Anytime" dupa Michael Schenker Group si "When I see your smile", one hit wonder-ul celor de la Bad English.

Pe scena a urcat si Costi Sandu, pentru un "Cheama-ma" de zile mari, iar nebunia s-a sfarsit cu "Fara teama", piesa care da titlul albumului de care am discutat deja.

krypton krypton

Trupa... s-a comportat ca si cum nu se despartise vreodata, iar energia pe care au aruncat-o spre public este impresionanta. Gabriel Nicolau este in forma de zile mari si ramane una din cele mai bune voci pe care le avem, Eugen Mihaescu parca are 18 ani, Razvan Lupu indoaie tobele, Sorin Voinea e ceva mai linistit, dar se vede ca traieste totul in interior, iar Catalin Fotin un basist care se achita perfect de misiune.

O formatie care nu a renascut, pentru ca nu a murit vreodata, ci o formatie care s-a intors la origini. O formatie care a beneficiat de un public fenomenal, cei mai in varsta cantand toate versurile alaturi de trupa, si cei mai tineri invatandu-le acolo pe loc, pentru un schimb de generatii ad-hoc cum rar se vede.

krypton krypton

In 1987, Guns N'Roses veneau cu "Appetite for destruction" sa salveze rock-ul de baieteii rujati si in haine tipatoare care populau scena cu glam si hair-metal, punand inapoi R-ul in "rock". In 2012, Krypton au venit sa aduca la suprafata rock-ul curat, punand un al doilea R in "rock romanesc", pentru ca pe primul, de atata vreme, l-au pastrat cei de la Celelalte Cuvinte.

Din 10 mai, muzica este din nou pe scena.

Sa ne auzim cu bine de la urmatoarea cantare.

krypton krypton krypton